16 april 2012

fågelskådning och en stackars rosmarin

I vårt hallfönster snurrar sakta några glada fåglar på ett snöre. De ser hemmapysslade ut, men är ett kvarlevande köpe-påskpynt (Indiska hade faktiskt rea på pyntet redan innan påskhelgen i år).
De är så färgglada och fina där de dinglar omkring när man öppnar ytterdörren.



I fönstret står en rosmarin också, som jag först optimistiskt ställde utanför vår ytterdörr, HA HA HA, den höll ju på att snöa in totalt och de späda topparna var alldeles böjda av kylan.


I helgen var det trädgårdsmässa här i stockholmskrokarna, i Älvsjö. I år kunde jag inte gå dit tyvärr. Johanna och jag brukar gå dit, det är så roligt. Kanske vi åker till Ulriksdal när vårvärmen kommer lite mer. Oj vad jag gillar det stället!

Imorgon skall jag på kurs hela förmiddagen med mina närmaste kollegor. Det ska bli kul. Tillsammans har vi hand om alla kundkontakter, det kan vara ganska mycket både på mail och telefon så killarna som är kvar på jobbet kommer nog att ha fullt upp, hihi!
Ta hand om er godingar - kram!
Susanne

5 kommentarer:

Älskade pion sa...

Vilka underbar "hönor",gillar.;)Ha en bra dag med din kollega.Kram Ulrika

Radhusdrömmar sa...

Ja synd att vi inte kunde gå på mässan.... men vi tar och bokar en dag på Ulriksdal nu snart :)

Kram kram

Johanna

Kamomilla sa...

Vilken fin pippifilur!

Mamma C sa...

Det var en söt liten pippi.
Kram Mamma C

LissAnna sa...

Den där växten gillar jag. Varför har inte jag en sån? Kram Stina