28 februari 2011

pjärilspyssel

Tjena alla sköna bönor,
Hur är det i det bleka vårljuset?
Det fanns en kul idé i Anna Örnbergs bok Inred lantligt inne och ute, så nu har vi pysslat, lillebror och jag.


Först en mall på bakplåtspapper... djup koncentration...


Mönstrat pappersark hittade jag i en låda, det kommer nog från Panduro för länge sen. Man kan använda vilket papper som helst, tapeter, gamla fina kort... bara det inte är för tunt. Fyra pappfjärilar behövs till varje tavla.


Ramarna hade vi också sedan innan, från Ikea. (Det är så himla bra när man kan göra om något som redan finns hemma!)


Hmm, lite fånigt med påhittade "latinska" namn kanske. Men ähh, jag kan väl ta bort dem sen i så fall :-)
Jag sörplar te, längtar efter våren och efter vår lilla tjoffa, sju år, som har åkt flygplan alldeles själv och hälsar på mormor på Bästkusten nu på sportlovet. (Dom har supermysigt och bakar chokladkakor hela dagarna har jag hört :-)
Kram kram!

Susanne

10 kommentarer:

Rosenvit sa...

Vilket underbart pyssel, det ska jag anamma (älskar fjärilar).

Hälsning från "Bästvästkusten"
Anna

Anna sa...

Men va du är pysslig!!

Jättefina ju!!!

Stor kram!!

Anonym sa...

Vi som myser på bästkusten tycker om fjärilarna!

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Fjärilarna blev ju superhärliga! Det ska jag nog sätta min dotter på att göra...hmm om det går hon är 16 år och gillade att pyssla förr, undras om man kan väcka lusten igen?
Ha en fin tisdag.
Kram Marie

millandante sa...

Vilket fint pyssel! Det blev jag sugen på att prova!!

Stort att flyga själv...! Så roligt för henne!:)

KRAM

Maria sa...

Hej där. Hittade din blogg av en ren tillfällighet. Mycket trevlig tycker jag. Massa roliga saker. Fiffiga fjärilar :) Hälsa gärna på hos Marias Hörna om du har vägarna förbi. Ha en go dag från Maria

Susanne sa...

Men ÅH vad fina!

Humlans Lott sa...

Verkligen hur söta fjärilar som helst - väcker ha-begär :o)

Johanna Stålros sa...

Blev kanonfina, vad kreativ du är!/ johanna

Helena, Craft and Creativity sa...

Men åh, vad fint! Jag gjorde en liknande sak härom dagen, fast med pappershjärtan. Tänkte då att det skulle vara snyggt med fjärilar. Och nu såg jag att du gjort det! Och att det verkligen ÄR jättesnyggt!