11 april 2009

Gullepluttar

Hej alla goa vänner!
Åh, vilka små raringar vi har fått hälsa på...


...precis hur söta som helst!
Några av tackorna hade inte fått sina lamm ännu, de var verkligen smälltjocka och man såg hur det sparkade och levde om i deras runda magar, men de stod och mumsade hö helt lugnt ändå. (Själv var man möjligen liiiite hispigare när det började närma sig förlossning alltså.)


Nu önskar jag dig som läser det här riktigt mysiga och soliga påskdagar. Vi hörs snart igen!
Ulliga hälsningar,

Susanne


18 kommentarer:

White cotton grass sa...

Vilka söta "bä-ingar" ;)

kram helena

kardemumma sa...

Vilka sötnosar!
Våra grannar har några svarta lammisar,hur fina som helst!
Ha en skön dag!
Kram C

Våglyckan sa...

Åh, vad härligt ulliga och söta. Har jobbat lite med får och när de små söta lammungarna kommer kan man sitta och titta på dom i timtal. Såå fina bilder. Påsk kram från mig
/Maria

Hem och Lycka sa...

Nää, guuud så söööta!

kram

Anonym sa...

Åh! De där små sötingarna påminner mig om landstället som vi sålde för två år sedan. Där hade grannen fårfarm så mina ungar är ju uppvuxna med att få se lamm födas och mats små lammungar med nappflaska.

Lite paradoxalt ska vi faktiskt ha lammstek i morgon

Hemska va!!!!

Glad Påsk

Kram Lena

Kamomilla sa...

Naw vad söta!!

Mrs. b sa...

Vilka söta små lamm!
Trevlig påsk!

Lilla Blanka sa...

Hej Susanne!

Men vilka underbara små lamm!!!

Kram och ha en jättefin påskhelg!
Mia

lolla sa...

hejsan
men lamm är ju så söta...
skulle nog vilja ha två stycken kanske.. :)
kram lolla

Nettan sa...

Åh vilka söööta små lamm !
Såg en granne kängre bort mot skolan där vi bor som oxå fått lamm, som skuttade runt.

Måste ta en titt nån da =0)

Ha en fortsatt skön Helg !
Kram Nettan

trollmor sa...

Nä men så underbara gulliga söta små bä !
Kram ewa

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Vilka sötnosar!

Hoppas att Ni har en skön påskhelg :)

Nu väntar och ropar morgonkaffet på mig! Ha en bra dag!

Kram
Fliset.

Stämningsfullt sa...

Nämen åh vilka underbara små sötnosar :)
Glad påsk!

Lallis - liv och leverne sa...

Verkligen. Jisses så söta:)
Kram Lallis

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Åh vilka söta! Tack för titten hos mej. Ja, vi ska bygga och huvudet är fullt med tankar kring detta. Kul men samtidigt svårt för vi ritar och bestämmer själva planlösningen. Vissa dagar vill jag bara ge upp och ta ett färdigt hus men egentligen vet jag hur jag vill ha det men det gäller att få ner det på ritning och få arkitekten att förstå vad det är vi vill ha. Jag kommer nog skriva mycket om det på bloggen framöver och visa bilder förstås. Längtar till första spadtaget, tror att det först då blir verkligt!
God fortsättning på påsken
Kram Marie

millandante sa...

Så söt!!
Kram

Karin i Villa Grå sa...

Men herreguuud så söta! *svimmar* Man vill ju bara ha!

Tack för tipset om att fälla upp backspegeln så att ingen ser hur man sitter och sjunger i bilen! Bara för att jag fick ditt eminenta tips har jag lagt ut en sak i bloggen. Vad tror du, funkar det att sjunga till? ;-)

Kram!

Karin

rosenskära sa...

HJÄLP, tror du jag får lite ångest nu eller?! Jag har ÄTIT sådana små raringar i helgen!!! Det känns ju inte så bra, kan man säga. Kan man bli vegetarian i efterskott, tro?

Ska aldrig mer äta lamm, jag lovar...

Kram/Lena