14 november 2011

helgen som brysselböna

Hej mina goa vänner,
ville bara visa några bilder från vår supermysiga helg i Bryssel hos syrran. Det kändes som om vi var lediga minst en vecka. Härligt!


Oerört tjusig soluppgång på morgonflyget.

En restaurang där jag ab-so-lut inte kände för någon enda av dagens specialiteter - grodlår, kaninlår med jägarsås (jägarsås!!), oxtunga med madeirasås, små ålar med pommes frites, eller kalvnjure... vad säger ni?
Vi kunde annars sitta ute och äta nästan alla måltider faktiskt, det var nog lite tur för november i Bryssel.



Två sköna hästkompisar vid klostret Rouge-Cloitre, som också har en otroligt fin lekplats och en rörig men ganska charmig liten restaurang.


Och macarons - första gången jag smakade. Lika goda och söta som de ser ut! I Belgien verkar allt finnas i smaken Speculoos, typ som en belgisk pepparkaka. Självklart finns även speculoos-macaroner. Gott.


Många härliga antikaffärer i Marolles-kvarteren. Och många längtansfulla blickar från mig... Bland annat ett helt bord fullt med gamla glaskupor, förstår ni att jag nästan svimmade när jag såg dem? De var hur coola som helst, pris runt 70 Euro och uppåt. Inget köp för mig denna gång... men jag gillade dem!


Blomsterprakt på torget, ett helt hav av krysantemum.


Nu börjar en ny vecka. En vecka närmare advent, oj oj oj. (Och vet ni, jag hittar FORTFARANDE gamla granbarr när jag dammsuger vår matta i hallen! Herre min skapare.)

Stor kram på er - hörs snart!

6 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Hej!
Ja, nu närmar sig verkligen advent med stormsteg, idag måste jag bara hinna gå igenom alla adventsljusstakarna....
Vad härlig er helg i Bryssel låter!
Kram Anna

HOMESWEETHOME sa...

Your comment made me so happy the other day, thank you ! So much beautiful blog you have. Have a wonderful day ! best.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad mysigt att ge sig iväg på en liten resa som bryter av den här lite tråkiga tiden innan advent.

Otrolig soluppgång!!!

De där dagens specialiteter var nog inget för mig heller...men glasklockorna och macaronerna och blommorna det är något heeelt annat=)

Hoppas du haft en fin start på veckan!
Kram,
Regina

Radhusdrömmar sa...

Härliga bilder vännen. Nu blev jag ressugen :)

Vi får bestämma en date snart.

Kramar
Jo

Stina sa...

Åh, värsta fina. Dit skulle jag också vilja åka.:-) Kram Stina

Susie på Stjärnarve... sa...

ärligt att det blev en så lyckad helg! När jag fick se sista bilden så påmindes jag om att jag "glömde" att köpa kryss i år! Vete 17 hur det kom sig, men det blev aldrig av!? Trist för jag gillar dom verkligen!!