8 april 2008

ett maskulint inredningsval

Hej govänner!
Jag har några bilder kvar från besöket på butiken Årstiden häromdagen, där var så fin vårstämning med blå och turkosa toner.


Plättar i luften, är de lite känsliga för att torka ut kanske? Jag har fått för mig det. I så fall skulle de nog leva lite farligt hos mig tyvärr.


Vitt porslin förstås... och så rostiga urnor med murgröna. Hade du frågat mig för ett par år sedan om jag gillade rostiga grejor hade jag nog tänkt att du var helt kokobello :-) Men nu!


Slut på bilderna från Årstiden, nu drar vi hem till mig istället.
En detaljbild på en gammal glasburk från loppis med ett värmeljus i. Och äkta fransk text :-)


Nu till det maskulina inredningsvalet från rubriken här ovanför.
Jo, medans jag suckar hänfört åt vackra glaskupor, fattigmanssilver och 1800-talsskänkar i furu (som jag då ska måla vita), så blir herrn i huset rentav salig när han ser en riktigt rejäl GRILL.
Så går det som det går. I kväll har vi en sån här bamsekartong stående på golvet i köket. Och glada är vi båda två (även om jag nog om det knep skulle kunna tänka mig att byta den mot en skänk i furu... jaså inte, raring?).


Grillade lamm-burgare i sommar, någon? Jag gör foliepaket med banan och mörk choklad i också!

Kram och hej, leverpastej!
S.

33 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina bilder från Årstiden! man vill bara åka dit! Har snart en tur uppåt på gång...

sååå bra med en grill....hoppas att det blir en sommar då den kan användas flitigt! Kram!

Anonym sa...

vilka underbara bilder! Ska ta en sväng in på Årstiden nästa gång jag är i stan : )
Ja grillar och killar = sant men visst tycker man själv att det är lite roligt ; ) eran var fin! Ska visa sambon bilden på er grill, han går själv i grill tankar inför sommaren.

Kram Maria

hemtrevnad marie sa...

Foliepaketen låter bra!!
Fina bilder igen... Så där ser inte min Hortensia ut längre.....fast jag vattnat varje dag... men Årstiden är väl proffs på detta!!
Snygg ljusburk!!
Tack för hälsningen till Eskil, det blir han glad för imorgon!
Ha det bäst!!

Tina sa...

Fina bilder du visar.(som vanligt)..och grattis till det maskulina inredningsvalet...det blir nog gott i sommar...furubyrån hinner du med sen..:-) Kram Tina

Tina sa...

sorry menade skänk naturligtvis...hade min egen furubyrå i huvudet...oooopppss så det kan gå. :-) Kram Tina

MiaMaria sa...

Åh så underbara bilder!
Dit skulle man ju fara....helst direkt.

HA´det så gott!
Miamaria

Evelina sa...

Fniss... karlar... :-) Fast en bra grill är ju förstås aldrig fel. Hoppas det blir MÅNGA tillfällen att använda den i sommar=mycket sooool.
Ps: och plättar i luften är inte bästa valet om man inte gillar att vattna nej... men snygga är de!

Kram

Dubbelörn sa...

Här hemma skulle ALDRIG en gasolgrill få tillträde... enl kära mannen. Enl honom är en grill en kolgrill o allt annat är latmanskök *gapskrattar*. Men så är det han som också sköter om grillningen här hemma. Gott är det!!

Lite får de väl bestämma så man själv får ta hem något annat ;)

Kramar

Lilla Trollbacken sa...

Vad är det som händer med män på sommaren, då tar dom över liksom. En annan kommer inte i närheten av grillf-n. Det ska marineras och experimenteras i det oänliga..... Fast jag säger det med en glimt i ögat!!!
Den ser väldans snygg ut!!!!
Kvällskram
Gabrielle

Lilla Blanka sa...

Fina bilder från Årstiden!

Hihi en såndär Parfait-bruk har jag med, gillar relieftexten :)

Grillade bananer med massor av choklad i...muuuummms! Gör i micron, blir lika gott..bra att veta om det blir ett akut behov :)

kram
Mia

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå så mycket vackert!!!!!Härliga blommor!!
japp...banan med choklad i folie är en favvo här!!smarrigt sååå!!

Go kväll!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Anonym sa...

hejhej!! vilken flott grill, den skulle man ha på uteplatsen.. jag kommer över på grillad banan :)

bilderna från årstiden är toppenfina, vilken inspiration :)
plättarna i luften som du visar är misstänkt lika den växten jag visade i mitt inlägg, kanske det var plättar i luften jag köpte ändå? jag trodde inte det, men men.. (svammel svammel)

jodå vita febern är konstaterad hemma hos oss, sambon säger att den slog till i full kraft samtidigt som jag startade bloggen :) ända sättet att bli fri från den är att röka ut den, haha..

stor kram sara

Gårdsromantik sa...

Jag bara älskar rostigt - tog hem det ttill butiken för 11 år sedan - gissa om kunderna tyckte man var knäpp!
Men nu vill alla ha det ;-)

Kram Maud

Glitter och Marsipan sa...

Vilka fina bilder du visar.
Jag gillar bilden med ljuset och den franska texten på glaset.
Vilket härligt namn du har på din blogg.Det är ju precis vad man skulle vilja va.
Ja,grillen blir nog maken här sugen på också.Vår gick sönder i fjol.
Banan och chokladpaket brukar vi med göra,det är verkligen en bra avslutning på en grillkväll.
Må så gott
/Anette

My White Cottage sa...

Åh, vad glad jag är att du hittade till min nya blogg! Din är ju helt fantastisk!!! Så många fina härliga bilder att njuta av, dessutom skriver du så härligt (och roligt!). Jag kommer tillbaka, var så säker! :)

Du undrade vad jag hade för kamera och svaret är; en Nikon D50. Jag har haft den lite drygt ett år och är verkligen supernöjd med den!

Ha en härlig onsdag!
Många kramar Jenny

Helena Dovier sa...

Tack så jättemycket för dina snälla ord hos mig, jag blev jätteglad för dem! Men vaddå, skulle du inte vilja använda fotpuder från 40-talet? ;-) Nej, det vill nog inte jag heller, vid närmare eftertanke :-))).

Årstiden måste jag försöka ta mig till när jag är i Stockholm - det verkar vara en väldigt vacker butik. Jag har försökt få till en Stockholmsresa utan hund och jobb i evigheters evigheter nu, men det är som förgjort :-/. Annars åker Justus Juvel och jag på jobbresor till Stockholm med jämna mellanrm, men det känns inte så där klockrent att stövla in med 40 kilo yster ridgeback i inredningsaffärer :-).

Ha en fin onsdag!

Kram från Helena

Goa sa...

Hej vännen!
Vilka ljuvliga inspirationsbilder...de väcker ett riktigt ha-begär hos mig!!
Och en grill, ja, det behöver vi en ny!...mmm. känner du doften av oset? visst är det underbart!

Må väl!
Kraaaaam......

Gry sa...

Men kära vännen!! Vilken konstnär du är...fattar inte varför du är missnöjd med ditt verk här under. Alldeles lysande!! Jag skulle inte ha något problem att hänga upp den tavlan du gjorde ;-)

Ha,ha... Vad är det med män och grillar?? Jag fattar inte det där. Det är nog nån stenåldersgrej, som en grottmänniska som kan fixa maten över elden,kanske... Ja, kul blir det med rätta verktygen i alla fall.

Kram Gry

~~*Pennyshouse*~~ sa...

ååå så härliga bilder.
Kan inte få nog av blomsterbutiker...kan gå i timmar.

Kram Pernilla

Stämningsfullt sa...

Underbara bilder!

En rejäl grill är väl underbart nu i sommar!
Smakar gärna på dina chkladbananer!
Kram!

Anonym sa...

Underbara foton från Årstiden!! Plättar i luften får inte torka ut nej, då trillar bladen och blomman blir genast skräpig och ful. Fast det lättskötta växter bara man ger en skvätt vatten var och varannan dag!! Tror säkert du skulle klara dem, de är väldigt dekorativa i järnurnor osv, har två stora nu i mina järnurnor och de trivs tydligen utmärkt i sina urnor;-)

Grillade lammburgare lät mums:-)

Kram

Annas skattkammare sa...

Ser fint ut i butiken! Önskar att man kunde ta sig till alla mysiga butiker alla bloggare har och tipsar om nu på en gång.. Gott det låter med grillat.. tänk om det kunde bli varmt och gott nu så man kunde sitta ute på kvällarna.. =) Ha det gott! /Anna

Kamomilla sa...

Ja, jag undrade nog en stund över ditt rubrikval men förklaringen kom ju sen... jag tror det är nåt visst förhållande mellan män och grillar!!! De blir helt besatta! En modern variant av grottfolket som efter jakten stod och stekte sitt kött vid grotthålans eld? ;)

svartataket sa...

Vilka härliga bilder!!Åh vad man längtar till sommar nu!

Maria sa...

Der så der virkelig fint ud. masser af gode sager ja *smil*

Og.. hmm.... en grill, kontra et fint møbel. Den er jo vanskelig... på den anden side så er grillen i hus nu (bogstavelig talt, hi hi), så er jeg sikker på at møblet også kommer.

Klem Maria

ColonialEast sa...

Åhh jag vill också åka in till stan och kika in på Årstiden snart. Där borde man kunna gå lite vårstämning i alla fall tycker jag. Härligt med en riktig grill! Vi köpte en för några år sedan och oj vad vi har grillar. Även en del på hösten och vintern faktiskt. Smarrigt!

Evelinas hus sa...

Åh tänk vad mysigt snart kan man grilla. Fina bilder, jag har också varit på besök där nu i dagarna. Mycket fint har dom.
Kram Caroline

Lisas torp sa...

Oj, en av mina favobutiker är just Årstiden!! Så otorligt inspirerande den är, den butiken!!!

Jodå, karlarna måste väl få sitt också....grillar och annat.:-)

Tackar för titten hos mej och önskar dej en skön helg, med förhoppning om lite vårsol!

Kram

Lisa

Anonym sa...

Härliga foton. Vem längtar inte till våren och sommaren när man titar på dom?
Kram Anette

Anonym sa...

Hello!
Ja tjejerna på Årstiden kan man alltid lita på....
Men vad perfekt med grill, det är ju sommarens bästa mat och det behöver du nog mellan målningar och pysse :) men man kan ju verkligen inte påstå att de är snygga....Suck!
Lena

ChatrinesLiving sa...

Så masse fint! Å alt minner meg om sommer! Så hærlig!!
Klem:)

Designe sa...

Hej igen! Va skoj att du hittade tillbaks till mig igen! :)
Åh, så mycket fint på Årstiden, det är verkligen en favoritbutik. Ser att jag faktiskt har en sån trådkorg och så en hortenisa i lavendelblått:)
Ha en fin kommande helg! Kram :)

Designe sa...

..jag igen..Men du, jag såg din tavla här nedanför..den var ju helt underbar! Jag gillade oxå de tavlorna i Lantliv! :)