5 februari 2008

paparapaaaa *trumvirvel*

Sådär, dags för resultatet i min lilla tävling. Nu har jag mycket högtidligt klottrat lottnummer på lappar och dragit med förbundna ögon. Jag fick minsann lite hjärtklappning, fast jag inte kan vinna något själv :-)


Vinnaren av förstapriset blev - paparaaa: Klewa! Grattis grattis!

Tröstpriset går till Stina! Grattis till dig också!

Skriv din adress till mig så kommer ett litet paket på posten inom kort!


Ja det var kul med en tävling. Fast jag kan avslöja att det var nära att det inte blev någon lottdragning, och inget annat heller som kräver den minsta fingerfärdighet den närmsta tiden - jag slant nämligen när jag diskade vår stora japanska kökskniv igår kväll, det kändes som att jag skar av halva fingret (så illa var det nu inte, men diskhon såg i alla fall ut som en sämre skräckfilm, jag lovar!! Blod överallt).
Hemma hos Tidsmästarinnan finns plåster och bandage i alla färger och former, så det var bara att tejpa ihop härligheten och hålla fingret i högt läge så länge som möjligt. (Lite väl länge möjligen, vissa familjemedlemmar tröttnade på mig till slut där jag travade omkring med armen i vädret och pekfingret mot skyn och började säga: "-Ja? Du ville fråga något?").

Idag är det mycket bättre. Men man kanske skulle låta bli att diska ett tag för säkerhets skull, eller?

Nu är jag ruskigt kaffesugen. Får jag bjuda på en kaffeslurk i ett vackert franskt glas?


Bilden kommer från Ambiance.

Må så gott - och ta det varligt när du diskar japanska köksknivar!
hälsar högaktningsfullt
Plåsterlisa

16 kommentarer:

MiaMaria sa...

Attans!!!!!!!

Ja, jag vet att jag inte var med och tävla så då ka man ju inte vinna heller.....men jag skulle funderat ut vilken film jag tyckte var bra men jag kom just då inte på så jag skulla ha återkommit.
Så kan det gå..........

Men jag vill absolut gratulera vinnarna. Och denna Ewa hon har allt bra tur hon.....hon vann hos mig för en tid sen.....Grattis Ewa!


HA´en bra dag!
Miamaria

Stina sa...

Jag kommer på lite kaffe jag...:-) Kramis

husnummer30 sa...

Stå absolut över diskningen ett bra tag framöver! Låt någon annan göra det - du är ju skadad! HAde det varit jag hade jag utnyttjat det till fullo... :-D

Sugen på kaffe? JA!

Ha det bra! //Jill.

Anonym sa...

Mera tävling vill vi ha!!!! Grattis till er som vann!! Nu hittade jag ju till nya roliga sidor att besöka så det känns ju lite som om jag vann jag också!!

Ta det varsamt med knivarna, har erfarenhet av en morakniv rakt i låret...visserligen är det mååååånnnggaaa år sedan, men minnet och ärret finns kvar!!'

Ha en skön dag!!

Kram Tina i Värnamo

stina sa...

Yipieeee!!! Hoppar upp och ner och jublar!!! Kram Stina

Ewa sa...

Å... Vann jag?! Men jisses. Nu är jag verkligen inne i ett "stim". Va kul, och va glad jag blir! Behövdes som ett "plåster på såret", känns det som, och det värmde gott. Så även alla fina ord ni sötisar lämnar inne hos mig.
Jag har på G lite presenter åt dig och några till, men det tar ett tag. Har så många "järn i elden" nu! *fniss*

Aj aj... Knivar i diskbaljan är livsfarligt. Usch! Ja gryser. Blir så fula sår av dem, och blöder som attans då man skär sig i fingrarana. Minns då mamma en gång skar i fruset kött, och halva pekfingret dinglade i en skinnbit, efter det att hon slant och skar sig. Usch... Sladden till perkulatorn är inte heller at rekommendera att låta hamna där i heller. Vet en kompis som detta hände med, och det var ingen kul upplevelse.

Ska iväg och jobba kl 16, och min rygg börjar påminna mig om ryggskott igen... Håll tummarna!

Puss & Kram
/Ewa veva Klewa

Ewa sa...

Och du. Ja tack! Jag tar GÄRNA en kaffe! ;-)

Maria sa...

Såg att ni hade fullt med snö hos er, här blommar vårblommorna och vi har knoppar i träden!

Lilla Blanka sa...

Grattis Klewa!!!
Måste genast kolla in till henne, det är inte en bloggare jag brukar besöka.
Kram
Mia

Anonym sa...

NEJ jag har missat att det varit tävling:-( Jag som älskar att tävla (men aldrig vinner:-) GRATTIS till vinnaren!!

Har varit rätt upptagen under förra veckan och inte hunnit med att blogga så jättemycket och vips så missar man sånt här roligt... Men kanske blir det fler tillfällen framöver:-)

Idag är det ju semlans dag och jag hoppas du fått en sådan idag!! Jag såg det goda du hade i glaset och chokladen därtill...mmm... jag blir riktigt sugen på någon god choklad trots semmeldagen... Fast en semla har jag klämt i mig under dagens lopp!!

Ha en bra kväll!!

Kram

Änglahem sa...

Grattis till vinnaren!!

Men attans vad det måste gjort ont!! Brukar ju komma efter en liten stund när man skär sig så illa. Stackare!! Fnissade härligt när jag läste om ditt högläge...!

Ha det gott!
Kram
Ulrika

me and alice sa...

Åh, vilken otur du har. Hoppas det känns lite bättre nu!
Jag kommer gärna över på en kopp kaffe...*fniss*
kram Susanne

Anonym sa...

Ajajaj - du får diska lite försiktigare. Antar att det dunkar rätt friskt nu. Sköt om fingret!

Grattis till vinsten Klewa!

Ann-Catrin sa...

Stackare där... men nu har du anledning att slippa tråkiga saker som att diska...
men oh så söta glas.. klart man vill ha sig en slurk"!!
kramar A-C

Anonym sa...

Aj aj ! Men så skönt nu slipper du disken på ett tag.
Grattis till vinnarna.
Kram ewa

Solsjö - Under en vind sa...

Grattis till vinnarna!!!

Aj aj...vilken tur att det gick så bra ändå!
Var nu rädd om dig!
Stor kram!