28 september 2010

gratis är gott...

...och fint, från skogen :-)


De flesta utemöblerna är intagna nu, men bordet får stå ute lite till, alldeles vid entrédörren. Mossa, stenar och strutbräken i vas känns välkomnande.


Vi hittade svamp också, goa vännen och jag. Trattkantareller, svart trumpetsvamp och taggisar.
Herrn i huset är inte så förtjust (eller möjligen har han inte tillräckligt förtroende för mina svampkunskaper, he he) så jag fick äta upp alla helt själv.
Svampmacka till mig, hurra!
Myshöst :-)
Kram
Susanne

8 kommentarer:

Sussi sa...

Mums med svampmacka! Fint med strutbräken!

Kram
Sussi

Anonym sa...

Åh vad duktig du är. Här har inte en enda möbel kommit in på rätta stället men jag ska börja ta itu med sådant i morgon :)

Visst är det härligt med all svamp skogen bjuder på :)

Kram till dig
Lena

Hannis sa...

Jag plockade med visst vemod in mina pellisar i går men nu slog det mig att jag kan ju göra mysigt med naturens saker=))
Tack för den härliga morgontanken!

Förstår att Paris känns speciellt för dig!
Det är en förtrollande stad.

Kramen Hannis

Ps. Just i dom lägena när det gäller svampmacka kan det vara en fördel att folk inte har förtroende*skrattar*

Älskade pion sa...

Fint du gjort det där på trappan.;) Mums,för en god svampmacka,finns inget bättre,gubben har inte riktigt fattat detta tror jag.;) Kram Ulrika

Annas skattkammare sa...

Så gott! Desto mer mumsigt till dig.. =)
Kram /Anna

Jessica sa...

Hej,
perfekt då får du svampmackan för dig själv :)
Vad fint du gjort utanför dörren. Ska nog plocka lite ormbunkar, de är ju ganska lika!

Skönt att det löste sig med nallen. Inte kul när sånt händer...

Må gott,
kram
Jessica

Lilla Blanka sa...

Hej goa Susanne!

Mysiga bilder!

Får mig att toklängta efter en skogsrunda, känns som det var urlängesen jag var ute i naturen..

Kraaam
Mia

millandante sa...

Åt PRECIS en svampmacka...! (eller nja.. två... läs tre.) Så himla gott!:)

Ha en skön helg!