31 mars 2011

solskensfrukost

Halloj alla godingar, Hur är det? Går ni också och längtar efter att grus och gamla hundbajsar ska sopas bort från gatorna (eller är det bara jag som är lite konstig)? När världens bästa syster är på besök från Bryssel är det alltid lite kalas här hemma (mest för att hon tar med sig massa godsaker, ha ha!).

Här är det mysfrukost på gång med syrrans goda scones som i Brasilien, då har man pecannötter och torkad frukt i degen. Och så färsk mango och apelsinjuice. (Märk den ivriga barnahanden i bakgrunden. Mamma är rätt jobbig som ska fota jämt alltså.) Mums. Kram på er!


Susanne

8 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Jag säger bara mums.. himmel vad smarrigt det där ser ut
Nötter och frukt i är en höjdare.

Härligt med syrran på besäk

kram kram
Ann-Catrin

Anci sa...

Ja, vi vill nog alla sopa bort lite här och var.
Vilken god frukost !!! Mums !

Kram
Anci

Lilla huset på prärien sa...

Åhhh vad GOTT det ser ut! Sitter här på jobbet och blir attans sugen på scones när jag ser dina bilder!! Hoppas allt är bra?

Kram Jenny

Karin sa...

Go´morgon!
Vilken underbar frukost, samt med härligt besök dessutom.
Jag längtar oxå till allt grus och vinterspår försvinner. Det gamla visan "Det som göms i snö kommer upp i tö", är det märkligt många som inte känner till!
Efter gatsopningen väntar fönsterputs, mmmmm....

Ha en bra dag.
Kram

Älskade pion sa...

Tänk att få sitta vid ert frukostbord........;)Mysigt ni har det vännen.Tack för din söta kommentar inne hos mig.Ha en fin lördag med din goa syster.Kraaaaaaaaaaaaaaam Ulrika

Brysselbönan sa...

Toppenmysig frukost! Här var det typ 25 grader igår. Syrénklasarna har stora knoppar! Allt spricker ut på en gång. Grannen grillar...

Essay_writer sa...

It looks so good

Johanna Stålros sa...

Låter ju helt magiskt gott- måste jag prova. Tack för tipset/ johanna