12 april 2010

miniglimt från inspirerande mässa

Hej,
några små glimtar bara från helgens ljuuuvliga trädgårdsmässa - jag kom hem med bland annat fröer till en cool vallmo "Royal Wedding" (vit med lite svart i mitten), en kruka penséer, blå hyacint, en ny kudde... och mängder av vårinspiration!



Snyggt i Hasselfors Gardens monter, ett fint växthus och en riktig praktdukning. Jag har blivit helt växthusfrälst, synd bara att vi har en tomt som en normalstor vardagsrumsmatta ungefär.



Kuddar från By Carima (före detta Viggbyholms blommor) och en schysst pelargonknopp med "päls" i Zetas monter. Vilket jobb de hade lagt ner på den!

En jättemysig dag med kanontrevligt sällskap. Och trött blev man så man nästan svimmade :-)

Idag har jag pratat med en hantverkare på telefon! Tjohoo! Det kanske händer saker nån gång här!

Stor kram
Susanne

10 kommentarer:

Jessica sa...

Hej vännen,
jösses vad mycket fint! Kan tänka mig att du blev inspirerad efter mässan.

Växthus, ja tack!
Tyvärr är stadsbyggnadskontoret extremt petiga här i Spånga, så vi får bara bygga 1/8 del av tomtytan, och det har vi redan gjort så det blir nog inget växthus här. Om inte Ola är beredd att riva friggeboden ;)

Må gott å lycka till med hantverkarna
Kram
Jessica

Annas skattkammare sa...

Jag är också växthustokig! Undrar om det är våren eller trender eller vad.. men jag vill bara som lotten säger; utreda! =)
Kram /Anna

Anonym sa...

Åh vad galet då!!!!!

När tror du att jag såg ditt mail? Jo, i kväll!!!!

Det var så mycket mail från fb och annat så jag orkade inte kika i helgen. Tittade på bloggen, korkad får bli mitt mellan namn nu STÖÖÖN!

Fast nu har jag lagt in dig i mobilen och nästa gång vi ska gå på stan messar jag i stället, det är ju ett säkert kort.

Visst var det fasligt mycket folk? Underbar inspiration fick man i alla fall

Bästa kramarna till dig
Lena

Photo by Maria sa...

Åh så mycket fint.. Visst är det mysigt med växthus.. Skulle med vilja ha ett och ha det just så man kan ha in ett bord där :-)

Kram Mia

Linruz sa...

Ja lika mycket energi och insperation som man får så blir man lika trött av att går runt där.
Ha en fin fin dag.
Kram Lina

Älskade pion sa...

Härliga bilder,mums. ;) Ha en underbar dag vännen. Kram Ulrika

Kamomilla sa...

Tack, det var skoj att ta sig en titt!

Må Gott sa...

Livsfarligt att gå på trädgårdsmässa ju :-D Jag har oxå trädgård stor som en mindre vardagsrumsmatta *fniss*.

För några år sedan köpte vi ett såntdär miniväxthus på ikea. Man sätter fast det på väggen å så får man plats med några krukor. Jag tänkte att det kunde vara ett fint substitut för ett "riktigt" växthus. Men det var det inte. Jag vill ha ett växthus att VARA i. Sitta och mysa och pyssla i och sådär du vet.

Är det likadant för dig? Annars kan jag rekommendera en såndär lilleputtvariant. Men mitt gav jag bort efter ett tag... :-)

Jag läste någonstans "Låt drömmarna om trädgården vara större än trädgården" :-)

Må gott!
Kram Anette

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka fina bilder du visar från mässan. Jag var också på mässan, helt underbart. Med mig hem fick jag några Pelargonsticklingar och frön av svart viol.

Ha det bäst!
Kram,
Regina

Sandra | Inspirera Mera sa...

Åh jag hade gärna gått på den mässan.