14 februari 2008

årets första fika i solen!

Så här ser det ut i rabatten på Alla hjärtans dag!
Igår sörplade stora tösen och jag varm choklad i vårsolen medan lillebror sov middag. Det var den absolut mysigaste stunden på hela dagen! Vi är helt galna i att fika hon och jag, den manliga delen av familjen förstår inte riktigt tjusningen på samma sätt.



Min vita Arabiakopp tillbringar mer tid i handen på mig än i köksskåpet tror jag :-) Pippikoppen har jag fått i present av kära vänner, den är poppis hos fler här hemma kan jag säga.
Snödropparna är också på god väg.


Jag är lite rosenkindad idag, jag har nämligen blivit hedrad med en award från en av mina bloggfavvisar, Latara som bor i en villa grå - kolla in hennes blogg omedelbart om ni inte redan känner till den, inspirerande, rolig och med vackra bilder! (Hennes man Wolf har en egen intressant blogg, det är så himla kul att läsa båda!)


Vad söt den är! Nu vill jag ju skicka vidare denna glädje och "love" såklart, vad passar väl bättre just på denna dag?
Snäckornas sjö - härliga bilder från ett vackert hem och dessutom historier och berättelser som får mig att skratta så jag sätter kaffet i vrångstrupen.

Radhusdrömmar - min goa vän som bor bara några minuter bort, som alltid finns där om det behövs och som bloggar så fint om inredning, shopping, vardag och helg mitt i livet vi båda lever just nu - småbarnsåren (härliga för det allra mesta)!

Klewas Krypin - en kreativ, omtänksam och fantastisk Kalixtjej som bloggar om inredning och annat intressant i livet, en blogg helt i min smak!


Va? Har jag redan sagt tre? Åh, jag skulle kunna fortsätta länge till och räkna upp härliga bloggar jag inspireras och gläds av. Ni är många därute!!


Idag för ett år sedan satt vi på en supermysig restaurant i Santiago, Chile, Como Agua Para Chocolate - vid bordet brevid oss friade en kille till sin flickvän och hon ringde genast sina föräldrar (tror jag!) på mobilen och var så glad, och beskrev ringen i detalj förstås :-). En flaska vin och en stor hjärtformad pralin på en blompinne fick alla gäster på Alla hjärtans dag, det var kul!

Idag har det inte varit riktigt lika glamouröst, jag har varit hemma med två sjuka småttingar och mest kavlat trolldeg och torkat näsor. Men jag blev glatt överraskad av en stooor bukett blommor från deras far (som nog egentligen inte har denna romantikens högtidsdag som favoritdag på året misstänker jag, och i ärlighetens namn får jag väl hålla med honom litegrann - det är kommersiellt, visst! Men blommor blir jag alltid hjärtinneligt glad för!!)

En hjärtligt mysig Alla hjärtans dag önskar
eder tillgivna
S.

24 kommentarer:

Kamomilla sa...

Vad härligt med fika i solen! Här har det stormat och varit minusgrader! Brrr.

Ha det skönt!
kamomilla

Villa elva-kulla sa...

Tack för dina vänliga ord och du är alltid välkommen tillbaka:)
Åh vad mysigt att sitta ute och fika, här uppe i Norr får vi snällt vänta ett bra tag till. Idag blåste de kyliga vindar och snöade. Men solen sken, så det blev en liten promenad i allafall.
Ha de gott / Jennie

Ewa sa...

Ååååå... Tack du snälla, rara och fina. Va glad jag blir! Delade nyligen ut denna på min sida, och då till alla som besöker den. Skrev också att det finns dock vissa som har en alldeles speciell plats i mitt hjärta, och Du är en av dom! Så kul att våra vägar korsades.

Vilka underbara vårbilder, och va mysigt med chokladdrickning utomhus. Här dröjer det ett bra tag till innan vi får se något spira i rabatterna. Men tids nog... *ler* Vi kan iaf snart börja bege oss ut på fina dagsutflykter i vårsolen längs älven och i slalombacken. Härligt! Jag älskar att vara ute. Ska dessutom ta tag i längdskidåkningen. Så härligt. Funderar på att köpa mig en ny utrustning. I söndags var vi och åkte skridskor, jag, Micke och tjejerna. det var kul, och gick bra trotts att jag fick låna en av bandykillarnas skrillor i storlek 42. Jag hade inte åkt sedan gymnasietiden, och trodde aldrig jag skulle stå på benen. Men inte en enda vurpa.

Nu ska jag strax krypa till kojs. Har trassligt med ryggen, och idag har det varit en aktiv dag i bl a tvättstugan.

På återhörende. Var rädda om er, och stora kramar från Kalix till er alla.

/Ewa

Anonym sa...

Massor av kramar på alla-hjärtans-dag! Här har solen visat sig hela dagen men uj så kallt det varit i blåsten.

Tingeltangel sa...

Vilka fina bilder och var härligt det låter att dricka choklad utomhus. Här snöar det ikväll.

MiaMaria sa...

Ser gott och mysigt ut!

Hoppas du haft en bra hjärte-dag!
Miamaria

Anonym sa...

oj sååååå mysigt att sitta ute å fika jag avundas er verkligen ..... jag vill oxå!!!!
Men kanske ihelgen?
Kram
Pernilla

Dubbelörn sa...

Är det inte härligt med kontraster??!! Middag i Chile ena året o snyta ungar o trolldeg nästa *gapskratt*

Kramar

Anonym sa...

hejhej! måste tacka så innerligt för din fina kommentar på min blogg! jag blev sååå glad! känns så roligt att du tycker min blogg är värd att läsa. blir bara glad om du länkar till mig, vilken komplimang!

har läst igenom din blogg nu, vilka fina saker du fyndar och vilka roliga situationer du skriver om.

Ha det så bra i helgen, så "ses" vi snart igen!

Kram sara

Evelinas hus sa...

Vad mysigt det ser ut med fikan i solen. Kanske man kan få sig en liten solfika i helgen.
Ha en bra helg.
Kram Caroline

My Lovely Things sa...

åh vad mysigt med fika i vår solen..jag har hängt ut 3 maskiner tvätt i trädgården i dag....soltorkad tvätt..det är vår det...

så fina dina vårblomster är..
kram anna

Radhusdrömmar sa...

Å tack för utmärkelsen!!!!
Det värmer verkligen nu. Jag behövde detta :-)

Stoooooor Kraaaammmmmm!!!!

Jo

Snäckornas sjö sa...

Tack, tack, tack!!! Sitter här med blossande kinder och är så hääääär glad för utmärkelsen *sträcker ut armarna, de blir säkert tre meter långa, minst...* Vad glad jag blir!!!

Ok, vad är det där för fusk?? Du har vackra blommor i rabatten och jag har hagel i ansiktet!!! Här har det blåst och stormat ordentligt. Inga vårkänningar här, inte!

Har du varit i Chile? Inte ett dugg avis blir jag, åh nej! Ok, lite då...Jag älskar att resa, och Sydamerika skulle jag gärna vilja åka till. Suck!! Lyllos dig...

Ha det bra, vännen! Kramar

Snäckornas sjö sa...

Tack, tack, tack!!! Sitter här med blossande kinder och är så hääääär glad för utmärkelsen *sträcker ut armarna, de blir säkert tre meter långa, minst...* Vad glad jag blir!!!

Ok, vad är det där för fusk?? Du har vackra blommor i rabatten och jag har hagel i ansiktet!!! Här har det blåst och stormat ordentligt. Inga vårkänningar här, inte!

Har du varit i Chile? Inte ett dugg avis blir jag, åh nej! Ok, lite då...Jag älskar att resa, och Sydamerika skulle jag gärna vilja åka till. Suck!! Lyllos dig...

Ha det bra, vännen! Kramar

Snäckornas sjö sa...

Ja, du ser ju hur glad jag blev!!! Var tvungen att publicera min kommentar två gånger ;-)

Tina sa...

Vad mysigt med utefika...Nu blir jag avis, vi har haft lite vårkänslor i 2 dagar, men inte så att jag har känt att sitta ute...jag nöjer mig med att sitta inne och titta ut... :-) Ha en bra kväll. Kram Tina

Änglahem sa...

Härligt med fika utomhus!!
Det är så skönt att sitta ute och låta solen värma ansiktet, vad gör det om det är lite kyligt, sveper en filt om benen. Också invigt den säsongen.
Fina bilder du bjuder oss på!

Trevlig Helg!

Kram
Ulrika

Åh hjälp höll på att glömma, GRATTIS till awarden!

Lilla Blanka sa...

Fika ute..åh vad mysigt..!Jag får hålla mig innanför väggarna ett par dagar tilll så att min förkylning släpper...
Härliga bilder!
Mia

Ann-Catrin sa...

Gud vad härliga bilder... känns som hopp om livet igen när man ser dom... mera sånt!!!
Mysigt med blommor...kan man aldrig få för mycket av eller för ofta!!
hoppas barnen kryar på sig nu!!
kramar A-C

Anonym sa...

Hoppas helgen har varit alldeles alldeles underbar!!

Kramar,

Tina i VÄrnamo

Solsjö - Under en vind sa...

Grattis till din award, den är du värd med din alltid mysiga blogg att besöka!

Kul med blomsteruppvaktning från mannen också!

Visst är det mysigt att fika! men eftersom jag varken dricker kaffe eller te så blir det inte så ofta, det är mest tilltugget jag vill åt. Är däremot fånigt förtjust i muggar och koppar! teet jag visade till Alla hjärtans dag har jag bara som fint på en hylla....hi hi....

Hoppas att barnen är piggare! Här är båda barnen febriga, förkylda och hostiga! Har idag besökt doktorn så att sonen har fått inhalera för sin krupphosta, under eftermiddagen har han varit bättre. Jag varvar vård av barn, med att måla panel...det tar tid men går på rätt håll!

ha en fortsatt skön söndag! Kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka härliga bilder på vårblommor...Det lät väldans mysigt med att ta en fika i vårsolen...
Kram
Marie

Karin i Villa Grå sa...

Men VAR bor du? I stan - Madrid? Lissabon? Rom? Alltså, jag vill att det ska blomma här också! *avis så det svider och värker* :-)

Vilka bra val du gjorde när du gav awarden vidare! Det visste jag väl ;-)

Kram på dig, du fikagalna!

Karin

Mys liv och hem sa...

Oj vad avundsjuk jag blir....Vi här i norr får vänta ett tag till innan snön är borta..Ha det bra