28 juli 2010

någon florist blir jag aldrig

...men vad roligt det är att sprätta runt och plocka sommargrönt, och låtsas att man är en :-)


I mammas och pappas mysiga stuga i Bohuslän finns små ormbunkar och ljung på tomten (förutom att stället är rena blåbärsparadiset), så det finns mycket som går fint att fylla ut lilla rosbuketten med.


Jag ville så gärna visa mammas fyndade lilla väggskåp också, 150 kronor fick hon ge, och så några lager färg. Jag gillar det jättemycket! Lättplacerat också, när det är så litet och nätt.

Idag har jag varit hemma hos min goa vän M, som fixar till det så fint i sin nya lägenhet. Mysigt, färgstarkt och otroligt hemtrevligt. Hon är helt suverän helt enkelt. Och jag blir superinspirerad så klart :-)

Stor kram!

Susanne

10 kommentarer:

Rosenvit sa...

Att det leka florist med trädgårdens alla blommor är något av det roligaste som finns. Din bukett blev jättesöt.
Skåpet är bara så ljuvligt.

Må väl
Anna

Hem och Harmoni Marie sa...

Himla fint väggskåp, där gjorde din mor ett fint fynd!

Ha det gott, kram Marie

Lilla huset på prärien sa...

Blommor är härligt i alla former men härligast av allt är det nog när man kan hämta dem i den egna trädgården (eller mammas då...). Jättegulligt skåp!

Kram Jenny

Lilla huset på prärien sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Älskade pion sa...

Du har gjort en sån fin bukett.;) Vilket vackert skåp,vill ha.;)Ha en skön helg. Kram Ulrika

MiA sa...

Åh du, ja - det där skåpet var verkligen ett fint fynd :)

Anci sa...

Tror du inte ?? Jag tycker att buketten är jättefin !

Kram
Anci

Annas skattkammare sa...

Det ser då ut som du hade ett arbete som florist! =) Jättefint väggskåp!
Kram /Anna

Elisabeth - anyhow.se sa...

Jag sätter alla blommor en & en i varsin vas - tipsar!!! :)
Helt sött skåp!!!

Mycket annat & lite betong sa...

Visst är det kul att leka florist! Det blev en jättefin bukett.

Skåpet var också fint, det skulle passa hos mig.

Trevlig helg!
Agneta