27 januari 2011

målarlåda och nya glajjer

Hej alla sköna bönor,
hur är läget med er? Här pågår målarpyssel.
Ett numera renskrubbat överstycke till ett gammalt gotländskt fönster (ja det sa i alla fall loppisfarbrorn, ha ha! Han kunde nog lura i godtrogna fastlänningar vad som helst om han ville), som nu blir ljust grått, nästan vitt.


Sedan ska jag bara mackla lite med själva upphängningen så ska vi se vad det blir av det hela. Den som lever får se.

Åhh, jag väntar ivrigt på nya glasögon från optikern också, de jag har nu är fruktansvärt repiga. Men så har de varit med sedan lillebrors tidigaste dagar, det var en lång period när "slita-av-morsan-glajjerna-så-de-åker-i-golvet" var roligaste leken alla kategorier. Snabb var han också den lille ligisten. (Nu är det mer Star Wars-lego som gäller. Turligt nog för mina brillor.)


Kram på er, nu blir det helg - tjohooo!

Susanne

7 kommentarer:

Sussi sa...

Halloj Susanne!
Hihi...ja man vet aldrig när man har blivit lurad...och tur är väl det! *smile*
Men efter skrap och färg blir överstycket kanon, och det är ju huvudsaken...!

Kram
Sussi

millandante sa...

Vad spännande att se vad detta Gotlandsfynd ska bli!;)
Och vilken superfint kök ni fått sedan jag kikade in sist!!!! Förstår att det är roligt att diska nu!:)

Go kram till dig!

Kamomilla sa...

Ja, du- utan brillor är livet inte så lätt! :) Jag brukar köpa flera par olika från favoptic. *like*

Annas skattkammare sa...

Ska bli spännande att se hur det blir med fönstret! nice med nya briller med, alltid kul med lite nytt!
Kram /Anna

Älskade pion sa...

Hahaha...jag har varit och hämtat ut mina nya läsglasögon idag,blev skitnöjd.Kramar Ulrika

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Så kul & fynda på loppis ´& kanske du hittar en till någon dag. Jätte fint kök tänk vad de kan göra..
Önskar dig en mysig helg
Kramisar
Sus

Compact Garden sa...

Men du vad spännande att se fönstret när det blir klart..ha en skön kväll Kram Anne