16 november 2008

turbopyssel


Hej govänner,
När det pysslas hemma hos oss så går det ofta i flygande fläng. Allt som går fort är toppen. Annika i Gamla Stan kallar det turbopyssel, en mycket passande beskrivning :-)
"Ruskan" till ytterdörren tog nog tolv minuter totalt. Enris och lingonris med ståltråd runt (aj! handskar nästa gång), ett vitt band och ett hjärta i fattigmanssilver från förra julen.

Det här fina doftljuset (ja, det är riktiga rosenblad) hade jag turen att vinna inne på Blommor och Lantliv!


Och vad häpen jag blev när det var en bonuspresent i paketet också - kolla vilka snygga handledsvärmare!! De är handgjorda av Jenny som driver bloggen, och kommer att bäras med stolthet. Tack snälla goa du!


Det finns fortfarande tid att ta en lott för att vinna zinkhuset! Dragning den 23 november. Jag är helt paff att så många vill vara med, det är ju hur kul som helst!
Lycka till allihop...
Kram

Susanne

54 kommentarer:

Wilma sa...

Jag är nog lite trött för jag hittar inte klick länken för kommentarer i Zink hus tävlingen...
Nåja,skriver här istället att jag länkat till tävlingen, även med en bild på min blog, "Svammel & Mys"

Hoppas hoppas...som alla andra!:)

/ Wilma

Anonym sa...

Tänk vad lite grönt och fattigmanssilver kan göra...

Det blev en fiiin höstruska.

Fint ljus och handledsvärmare du fick. Jag håller på att sticka pulsvärmare och har just avslutat min senaste mössa, den sjätte i ordningen, puh!

Under julhelgen ska jag banne mig börja sticka något till mig själv, det är jag inte bortskämd med :D

Ha en bra vecka kramar Lena

Englagård sa...

Grattis till vinsten.

Här turbopysslas det också emellanåt när det känns jobbigt att allt tar sån tid;)

Ha det gott
kram Karina

Lilla Blanka sa...

Hej Susanne!

Turbopyssel :) Jättebra namn!
Jättesnyggt pyssel också, så enkelt men väldigt effektfullt!

Haha, ja enris sticks, det märkte jag också när jag skulle knöka ner det i kannan (utan handskar) :)

Det där hjärtat är också så himla fint! Skall till Stockholm nu till helgen fre-sön så jag tänkte sticka in till Årstiden där jag hört att de finns :) Men måste ju in till Ambiance också, vill ju inte missa den när jag är i Sthlm ;) Vet du om de julskyltat än? Förra hösten var jag där precis innan de tagit fram jul-grejerna.

Ja JÖSSES vad oroligt många som vill vinna Valterhuset!!! Men det är ju underbart också :)

Kram vännen, ha en fin dag!
Mia

Lilla Blanka sa...

Nämen..så skriver jag en roman och så glömmer jag fråga..har du nåt bra "stall-tips" till nån butik i Stockholm som har mysiga shabby chic-grejer?

Kramis

Lotta sa...

Hej,
turbopyssel var ett nytt begrepp och ganska passande:) Dekorationen blev jättefin. Grattis till ljus och värmare. Det är roligt att vinna.
Hälsn. Lotta

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

snyggt turbopyssel. Så enkelt men så snyggt :) Vänligen Johanna

Smultronstället sa...

Oj så kul med så fin present och bonus dessutom;-) det är du väl värd, alltid så mye fint.

Ha en bra ny vecka!
Kram M

Annika i Gamla Stan sa...

Då får man hoppas att TURBO PYSSEL dyker upp i Svenska Akademins utgåva av nya ord 2009 då... ;-)
Nu ska jag riva en fransk tidning (samma pappersfärg dom Dagens industri. lite persikofärgat) i strimlor och lägga i tapetkliset och klä in billiga plast julkulor från ICA. Eftersom julkulorna även måste fungera som katt-leksaker så får man göra nytt å enkelt varje år....


mvh,
Turbo Pyssel Direktör Öman

Anonym sa...

Vilket fint turbopyssel du gjort! Själv har jag precis påbörjat ett pyssel som verkligen inte kommer vara turbo... är nog nöjd om den är klar inom ett år! (Jag virkar en mormorsrutefilt)

Liten Bod sa...

Fin ruska! Jag känner mig mest som en :)) Kram, Tina

Designe sa...

Gillar din matematikfråga nedan! *fniss*...

Grattis till vinsten och vilken fin "ruska" du gjort och hängt upp!
Kram :)

Rosengårdens Inredning sa...

Hej!
Vilket fint turbopyssel du gjort...oftast är det enkla det vackraste...
Ha det gott och kram från mig/Malin

Anonym sa...

hej gumman :) jag har samma uppfattning som du, detta med turbopyssel är toppen :) jag har gjort samma sak här hemma!! kanske inte en ruska, men iaf :)

jättefint doftljus :) längtar tills jag kan tända mina nya doftljus med doft av sugar cinnamon från yankee candle, luktar precis som gröt med kanel på.. mmmm!! börjar få riktiga julkänslor nu.. hur står det till med julfeelingen för dig??

stor kram sara

Lilla huset på prärien sa...

Åh jag gillar verkligen TURBO-pyssel!! Det blev hur snyggt som helst. Kanske ska ha en sådan ruska istället för krans i år... :)

Kram Jenny

MiA sa...

Från naturen kommer oftast det vackraste :)

Ha det gott!
MiA

Brunkullan sa...

Håller med! Turbopyssel är bra:) Gillar också sånt som går fort, så får man mer gjort!

Så fina saker du vunnit! Och kul med bonusvinst:)

Susanne

Anonym sa...

Så stämningsfulla bilder!

Ha en bra vecka!
Hälsningar, Päivi

Hem och Harmoni Marie sa...

Turbopyssel var ju ett passande namn... :)
Fin vinst du fått och bonuspresenten var ju jättesöt.
Kram Marie

Anonym sa...

Ja det enkla är oftast det snyggaste. Jätte fint. Kra kram

annashusidingtuna sa...

turbopyssel är mitt mellan namn!
enda sättet att få saker gjorda, tricket är att få det och se så där ARBETAT ut fast det bara tagit 5 min...
Kram Anna

Vit Gladiolus sa...

Här är det åxå turbo när jag pysslar..huuu allt på en gång! jättefint grönt knippe!
Kram

Sussi sa...

Så snygg "ris ruskan" var...o så enkel!!!! En sådan ska jag göra till skolans julmarknad :)

Lilla Blanka sa...

Halloj igen Susanne!

Tusen tack för tipset, var inne och mys-tittade hos Johanna!

Åh vad det ser härligt ut på Ambiance nu i julskruden..!

Jag åker upp på fredag, bor på hotell på Söder och kommer tillbringa en del av helgen i Eriksdalsbadet (eller i alla fall på kanten) men hoppas hinna runt på stan också. Åker hem söndag middag ungefär.

Kram och tack för alla tips, jag har skrivit in dem i min lilla bok :)

Mia

Unknown sa...

Va fint du har gjort! Det är så lite som gör det. Ha det gott,kram Pia

Glitter och Marsipan sa...

Hallojsan.
Turbopyssel.....det gillar jag.
Och fantastiskt fint blev det också.
Så fint med rosenblad i ljuset,och vilka handledsvärmare.hur fina som helst.
Må så gott
kram Anette

Dicksonska våningen sa...

Det där ser ut att gå mycket snabbare än en krans! Kanon!
Fint också :)

Kram Annika

Lily of the valley sa...

Jag gillar ditt turbopyssel! Enkelt och vackert :D
Kram Lily

Lilla Blanka sa...

Hej igen! :)

Tusen tack för att du engagerar dig så mycket! *Kram*

Nix Koffert är en butik jag aldrig besökt. Jag antecknar allt i min lilla inredningsbibel och tar med på resan. Perfekt!

Kraaaaam
Mia

Anneli sa...

Hej du, tidsmästarinnan!

Turbopyssel var ett nytt begrepp för mig, men nog sjutton verkar det vara den perfekta definitionen även för mina egna försök till blygsam dekoration...;)

KRAM

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Turbopyssel , sånt gillar jag och ditt blev ju mycket vackert dessutom !!
Grattis till din fina vinst !!
Hoppas jag har lika tur i din utlottning ;-)
Ha det gott !!
Kram/Lotta

Viola sa...

Det enkla oftast det fina, istället för en överarbetat krans, jättefint och enkelt att göra, något för VIOLAN som inte är utrustad med tålamod, och grattis till rara vinsten, ha det så bra i resten av veckan, kram

Liza i pepparkakshuset sa...

Pyssel i min smak :)

Vilken turgumma du är som vinner så fina saker.

Kram Liza

Radhusdrömmar sa...

Turbopyssel är en bra grej, helt i min smak och bra när man har småbarn hemma :-)

Kramisar
Jo

Annas skattkammare sa...

Så fint du pysslat! Turbopyssel passar mig som aldrig tar mig för någonting.. =) Grattis till den fina vinsten! Kram /Anna

Södralycke sa...

Vilket smart pyssel, det kanske till och med jag skulle hinna klämma in :) Jättefint!

Ha det gott, kram Johanna

Anonym sa...

vill du vinna ett specialdesignat berlockarmband från by M? Var med och tävla på min butiksblogg, där jag även säljer luffarslöjd/trådtjack och annat i shabby Chic :)

kram /Marielle

Mia sa...

Oj vad fint det blev, och så snabbt. För mig är det precis tvärtom. Det jag gör ser ut resutatmässigt att vara hopkastat på några minuter, men har tagit mig evigheter och hårt slit.
Kram Mia

Anonym sa...

En sån underbar sida jag hittat...av en ren slump...jag blir så glad att det finns så många kreativa människor, Men din sida föll jag pladask för.
Är inte intresserad av alla dessa tävlingar som ska dra folk, men visst är det en kul grej förvisso.

Försöker hitta tillbaka till min kreativa sida som jag vet att jag har och du har sannerligen ispirerat mig.
Jag ska genast länka din sida på min blogg, för jag behöver komma tillbaka till livet igen efter att min dotter nyligen gick bort i cancer.
Allt som gör mig glad ska jag bejaka!
Tack för att du hjälpt mig med din sida!
Försöker själv virka igen...mormorsrutor som ska bli en gullig bebisfilt till min syster som ska få en bebis närsomhelst.
Kreativitet gör att man mår bra i själen.
Tack och kram från Anne

Kamomilla sa...

Turbopyssel är grejt både som ord och begrepp!!

Anonym sa...

Hej Hej!
Det var en fin turbogrejja!
Här pysslas det tyvärr inte alls.
Men kanske innan det blir jul i alla fall!
Turbo är grejen för mig, det märker jag direkt!

Unknown sa...

Lika vackra bilder som vanligt! Kram Petra

Karin Krut sa...

Hejja hejja! Fram för mer turbopyssel.. me like. Ruskan blev jättefin och vilka handledsvärmare... det skulle man ha en dag som denna. runt nollan och snö/regn om vartannat.. skitkallt alltså.. ska strax cykla till massagen men jag vill INTE ALLS gå utanför dörren.. vill hellre dricka kaffe käka bullar och blogga om turbopyssel ;)
Ha en skön kväll
Kram Karin

Arctis sa...

Hej,
jag är lite nyfiken på vars man hittar den fina "buren" som du har rosenljuset i?

selene sa...

Vad fint! Hade också tänkt gå ut i skogen och plocka lite smått o gott men har inte kommit mig för. och nu snöar det!Jag ser vad fint man kan göra med naturens små under.
Kram

Tulipa sa...

Snyggt turbopyssel!
Kram Tulipa

linnea-maria sa...

Vilken bra benämning!! Turbopyssel. Ja int behöver man stå och knyta kransar när några kvista band, kottar kanske och lite bling räcker. Det där doftljuset såg läckert ut. /linnea-maria

Glitter och Marsipan sa...

Halloj Susanne.
Sitter här och bloggar en stund innan jag går till jobbet,lugnt och skönt.
Nu börjar helgen närma sej,härligt.
Ha det gott
kram Anette

StrandviksVillan sa...

Turbopyssel låter bra för min del också! Man vill ju se resultat genast, hihi!
Ha det gott! Anki

Les Cotrions sa...

Hi Susanne!!! So warm Christmas atmospheres!!! Simply fantastic!
Hugs,

Vale

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag började med att titta hur många som lämnat kommentarer till din tävling... Jag trodde inte mina ögon!!! 650st!!! Helt otroligt!
Ditt Turbopyssel är jättefint!
Kram
Marie

Ann-Catrin sa...

Susanne!!!

Turbopyssel.. det är min cup of cake det... me like very much!!

Så himla fint du gjort... jag önskar jag kunde komma i julstämning nu..vet inte vad det är med mig!!

Tror aldrig jag sett så många som velat vara med i en utlottning för.. trodde jag så fel... men jag är med det vet jag...inte stor vistchans..men deb finns ju där trots allt!!


KRAMAR TILL DIG
Ann-Catrin

Anonym sa...

Hej =)Mitt namn är karin och är gärna med i dín utlottning!
Mig hittar du på http://shoegalnogg.blogspot.com/


mvh Karin

Ingela sa...

Vilken perfekt inflyttningspresent!!!
Hoppas på fru Fortuna....
ingelasverin@hotmail.com