18 oktober 2008

hurra för överraskningar!


Innan jag började blogga var allt vardagen en aning mindre spännande. Till exempel fick jag aldrig fina presenter på posten från vänner jag aldrig träffat, eller ens vet hur de ser ut. Men det får jag nu - hurra!
Anette som har en av mina favoritbloggar, Glitter och Marsipan, var så snäll och skickade fröer till svart vallmo, det ska bli kul att se om jag kan få dem att gro. (Jag har bara gul engelsk vallmo i trädgården, men vi gjorde ett litet byte så Anette har fått några sådana fröer av mig). Hon skickade med det här supersöta lilla hänget (passande nog till hennes bloggnamn är det glitter på så klart :-).


Så glad jag blev! Det hänger nu på hedersplats vid spegeln. Man anar att det är lika fint på andra sidan med en ängel där med. Tack snälla Anette!


Fröerna tänker jag så i kruka, täcka med grus ovanpå och en plastpåse över som skydd, sen får den stå ute i ett lugnt läge i vinter och så gror det förhoppningsvis till våren. Det fungerade förra gången jag provade i alla fall, så det är 100% lyckade resultat än så länge. (Man kan så alla möjliga perennfröer i kruka nu på hösten.)

Idag fick jag veta att jag har haft tur i en utlottning också - inne hos en annan suverän blogg, Brunkullan med Mosipperötter! Så här är verkligen en som smilar från öra till öra idag!

Tusen tack för alla snälla kommentarer om rosmarinkransen och ljusstaken i förra inlägget!
Varm kram
från
Susanne

19 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Ja tänk!
Grattis till vinsten och fina gåvor:)
Helt underbart med bloggeriet egentligen. Att få möjlighet att träffa så goa människor.
Som du.
:)
Ha en fin kväll.
Kram Lallis

Viola sa...

FÅR GRATTA TILL VINST OCH HÄRLIGT MED FINA PAKET , HAR HÄNT MIG TVÅ GÅNGER ATT JAG VUNNIT OCH DET KÄNNS JU SOM RENA JULAFTON, HA EN FORTSATT SKÖN HELG, KRAM VIOLAN

Anonym sa...

Trevliga överraskningar är väl bland det roligaste jag vet... och det är nog säkert fler som håller med mig om det.

Vilka fina presenter och gåvor du har fått vännen. Jag får gratulera allra hjärtligast.

Lycka till med dina fröer och det blir så spännande att få höra hur det gått med din odling när våren kommer. Men det är ett tag dit... fast det går fort... det är ju inte länge kvar till jul nu... hi hi !

Kram Kram

Millas hem sa...

Söta små kors med bokmärke på!
Hade det bokmärket själv som liten!
Kram Camilla

Mjuka sa...

Åh va sött Annette har gjort!! Roligt med ett byte och desto roligare när det är så fint paketerat!!
Ha en skön söndag
kramkram M

Englagård sa...

Grattis till vinst och överraskning. Visst är det kul med paket en vanlig vardag.

Ha det bra

kram Karina

Mamma C sa...

Grattis til din vinst och den fina gåvan du fåttt. Visst är det en lycka när man började blogga. Så mycket kul som händer en.
Kram mamma C

Lilla huset på prärien sa...

Vilken turgumma du är Susanne! Och vilket fint hänge du fick. Turen måste smittat av sig lite på mig för jag fick pris nummer två!! Och jag väntar också på ett paket med frö... eller rättare sagt en kastanj :)

Ha en riktigt skön söndag!

Kram Jenny

Annas skattkammare sa...

Här har man tur hör jag! =) Vilket fint kors du fått! Grattis till vinsten! Ha en bra söndag! Kram /Anna

Kamomilla sa...

Nu är det bara att vänta på våren och grönskan då! ;)

MiA sa...

Så läckert det låter med svart vallmo!! Du lägger väl ut foton sen när de blommar ? ;)

Ha en underbar dag!
MiA

Hellen sa...

Vad trevligt med vinst.
Roligt att byta fröer sådär....
Svart Vallmo låter helt fantastiskt fint.

Ska bli spännande att se till nästa år.
Hoppas du får en fortsatt härlig söndag!
Kram Helen

Anonym sa...

Verkligen fint! Och presenterna haglar över dig! Du kanske ska slå till med triss också! Kram Tulipa

Glitter och Marsipan sa...

Hallå kära du.
Vad roligt att du blev glad för paketen.
Det är ju så roligt att få så goda bloggvänner,och små överaskningar på posten är ju aldrig fel.Ditt paker gjorde mej verkligen glad.
Tillbaka igen,efter en helg i storstaden.Har haft så roligt.Lite shopping,njutit av att bo på hotell,Golden hits och lite annat.
Men vad allt folk springer däruppe.
Är det inte stressande?
Som den lantråtta jag är tycker jag det är skönt att vara hemma i lugnare tempot igen.
Grattis till din vinst.
Vann också pris förra veckan,hos Huset på landet.
Må så gott
kram Anette

Evelinas hus sa...

Hej!
Svart vallmo...det låter superfint. Smart såtips.
Vilket gulligt litet väggskåp du gjort iordning.
Ha en bra vecka.
Kram Caroline

NinaH sa...

Grattis till gåvorna. Och vilket bra fröbyte du gjort! Svart vallmo låter härligt!

Brunkullan sa...

Dubbel tur alltså:)
Grattis till dig från mig!

Svarta vallmo är så fina! Sådde ett år, och de blommade så fint året efter, men frösådde sig inte sen och kom aldrig tillbaka:(

Susanne

Liza i pepparkakshuset sa...

Vilken turgumma :)

Hoppas helgen varit bra
Ha en bra vecka
Kram Liza

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken tur du har! Det var inte dåligt att vinna på så kort tid...
Finfint hänge du har fått också!
kram
marie