22 december 2010

julbord på rena drömstället

Hej på er mina små julkarameller!

Hur går det därhemma? Sista julrycket kör vi här. Belgiens babsolut bästa böna, alltså syrran, är hemma hos oss inför julen och gjorde en-or-ma mängder små fina köttbullar igår. Jag toppade med lussekatter.
Igår har det varit lite julklappsinköp för min del och ikväll smäller jag nog till med Janssons Frestelse. Sen ordnar det sig med resten tror jag, vi har väl inte direkt lagt krutet på städningen får jag säga...

Jag har varit på julbord med mitt jobb, på ett helt sagolikt trevligt ställe: Bockholmen Hav & Restaurang strax utanför Stockholm. Dit vill jag absolut åka tillbaka!


Det är en stor gammal tjusig villa från slutet av 1800-talet som byggdes som sommarhus i skärgården. Den har visst stått tom och förfallit några år innan den restaurerades och gjordes om till restaurang. Ett litet hörn vid köket hade sparats med mörka men vackra gamla tapeter och brunt trätak, annars var det mesta vitmålat inuti. Och kakelugnar, snickerier och mistel i farstun... Sagolikt, har jag sagt det redan?
Julbordet var också fantastiskt gott (ett extra plus för att det inte fanns någon utrotningshotad ål).


Jag har en liknande gammal lykta faktiskt, undrar om man skulle försöka få lite liv i den till julaftonskvällen?


Stor och varm julekram på er, vi hörs snart igen!

Susanne

8 kommentarer:

Sussi sa...

Så mysigt det såg ut! Bockholmen...det får man lägga på minnet!
Nu när jag slutat jobba "i flock" och kör mitt eget race blir det inte så många julbord. Det saknar jag faktiskt! Men det är inget som får mig att ändra på mitt beslut!

Ha en skön jul!

Kram
Sussi

MiA sa...

Oj vilket vackert hus!!

Önskar dej en riktigt GOD JUL!

Hemmalycka sa...

Åhhh vad mysigt på Bockholmen kan tänka mig att de gjort fint nu till jul.
Önskar dig en härlig julhelg.
Kram Åsa

Mia sa...

Tassar in och önskar dig en riktigt mysig jul!

Kram Mia

Photo by Maria sa...

Så mysigt det såg ut..
En sådan lykta har ju jag med, kanske med skulle leta fram den och tända ute på julafton :-)

Julkramar.. Mia

Ann-Catrin sa...

Godmorgon Susanne!

ljuvliga bilder...vilket ställe!

ha nu en riktigt fin jul med din familj och syster

varm kram
God jul
Ann-Catrin

Älskade pion sa...

Vilket vackert hus,var säkert jättegod mat där också.;) Julkramar till dig från mig.;)Ulrika

Kajsa sa...

Ja, visst är det fint på Bockholmen!