14 januari 2009

doften av ren tvätt och eukalyptus...


Hej alla rara därhemma,
en sak som jag verkligen gillar här i Chile är att ta trappan upp bakom huset och hänga tvätt i solskenet. Här växer hibiskus, mandelträd och lavendel, det doftar gott om tvätten och man har en härlig utsikt över stan och havet.


Häromdagen for vi på utflykt genom en skog av eukalyptus och någon sorts tall eller pinje. Det luktade såå gott i bilen!


Jag försökte fota en bild genom bilfönstret, bildkvaliteten blev väl sådär, men du får tänka dig en nervevad bilruta, en varm vind och en härlig, skogig doft...


Jag har fått en kanonfin utmärkelse av rara Paula, som har en blogg jag är så glad att jag hittat - tack snälla goa du!! (Här hittar du bloggen om Lill-Paula!) Jag ska visa min fina award i nästa inlägg...

Nu är det dags att lämna datorn - en stor kram till dig som läser!

Susanne

28 kommentarer:

Glitter och Marsipan sa...

Hej Susanne.
Vad underbart det låter med alla dofter som eucalyptus,mandelträd och lavendel.Vill nästan drömma sej bort lite.
Njut av tillvaron,här är det grått och regnigt.
grattis till utmärkelsen.
kram Anette

Malin - I min trädgård sa...

Wow vilkn bild, den där översta! Man blir alldeles förtrollad och kan verkligen leva sig in i det du beskriver... det låter såå härligt!

Fortsätt ha det bra!

Kram M

millandante sa...

Att stå där i solen och njuta av livet medan man hänger tvätt... Underbart!!!

Mia sa...

Åh, vilken bild med tvätten och bakgrunden. Jag längtar så efter lite värme även här...

Kram Mia

rosenskära sa...

Nu rusar jag raskt tillbaka nästan 25 år i tiden! Lena, 19 år, befinner sig i byn Agay mellan Saint Raphael och Cannes på Franska Rivieran. Au-pair fast det blev liksom inte vad jag hade tänkt mig, så jag stannade inte så länge. Men jag hängde tvätten på taket precis som ni och det doftade sött och tungt från växtligheten. Tvätten var torr på mindre än en timme. Sopade undan olivlöv varje dag...

Det låter härligt med lite vardagsliv i ett land så långt borta. Det där rutinmässiga får en annan dimension.

Kramar/L

Anonym sa...

Vilka vackra bilder!!

annashusidingtuna sa...

Hur varmt har ni det där nere?
Här är det typ 5 plus och lagom blåsigt!Avundsjuk? näe, verkligen inte.......
Sandaler och kjol och linne lockar inte alls(ironisk)!
Kram Anna

Mamma C sa...

Vilka vackra bilder, den första är helt underbar.
Kram mamma C

My White Cottage sa...

Hej Susanne!

Eftersom jag tog ett långt jullov från allt vad dator heter har jag helt missat att du är i Chile! Vilka underbara inlägg att läsa - vilka bilder - fantastiskt!!! Ni verkar ha det hur skönt och mysigt som helst! Fortsätt njut!!!

Många kramar Jenny

Skatan sa...

Jag kan ana att tvätten luktar ljuvligt gott...

Passa på att njuta hejdlöst av dina äventyr - här hemma är det lite gråt idag - ingenting du missar med andra ord!

kram,

ANna

Anonym sa...

Oj, det låter härligt! Nu längar jag verkligen till sommaren och solvarma vindar! :-)

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter helt.. helt..underbart!
Och ser så ut också:)
Njut!(fast det gör du ju redan)
Kram Lallis

Syster vit sa...

Härliga vyer, nu längtar man verkligen efter sommaren. Kram Liselott

Diverselådan! sa...

Wow, vilken spännande resa. Kul att du delar med dig.
Kram!

Anonym sa...

hihi, kikar in och önskar dig en trevlig dag....tycks som om jag är din raka motsats! Tidsoptimisten, det är jag det!!

r e b e c k a sa...

Åh vad härligt det ser ut! Längtar efter att kunna hänga tvätten ute!

Kerstin sa...

Det låter helt underbart! *grymt avundsjuk*

Kramar!!!

Tulipa sa...

För en liten stund satt jag där i bilen och kände doften av eucalyptus och pinje och hade den ljumma vinden i håret...

Det kändes bra!
Kram Till dig i stora vida världen!

Mariette

Skomakartummen sa...

Vad det låter härligt. Mmmm synd att man inte kan dofta via datorn. Kram sari

Mitt vita staket sa...

O så kul nu har jag hittat en ny blogg igen...jättefin..Kram sussie

Annas skattkammare sa...

Härliga bilder och gud vad njutbart det låter..
Kram och trevlig helg!
/Anna

Stina sa...

Så underbart det ser ut.:-) Kram

Lilla Blanka sa...

Hej Susanne!

Åhh jag är inte avundsjuk alls *korsar fingrarna* på att du är där och jag är här...
Får hjärtklappning när jag tänker mig in i det som du beskriver..eucalyptus och pinjeskogar...mmm

Bilderna är så lockande och härliga..!

Kram vännen
Mia

Katta sa...

Åh, vad härligt där skulle jag med vilja vara och inandas de underbara dofterna. Rena aromaterapin. Kram Katta

Anonym sa...

Hej hopp hallå,
Kikar in och läser ikapp! :)
Hoppas allt e på topp & du har en sanslöst skönt helg! :)
kram

Livet på Storgatan sa...

Hej! Jag heter Jill och tittar in hos dig på bloggen ibland. Jag är lite nyfiken på vart i chile ni är, har själv varit där och i Peru och Bolivia!
Sydamerika är fantastiskt vackert, med härliga människor. Fortsätt att ha det underbart!
Mvh Jill

Kalkstenssommar sa...

Semester på andra breddgrader låter helt underbart!
NJUT!

Kram L

Fröken Fräken sa...

Tack för en så förtjusande kommentar hos mig! Och så en utmärkelse på det! Ja, tänka sig. Och nejdå, vad du än kommer att få höra så är jag inte aaaaaalls avis på en sådan härlig vistelse i Chile, neeeej då.. hm, låter det där lite falskt intygande månne?! ;-)