22 april 2012

steg för steg


Jag blir fortfarande alldeles glad när jag knatar uppför trappan till övervåningen. Det är så himmelens skönt att den äntligen är renoverad (det sista jag gjorde var att dutta i lite vit färg på några små ställen). Sköönt.
Nej, till vardags har jag ju då inte värmeljus på trappstegen, det vore ganska friskt vågat med tanke på familjemedlemmarna här alltså.

I helgen har herrn i huset köpt en ny grill. Jag fick välja färg - kopparbrun eller limegrön! Inga andra färger fanns att välja på. Svårt att välja, men det blev en limegrön :-)

Och så har vi hälsat på våra goa vänner som bygger en TOPPENFIN sommarstuga i Stockholms skärgård. Jätteroligt! De målar just nu så färgpenslarna glöder. Det var så kul att träffa dem. Och förstås hur spännande som helst att se huset redan nu under byggprocessen.
Hoppas ni har haft en riktigt fin helg. Tänk att det snart är maj...
En stor kram från mig!
Susanne

10 kommentarer:

homemadebyanna sa...

Jättefint med ljusen där, synd bara att man inte kan ha det så alltid.
Kram

Helena, Craft and Creativity sa...

Vilken vacker trapp! Och som sagt, synd att man inte kan ha värmeljus där till vardags för det var en fin detalj. :)

Anneli sa...

Förstår att du njuter av din fina trappa!
Härligt snyggt och lättstädat.

Ha en bra vecka,
Kram Anneli.

Älskade pion sa...

Vilken snygg trappa.Klart att du har ljusen tända så hela tiden,eller?!;)))Fint var det iallafall.:)Kram Ulrika

LissAnna sa...

Så härligt det låter och det där var en fin trapp.:-) Kram

Photo by Maria sa...

Så snygg trapp, så skulle vi med behöva göra...

Ha en fin start på nya veckan..

Kram Mia

Bruno och Mig sa...

Fin trappa! Vi försökte slipa våran trären i förra huset. Gav upp och målade vitt i stället. Men med tassar från fyra djur, skulle detta alternativ ha varit bättre.
Ha en skön kväll
L

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej!
Men å, vilken snygg trappa.
Och vad snyggt det vore att kunna ha tända ljus så där, men det skulle ju vara husbrand inom en minut här:)
Låter härligt med sommarstuga i skärgården.
Ha en toppenvecka.
Kram Anette

Mamma C sa...

Så snyggt med ljus i trappen. Men förstår om det inte fungerar att ha det så jämt.
Kram Mamma C

mammaxtre sa...

Snart har vi maj och det ska bli härligt :-)

Ha det gott