3 november 2007

varning - starka bilder

Det finns en reklamfilm på TV just nu, jag kommer inte ihåg vad den handlar om men den börjar med en varningsskylt för att man kan drabbas av allvarligt köpbegär.
Såna skyltar borde det vara på butiken Ambiance just nu kan jag tala om.
Jag frågade tjejerna om jag fick ta några bilder så jag kan visa hur fint dom har, och det gick ju bra förstås! Dom håller fortfarande på att packa upp en massa julesaker så det är väldigt mycket jag inte har fått med.


Man önskar ju att man hade en öppen spis den här årstiden alltså, kolla vad fint. Julkorten hänger i ett enkelt snöre med små snirkliga svarta klämmor, bra idé tycker jag.




Och så lite vackra krukor och glaskupor. Jag fick tips om att man kan stötta rangliga hyacinter med en lång kanelstång, på bilden här nedanför kanske det syns något bättre.



Vitt porslin i vita skåp, suck och ack vad fint. Och så lite grangirlanger på det, eller vad säger ni?



En j-ä-t-t-e-s-t-o-r glaskupa med fuskäpplen och glittrig grangirlang.



En lökformad röd julkula i glas för 35:- fick följa med mig hem, tillsammans med lite annat som jag ska visa er senare. Tjejerna i butiken var så snälla och tände ljuslyktorna så det skulle bli fina bilder, så nu får ni njuta :-)



En ljuslykta modell gigantisk med ljusslinga inuti. (Jag kunde ju kanske fotograferat så att inte sladden syntes så mycket ser jag nu, men jag hade ju lite hjärtklappning av allt jul-köpbegär så jag kunde inte tänka riktigt klart.)


Nu sitter jag här med en mugg kaffe och en bit kladdkaka och trivs. Ha en mysig helg du som läser det här!
Kram S.

9 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

En sån där skylt skulle behöva hänga hos mig nu efter att ha sett dessa underbara bilder!! Så mycket fint där finns nu!! Härligt! önskar dig en toppenhelg! Kram!

.:Klara:. sa...

Å så mycket fint! Lyckliga dig som har möjlighet att spana i den butiken! En annan har surfat från den ena countrywebbutiken till den andra hela dagen och faktiskt lyckats hålla mig från att trycka köp - hur länge det nu håller i sig *fniss*.
Ha en skön helg!

"M" sa...

Himmel så mycket härliga saker...och man blir ju bara shoppingsugen...vill ha

Anna - På landet Mot skogen sa...

Åh, vad fint! Jag som håller på att bli knasig av jullängtan redan, detta var inte bra för mig... :)!

Lilla Blanka sa...

Åh vad kul att få se Ambiance julskyltning, när jag var i Sthlm för ett par veckor sen så hade de inte gjort om ännu...Den affären är helt underbar och bilderna gör ju att jag vill dit o shoppa loss med STORA plånboken (vad jag nu skall trolla fram den ifrån...)
Kram

Skatan sa...

Kära nån...vad skall man säga?

Suck...

God kväll ;-)

www.nestorforlag.se sa...

Åh vilken mysig blogg du har, blir så shopping sugen när jag är inne på alla dessa bloggar.

linnea-maria sa...

Jag blir sjuuk. som Hannu Sarenström säger när han ser något snyggt. /linnea-maria

Ewa sa...

Hej S och tack för ditt fina inlägg.
Självklart ska vi ses då jag kommer neråt. Fattas bara annat. Det bara måste vi ju fixa.
Ska nu lämna över datorn till ena dottern, som står i kö här.
Hörs snart. Ha det gott.
Kram/Ewa