7 februari 2011

glåmig men glad

Halloj!
Det är väldigt roligt att vara ute och resa en sväng, som med jobbet förra veckan, men aahhh, vad jag trivs hemma hos mina godingar.

Här är en glimt av det superenkla elementskyddet jag gjorde för ett tag sedan, det är bara ett par ihopskruvade jalusier som jag köpt på loppis. Jag kom på att jag faktiskt inte har visat det i färdigmålat skick.


Det känns som om man behöver öka depåerna av ungefär alla vitaminer i hela hälsokostaffären just nu. Glåmig och vintertrött är bara förnamnet - men ljuset kommer, det märks!

Avocado är en favorit. Med selleri, isbergssallad, citron, olivolja och lite salt. En massa antioxidanter och grejor på köpet.


Gärna rätt mycket chåklaaad också. Och en rejäl koffeinchock om morgnarna. Så klarar jag mig fram till våren kommer på riktigt.
Kram!

Susanne

8 kommentarer:

(eddas) sa...

Hallo:)
Så hyggelig med besøk av en blogger jeg ikke har sett før:)Fin blogg du har her..og masse fine gamle loppis tng som jeg er så gla i....den lysestaken var du heldig med:)
ha en fin fin dag...så sees vi igjen håper jeg..
klemklem

Graadskan sa...

Borta bra, men hemma bäst, var det någon som sa... :) Men så är det ju, det ÄR gött att vara hemma!!!

Avocado är en riktig favorit här också! Så gott till så mycket!

Hoppas du får en fortsatt fin vecka!
Kram Camilla

Annas skattkammare sa...

Ja prata inte om det.. min gravidtrötta och bleka kropp kan inte visas utanför hemmet utan foundation och mascara just nu! =)
Så snyggt det blev med jalusierna framför elementet!
Kram /Anna

Sussi sa...

Ja, blekfis är bara förnamnet! Få se om jag kan producera några fräknar i Frankrike...allt hänger ju på den där rackarns solen som ibland inte är riktigt pålitlig. Men när hon visar sig så blir moder jord plötsligt en helt annan planet!
Fina elementskydd! Precis vad vi skulle behöva...

Kramen
Sussi

Älskade pion sa...

Det är roligt att få åka bort ibland,men ändå skönt att få bara vara hemma.;)Ha en skön kväll vännen.Kramar Ulrika

Hem och Harmoni Marie sa...

Fint! Ett bra sätt att dölja elementet.

Wow... säger jag bara om köket! Så fint!
Luckorna och bänkskivan gjorde sig så fint ihop..så vill jag med ha det :)

Ha en skön kväll, kram Marie

Mamma C sa...

Vosst kan det vara kul att få komma iväg ibland. Men det är skönast hemma. Här är det alltid avocado på knäckemackan och lite örtsalt.
Kram mamma C

anna sa...

blev superfint med jalusierna framför elementen.
kram