7 juni 2009

jordgubbsrosa

Hej alla goa vänner!
Jag har hittat en sommarhärlig vispskål i porslinAmbiance (favvisbutiken här i Stockholm!). Särskilt fin med de första svenska jordgubbarna i...


(Det kommer in frukostskålar i samma stil till butiken framöver, dom tänker jag minsann hålla ögonen öppna efter.)
Jag fick fotografera ganska hastigt, resten av familjen hoppade nästan jämfota av iver att hugga in på efterrätten. (Fast de borde ha vant sig vid att jag fotar vid de mest udda tillfällen numera, he he.)
Lillskålen till grädden har jag fått av goaste Johanna.


Note to self: kom ihåg att plantera mer allium i höst. Mycket mer!


Och de här fransiga tulpanerna blev fina, det skulle jag gärna sätta några fler i höst också, för just de här vet man aldrig om de kommer igen nästa år...

Kram!
Susanne

14 kommentarer:

lolla sa...

hejsan
förstår att familjen var sugen...
ibland är man ju helknäpp med kameran,fotar de mest konstiga sakerna hihi...
vilka läckra fransiga tulpaner,har aldrig sett dessa förut.
kramar lolla

Älskade pion sa...

Vad gött det så ut med jordgubbar,och vilka fina skålar.Javisst får de övriga familjemedlemmarna vänta ibland...jag har med mig kameran så fort jag går utanför dörren här hemma. ;)Man är väll lite knäpp :) kram på dig! ulrika

Hem och Lycka sa...

Underbart med rosa i skåpen tycker jag! Och visst är de fina de där skålarna från Greengate, har också några sådana.

kram Mia

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Tryckte ner rosa, lila o vita tulpaner o omgång 2 av kirgislök typ allium. Blir såå fint i väntan på perennerna.
Vad fina jordgubbsbilderna var! Skålarna var ju riktigt jättefina :)

Kram Jeanette

Radhusdrömmar sa...

Vilken fin skål, jag har beställt tallrikar i lite samma stil fast i vitt ifrån Ett hus i vitt.

Tulpanbilden var jättefin!!!

Hittade du ngt på loppisen?

Kramar Johanna

Jessica sa...

förstår att familjen var ivig att äta upp jordgubbarna :)
Vispskålarna är så fina!
Brukar ha en överläggning med mig själv varje gång jag ser dem i ngn butik. Behöver jag dem verkligen, ska jag kasta dem jag redan har,från IKEA?
Ja, herregud vad tokig man är (ibland) *fniss*

Alium är så fina och dessutom gillar inte rådjuren dem, ett stort plus!

Må gott vännen,
Kram
Jessica

millandante sa...

Åh nej... så går det när man bloggar för sällan... nu när jag hittar ditt recept på syrénblomssaft så tittar jag ut och inser att syrénerna blommat färdigt här på västkusten...
Tur att det kommer fler vårar!
Bra att du påminner om lökarna redan nu, de SKA jag inte missa i år!
Ljuvlig skål du hittat! Det är de där fina vardagssakerna som gör det lite extra trevligt i köket!
Ha en bra vecka!
Kram

MiA sa...

Ja, den skålen var verkligen charmig!

Hannis sa...

Vilken husmor!
Låter familjen vänta under fotograferingen.
Skrattar gott!
Är likadan,vid julbordet fick ingen röra sig förens jag var klar med kameran!

Vackra bilder!!
Och skålen,söt som en smällkaramell!

Kram Hannis

Brunkullan sa...

Den skålen skriker efter mig:) Jättesöt!

Och så sant. Mer allium till folket! Ska också köpa fler lökar i höst!

Susanne

Liten Bod sa...

Mysigt med jordgubbar... :) Visst skulle det vara mysigt med ett gammalt hus, men helst utan allt jobb.... Kram, Tina

Mamma C sa...

Den skålen var urläcker och fin.
Kram mamma C

svartataket sa...

ja blommor får ma aldrig för mycket av:))) Allium älskar jag och glömmer alltid plantera dom:(((
Mumsigt med jordgubbar!! Ja gud vad man tar kort på allt *fniss*

Mrs. b sa...

Åh vad mycket härligt blomster! Allium ska jag plantera i höst - vet du vilken sort det är som du har på bilden? (Är nybörjare på det här med trädgård... :-)