12 oktober 2008

hem-mässan!


Hej govänner,
Vilken rolig dag!
Här kommer blandade bilder (de som var minst oskarpa och usla) från Hem-mässan i Älvsjö, som jag besökte med goa Johanna. Jag är helt slut efter alla intryck!
Efter mässan har jag dessutom plaskat med dottern på simskola (föräldrarna ska vara med i bassängen - jag tror jag var tröttare än henne efteråt! Men kul hade vi)!


Kolla, här är ju den vackra tavlan med olivträdet som jag trodde jag kunde göra mig en egen variant av - ha ha! (Förresten har jag inte gett upp känner jag nu, jag ska minsann ge mig på det igen, ja sannerligen!) I Lilla Magasinets monter fanns den här stora oljemålningen för en bit över 6.000 kr. (Den översta bilden i inlägget är från samma monter.)


Här står ett gäng madonnor och frommar sig i Årstidens monter. Butiken Årstiden ligger på Drottninggatan i Stockholm, och har alltid välgjorda, snygga mässmontrar.


Hur kan det bli något snyggt av en hög gamla resväskor, vindruvor, skidor och en rostig bokstav? Jamen det blev det!


Ett sånt här riktigt gammalt fotbollsspel har jag inte sett förut (ärligt talat känner jag mest igen dem från "Vänner", men det här var coolt tycker jag). Årstidens monter.


Snygga gröna kuddfodral och plädar (ljuset var väldigt gult så fotot ger inte färgerna rättvisa tyvärr). Och orkidéer i en zinklåda, höstsnyggt! (Årstidens monter.)


Och ett sånt här asiatiskt parasoll, vart ska man ha det? Men det är fint! (Också Årstiden.)


Interflora ordnade SM i blomsterbinderi på mässan, med många fantasifulla arrangemang (några hade börjat vissna tyvärr.)


Flera fina montrar glömde jag alldeles bort att fotografera i, bland annat Ambiance och Ebba och Jag, Flower Garden, och säkert fler...
Jättekul att få gå runt och inspireras. (Glöm inte att kika in på Johannas blogg Radhusdrömmar, det kommer säkerligen andra bilder från mässan där!)


Nu går jag här och klurar på en liten utlottning eller tävling igen, det var så roligt häromsistens. Håll utkik! :-)

En varm kram till dig som läser det här!
Susanne

26 kommentarer:

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så kojigt! Och så mycket fint ni fått titta på. Ett sånt "J" skulle jag vilja ha... Vi har ett "A" av samma typ..."A" som i det gemensamma efternamnet...men ett "J" skulle ju inte sitta fel!!!

Tävlig - spännande!

Ha det fint!

Lilla huset på prärien sa...

Oj så mycket fint! Den där Årstiden måste få sig ett besök av mig på nästa Stockholmsbesök ;)

Nu ska jag surfa vidare in på Johannas blogg också...

Kram Jenny

Lärarbostaden i grönskan sa...

Åh, så härligt! Önskar ibland
(bara ibland:) att jag bodde närmare Stockholm, så jag kunde gå på alla härliga mässor i Älvsjö. Särskilt dem om hem och trädgård så klart! Håller med dig om att trädmålningarna var helt underbara!

Kram

Glitter och Marsipan sa...

Kommer precis från Johannas blogg.Vad olika ni har fotograferat,fast ni gått tillsammans.Så fina och inspirerande bilder.
Ha det bra i veckan.
kram Anette

Petra C sa...

Jättefina bilder. Kul för oss som inte var där att se dina och Johannas bilder!

Anonym sa...

Oj de där väggbonaderna var ju inte dåliga! Det förstår jag att du tänker göra ett nytt försök med, för vem har 6000 över att lägga på ngt sådant... tyvärr. Lycka till! Och om det blir bra får du göra och sälja till oss andra *blink blink* ;)

Ha en bra vecka!

Kram M

Viola sa...

Hej SUsanne, för står att du blev slutkörd efter alla vackra intryck, vad härligt med så mycket inspirationer, fick allt plats i huvudet, fniss...ha en bra måndag och lycka till med olivträdet, kram VIOLAN

Anneli sa...

Hej!

Du har visst fått en del skönhetsupplevelser under helgen...årstiden brukar alltid ha dom finaste och mest ha -begär -väckande montrarna...skönt att det inte bara är en massa spa -bad och uppvärmningssystem...*fniss*

Ha en skön vecka, kram

Les Cotrions sa...

Ciao Susanne! What lovely things you have! I love them all! Aboveall the Madonna statues...it's so difficult to find them in Italy!
Happy week!
Hugs,
Vale

Designe sa...

Oj, så vackert! Ja, de där "tavlorna" känner jag ju igen från Lantliv! Underbara är de verkligen! Du måste va proppfull av inspiration nu då efter mässan, härligt! Kram :)

Brunkullan sa...

Så mysigt det verkar varit på mässan:) Måste ta mig iväg nått år!

Tävling låter skoj:) Kika in på min så länge!
Susanne

Liza i pepparkakshuset sa...

Vilka inspirerande bilder!
verkar ha varit en bra mässa.

Ha en bra vecka
Kram Liza

Ewa sa...

Vilka härliga bilder. De tavlorna var underbara. Tänk den som ändå kunde måla så vackert...

Varma kramar
/Ewa

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så roligt att gå på mässa! Vi hade funderingar på att åka på den, men det blev inte så... Nu kan man ju ångra sig i efterhand!
Fina bilder
Kram
Marie

Jenny Oak Fae sa...

Superfina saker ju..!

: )

TACK för din kommentar, jag måste nog faktiskt säga att Loreena McKennitt är min absolut största idol när det gäller musik!!!

KRAM, Jenny

<3

My White Cottage sa...

Vad mysigt att få gå på mässa med en likasinnad och njuta av all inspiraton och allt vackert!!!

Stor kram Jenny

Kamomilla sa...

Så mycket vackert på en gång... Mums

My Lovely Things sa...

Åh vilka vackra saker..de oljemålningarn askulle jag allt villa ha..
måste vart så kul att gå där och drömma bland allt vackert..

ha det så bra..
kram anna

Lina sa...

Hej!
UNDERBARA och inspirerande bilder!!! Mmmm, en sån mässa skulle jag också vilja gå på!!! Får hålla utkik om de kommer nåt liknande till GBG!

Väggskåpet i förra inlägget blev ju SÅ fint! Jag hade nog bara gått förbi originalet och tänkt-HOPPLÖST fall. Men SÅ fint de blev!!!

Kram, Lina

Hudterapeut sa...

Underbart att få gå runt och kika på allt fint. Svårt att inte köpa massor ?

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Otroligt snygga tavlor!! Men jag tror att jag står över med tanke på priset ;)

Missade själv mässan totalt... :(

Kramar
Flisan.

Glitter och Marsipan sa...

Hej Susanne.Kom precis hem från jobbet,och så blev jag så glad när din paket hade kommit.Och så skickar du med en present.
Söta du,tack så mycket.Det doftade underbart när jag öppnade det.
Har inte fått iväg ditt än.Håller på med en liten sak till dej,som inte är färdig än.Kommer så fort det är klart.
Ska bli spännande med nya vallmo,jag tycker dom är så vackra.

Lallis - liv och leverne sa...

Ojoj, vad mycket fint.
Kan tänka mig att man är jättefull med intryck efter en sådan mässa:)
KRAM

Pysselprinsessan sa...

Vilka härliga bilder! Tyvärr är det så dåligt med mässor av det där slaget i umeå... Tur jag får njuta av dina bilder! :)
Kramar

Useful Art sa...

Oj vad mkt fint, förstår att det var många intryck :)

Trevlig tisdag!

/Sara

Inka sa...

Åh, om jag ändå hade varit på den mässan. Och vilka underbara målningar. Tänkte du måla en egen eller applicera en målning över på underlaget? Du lyckas säkert. Vad är det för underlag motiven är målade på? Pergament? Rispapper? Verkligen vackra.


Kram Inka