1 november 2011

Just nu hos House Doctor i PUB-huset

Jag och min goa kollega L tog en sväng på stan efter jobbet igår. Snabba som illrar pep vi runt. Roligt!
House Doctor i PUB-huset gillar jag. Jag tänkte de kanske börjat lite med julpynt, men det är nog lite för tidigt...


Men snygga färgglada textilier och mörka trädetaljer finns det gott om. Jag säger MUMS! (Bilderna är tagna med mobilen.)

House Doctor har en rätt skön mix av färger och material tycker jag. Man får mycket inspiration! Sedan tycker jag väl inte att allt är sådär vansinnigt prisvärt alla gånger. Särskilt möblerna kan vara riktigt dyra.


Små knubbvaser i pastellfärger. Och en cool byrå i plåt (tror jag det var...)

Har du vägarna förbi Hötorget i Stockholm så titta gärna in.
Jag går nog tillbaka snart och letar mer julkänsla :-)
Jag håller lite i plånboken just nu eftersom det står ett Brysselbesök på menyn om ett litet tag (wihoooooo!). Världens bästa syster väntar väl snart på invasion från Sverige igen.

Kram på er godingar, vi hörs snart igen!

Susanne

11 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Hej!
Pubhuset får alltid ett besök av mig när jag väl är i Stockholm.
House docktors butik är faaaarlig liksom room och många andra i det huset...
Har tittat på det skåpet när vi nu senast var i stockholm men dels är problemet hur får jag hem det på bussen???och sedan är det som du säger lite väl onödigt dyrt...

Systrarna Voltaire har också mycket kul saker men hu vad dyra de är...
Kram kram Anna

Susie på Stjärnarve... sa...

Snygga, mycket snygga saker - men tyvärr alldeles för långt härifrån!

Systermoster sa...

Halloj!
Vilka fina kuddar! Dit måste jag gå nästa gång. Och jag kom precis på att jag faktiskt inte har en enda ljusstake här. Och värmeljus har de knappt i affärerna ens! Inte lätt att vara exilsvensk och vilja höstmysa...
Ser fram emot helgen!
Kram/ Syrran

Kajsa sa...

Åh, den där färgglada kudden gick ju inte av för hackor!

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Tjingeling!
Så läckra bilder,älskar dom fina färgerna.Inspiration!
Må så gott
Kram Anette

Maria sa...

Jag var där när jag var i Stockholm i somras, mycket fint men också dyrt så jag köpte bara en kökshandduk.

Mariette sa...

Vad kul att få se lite bilder från det stället, har inte varit och kikat i deras butik där, bara läst om det... Gillar också färgerna mycket!!!!

(Du skulle lånat den gula på tunnelbanan, hade synts!)

Ha det gott!

Kram Mariette

KaosHouse sa...

Hej!!
Länge sen sist, men nu är jag på banan igen. :)
Så härligt att se att du fortfarande skriver! Har just börjat smyga igång min blogg igen, och väntar bara på att få igång kameran igen så jag kan börja på allvar. Längtar! :)

Hoppas allt är bäst med dig!
Kram!

Designe sa...

Så läckert! Låter trevligt med besök i Bryssel! Ja, snart får man julpynta, härligt!:)

Gardenhouse sa...

Men åh en så snygg plåt byrå, den skulle jag vilja ha!
Härligt vackra glada färger på tygerna. En så kul em ni lär haft tillsammans :)
Kram Sussi

Fröken Fräken sa...

Jaså, då har de inte börjat fylla på något julpynt än heller! Hade ju hoppats på det när jag var in för nästan två veckor sedan... jag kollar också där för inspiration, finns alltid mycket väldigt fint, men det känns som att priserna är lite i överkant tyvärr...