29 november 2011

jag önskar mig en pysseldag...

Hej alla sköna pepparkakssmulor!

Snart fyller jag år. Nästan varje år i advent har jag tänkt att det skulle vara så mysigt med en prestigelös pysseldag inför julen, men det har inte blivit av. Tänk er ett pepparkakshus, lite knäckkokning, några smällkarameller eller annat julpynt, och något med hyacinter och mossa kanske. (Kransar! Oooh vad kul. Och julkort! Jag kan komma på hur mycket som helst...)

Allt pysslas ihop i frid och ro med julmusik som ackompanjemang, och i sällskap av barn och andra nära och kära :-)



Så det önskar jag mig i år. Min syster kommer hem från Belgien några dagar och har lovat att vara riktigt jul-mossig, he he!
Och äntligen ska vi ge oss i kast med ett pepparkakshus, som jag lovat barnen säkert tre år i rad (huset här ovanför är från Arla).
Har ni några särskilda julpysseltraditioner?
Här kommer en varm adventskram
från

mossiga Susanne

17 kommentarer:

http://hannaskrypin.se sa...

Hoppas du får som du vill. :-)Det är så mysigt att julpyssla.

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Susanne!
Precis så är det vi brukar ha det, syrran och jag, och så lilla mamsen med,förstås och alla barnen.
Brukar bli hur mysigt som helst.
Du kommer säkert få en jättefin pysseldag.Lycka till med pepparkakshus.Det har jag aldrig gjort(inte behövt d.v.s för mamma kommer alltid med ett till oss;)
MÅ så gott
Kram Anette

Anci sa...

Grattis i förskott ;)

Jag vill ha minst en hel pysselvecka. Är det kanske för mycket begärt ?

En lika varm kram tillbaka.
Anci

Kajsa sa...

Det där huset från Arla är ju så himla fint! Hoppas du får som du vill och kan njuta av lite pyssel på din födelsedag.

Susie på Stjärnarve... sa...

Det är konstigt - men jag som bara ÄLSKAR julen har aldrig gjort ett pepparkakshus. Inte ens som barn. Verkligen något jag saknar - så gör inte dina barn besvikna ett år till, det kan sätta otroliga julspår i huvudet!

Mariette sa...

Vad du gjorde mig sugen på en sådan dag! Lät sååå himla myysigt, men det ska vara anspråkslöst och enkelt, fast man vill ändå få mycket gjort(?! ehh..går det?)

Recept kommer snart på kakan, den är så saftig och god!

KRAM!

annashusidingtuna sa...

Hej!
Det tycker jag låter som en toppen önskan till din födelsedag, allt behöver inte vara inslaget i papper och snören.
Kraam Anna

Katrin sa...

Nej usch o fy för pepparkakshus säger jag ;) haha. Jag och min son byggde ett häromdagen och fy vilket tålamod man måste ha, vårat gick sönder hela tiden på alla ställen..:/ tur att lite "klister" kan lösa det mesta ;)

Hoppas erat husbygge kommer gå bättre :)

CC sa...

Hej Susanne!
Va glad jag blev att du tittade in till mej!
Ja som syster redan har sagt, så har vi såna härliga pysseldagar! Då äter vi gott o pysslar - mysigt!
Så kommer då mami varje år med nytt pepparkakshus, så d behöver jag inte oroa mej för som tur e för jag har nog inte d tålamodet;)
Hoppas du får en underbar pysseldag med din syster!
Kram Cherstin

Postadress Torslanda sa...

Mysigt med pysseldag - vuxna. Då hinns det med lite.

Mamma C sa...

Jag ska ha en pysselhelg med största barnbarnet snart. Ska bli jätteskoj tycker jag.
Kram Mamma C

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vet faktiskt inte om jag har några direkta julpysseltraditioner. Förutom att överdosera i julmusik och pynta lite för mycket.... ;-)

Hoppas du har haft en fin onsdag!

Johanna Stålros sa...

men vilket fint hus!!! och du får gärna kika in hur många gånger du vill, blir så glad för att du gör det;) Varm kram

Designe sa...

Så läckert pepparkakshus! Lycka till med ditt pepparkakshus och annat pyssel! Kraaam :)

Graadskan sa...

Åh, födelsedag? Mysigt!! Det har jag också snart... Vilken dag fyller du?

Ja, tänk en hel dag med bara pyssel? Låter nästan för bra för att vara sant... På något konstigt (och tråkigt) vis, finns det alltid annat som hänger över en. Som tvätt, städning, handling m.m. Men jag ska absolut försöka få till en sådan dag i år - snart!!

Ha en fin helg!

Kram Camilla

Graadskan sa...

Åh, födelsedag? Mysigt!! Det har jag också snart... Vilken dag fyller du?

Ja, tänk en hel dag med bara pyssel? Låter nästan för bra för att vara sant... På något konstigt (och tråkigt) vis, finns det alltid annat som hänger över en. Som tvätt, städning, handling m.m. Men jag ska absolut försöka få till en sådan dag i år - snart!!

Ha en fin helg!

Kram Camilla

Radhusdrömmar sa...

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!
HOPPAS ATT DU HADE EN BRA PYSSLIG FÖDELSEDAG IDAG.

VI SES SNART!

Kramisar i massor!