19 oktober 2011

Jodå, jag kom hem med en ljusstake till.

Hej ni sköna bönor!
En vanlig glasburk med en hyacint - det tänkte jag ha många hemma hos oss i advent. I olika storlekar och med ett enkelt snöre om.
Denna kommer från Hem och Villamässan i Älvsjö nu i  helgen, jag pratade till mig den på köpet när jag handlade ljusstaken där brevid, den som nästan ser ut som gjutjärn, men är gjord av superduktiga keramikern Mikaela Willers.


Jag och Radhusdrömmar-Johanna var en sväng till mässan tillsammans, det är alltid kul. Vi köpte varsin ljusstake, och hade båda lika svårt att välja färg tror jag :-)

O vad jag gillar den. Det skulle vara väldigt fint med en eller ett par mer färgglada också, att sätta tillsammans i en grupp, men min plånbok sa NEJ. (Det fanns bakelserosa, ljusgröna, buteljgröna, julröda, koboltblå...)


Hur är det annars? Veckorna rusar iväg. Jag har inte hunnit plantera några vårlökar, barnens sommarskor står kvar i hallen och utemöblerna måste packas ihop. Men det är väl ungefär som vanligt :-)
Kram kram - vi hörs snart igen!
Susanne

14 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Så fin ljusstake.. De färgade var härliga med..

Ha en fin onsdag..

Kram Mia

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Halloj Susanne!
JA,du är nog som folk är mest.:)Här lär det aldrig komma ner några lökar i marken;)
Urfin ljusstake,och enkelt och snyggt med glasburken.Så vill jag också göra.
Må så gott
Kram Anette

Radhusdrömmar sa...

Fin ny header vännen!
Det var en trevlig dag på mässan. Vi får ta en dag i stan med lite shopping och fika eller lunch snart.

Kramar!!
Jo

Anci sa...

Tjusiga ljusstakar !
Njut av den, det andra hinner du sedan :)

Kram
Anci

Mamma C sa...

Mycket snygg ljusstake du köpt. Ja, alla måsten brukar man ju hinna med till slut i allafall.
Kram Mamma C

Anneli sa...

Det där med att hinna med allt man vill....det vet jag inte hur man får ihop.....

Ljusstakarna var ju riktigt maffiga, så fräcka med de olika färgerna.

Ha en fin dag,
Kram Anneli.

Graadskan sa...

Väldigt fin ljusstake! Tycker du valde rätt färg, även om de andra också är fina!

Visst rullar dagarna på i en faslig fart? Hinner inte hälften av det jag vill... Men igår blev det i alla fall en spindelkostym!
Ska visa i bloggen ikväll! :)

Ha en fin torsdag!
KRAM!

Susie på Stjärnarve... sa...

Ibland kan jag numera sakna Älvsjömässan och alla utställningar där - jag bodde ju precis på andra sidan Huddingevägen - men sista åren hade jag tydligen tröttnat för jag var inte på en enda!
Men ibland kunde man ju göra en del häftiga fynd, som tydligen du har gjort.

Jgabriellah sa...

Gillar ljusstaken skarpt. Skit snygg rent ut sagt :)

Själv är jag hösttrött och hinner, verkligen ingenting vilket resulterar i att jag blir ännu slöare...

Konstig man e...

Kramelikram <3

Gardenhouse sa...

Hej namne!
Kikar in här för första gången, absolut inte sista...
Mycket fint att se här, kul!
Vilken fin ljusstake du köpt och lycka till med hyacinten i burken, jätte söt plantering.
Kram Sussi

Rapport till Vänfors sa...

Tack för din gulliga kommentar inne hos mig, blev nyfiken och tittade in här en stund.
En toppenfin blogg med tips och sköna bilder. Ljusstakarna i keramik är ju helt otroliga och vilka fräcka färger:).
Kommer definitivt titta in här till och från. Ha nu en riktigt härlig helg, vi hörs.
Kram Annika

Fröken Fräken sa...

Jag vet, de är underbara! Jag har två stycken fast i metall som ser exakt likadana ut från loppis. Undras om MW gör dem i formar eller?! För hur får man annars leran så..?

Stina sa...

Snygg ljusstake!
Hoppas att det är bra med dig, söta.:-)
Kram Stina

Fröken Prickig sa...

Hej Tidsmästarinnan! Fin blogg, jag gillar hyacinten i glasburken, det ska jag fixa till advent så tack för tipset:)