15 maj 2011

under jasminen och ett småläskigt besök


I hörnan under jasminen fanns det bara stenar lagda när vi flyttade in. Efterhand har jag plockat bort fler och fler av de där stenarna och gjort en liten rabatt med tulpaner, kaukasisk förgätmigej, bollviva och tovsippa. Det har blivit ett mysigt hörn.


I en av de andra rabatterna har en liten gubbe eller gumma flyttat in. Lite småläskig, men alltid trevligt med besök :-)

I köksskåpet står nu en gammal italiensk plåtburk (mandorlato, är det någon sorts kakor?) fullproppad med diskmaskinstabletter.
Allt som gör det trevligare att sätta igång diskmaskinen är bra, he he.

En stor kram!
Susanne

8 kommentarer:

Anna sa...

Aah, froggi :)

Jag är lite småförtjust i dem eller det är hatkärlek skulle man kunna säga...

Blir alltid lite glad och ryser alltid till när jag ser en, knäppt!!

Jättefin trädgårdsbild, kul att få se lite småglimtar därifrån :)

Allt som gör tråkiga hushållsarbeten roligare gillas!!


Kram

Graadskan sa...

Jag fullkomligt älskade grodor när jag var liten. Paddor ännu mer!
Men jag kan säga att förälskelsen lagt sig nu. Blir inga pussar längre, jag har ju redan hittat min prins... ;)

Fin burk! Trodde först det var godis i... Men man skulle nog bara smaka på en!

Ha en fin vecka!
Kram Camilla

Älskade pion sa...

Blir liksom roligare att stoppa i diskmaskinen när man har så fin förvaring.;)Ha en fin vecka vännen.Kram Ulrika

Compact Garden sa...

Hrmm..inga grodor i min trädgård..men det kanske hade varit bra.
Enligt fengshui:
Groda = fruktbarhet, liderlighet, återuppståndelse; trebent groda = pengar som kommer in till hemmet.

Ha en skön kväll Kram Anne

Kamomilla sa...

Är det en riktig padda? jag minns paddan som bodde på sommarholmen när jag var liten, den hette Gåffan och vi träffade den varje augustikväll när vi gick ut i mörkret för att tvätta tänderna...
Oj nu blev jag nostalgisk.. ;)

Annas skattkammare sa...

Åhh så trevligt med besök! ;) Jättemysigt du fått det i rabatten!
Kram /Anna

Bönan sa...

En sån fin liten paddeluring!
Jag känner mig alltid lite skyldig när jag ser en padda. Jag minns paddan jag höll fången in min blå plastskottkärra. En morgon när jag skulle gå till lekis hade den frusit fast. Förlåt i efterhand!

Tidsmästarinnan sa...

Ja, jag minns också den paddan. Stackarn!
Men han kom säkert till paddhimlen.