31 maj 2009

en minibloggträff, två personer i fem minuter...

...och fem minuter är ALLDELES för lite, kan jag säga!
Känner du till den mysiga bloggen Liten bod? (Om du inte gör det så kika genast in!)
Jag har träffat Tina "in person" en pytteliten stund... och det var ju alldeles för kort, som vanligt när man träffar någon av alla trevliga bloggtjejer! (Jag skulle kunna babbla hela natten tror jag.)

Vi träffades som hastigast på parkeringsplatsen utanför mitt jobb, dit Tina var så snäll och körde för att lämna över en kanonfin vitmålad spånkista som jag inte har kunnat glömma sen jag såg den på hennes blogg för ganska länge sen... och nu är den MIN, tjohoo!


Bilden ovanför har jag lånat från Tinas lilla fina webshop Liten bod - här hemma står den just nu och väntar på att hela vardagsrumsprojektet ska bli klart... och det tar sin lilla tid får jag erkänna.
En söt lavendelpåse låg det i kistan också, tack snälla du från en SUPERnöjd kund! Hoppas vi kan ses och prata lite längre någon gång framöver :-)



Ikväll faller domen över syrensaftsexperimentet, jag har inte vågat kika i saftskålen på hela tiden, ha ha!
Jag är lite orolig för att hela satsen ska ha en bismak av vitlök, saften har stått i kylen ovanför löklådan, som häromdagen innehöll ett extra stinkande exemplar... numera finns inte en enda lök i hela kylskåpet (vad gör man inte för sina saftningsexperiment.)

Ha en fin dag i sommarvärmen!

Susanne

12 kommentarer:

Hannis sa...

Rackarns människa!
När du lessnar på den vackra kistan så vet du att det finns en"galen i vittmänniska"i Uppsala=))

Syrensaft...Låter intressant!
Kanske inte med löksmak dock*fnissar*

Började min tidiga morgon med frukost i solen.
Rostat bröd med hemgjord marmelad av jordgubbar/rabarber.(Inte gjord av mig dock)
Himmelskt!

Ha en skööön dag/
Kramen Hannis

Anci sa...

Hej !
Spånkistan är jättefin och vit är den också !! Bloggträffar är roliga att få göra, även om det blir en liten en.

Ha det bra !

Kram

rosenskära sa...

Ja, visst är det sådär - vissa bilder i huvet vägrar att maka på sig innan föremålen får komma till sin "rätta plats"!

Jag är så nyfiken på saften. Googlade efter receptet och kommentarer och fick ganska många träffar!

Igår ropade jag in en grej på auktion. Inte för att jag riktigt vet vad jag ska ha den till, men jag får en känsla av att jag håller på att samla på mig till ett speciellt ändamål...

Kram/Lena

Kamomilla sa...

Vilken underbar kista! Den kan jag förstå att du inte kunde glömma..

Fröken Fräken sa...

Det var en urtjusig kista!!
Syrensaft? Tja, det kanske kan gå, själv är jag alltid lite skeptisk till om blommor verkligen går att äta... Men om inte annat så borde den ju dofta ljuvligt!!

Mia sa...

Oj vad spännande det låter med saften. Låter ju som att det skulle smaka gott i alla fall. Snälla goa, om det blir bra vill du skicka mig receptet, måste ju också testa i så fall. :)

Ramslöken... ja du jag har letat men hittar fortfarande inga kraftiga plantor (knappt några plantor alls). Fröer köpte jag ett par paket av tidigare men inte ett enda har grott, vet inte vad jag gör för fel heller. Kanske skulle göra ett nytt försök nu!? De frösår ju sig där de trivs och det borde väl vara ungefär nu fröerna faller till marken skulle jag tro. Gror de så gror de...

Helgen har varit helt fantastisk, vilket väder. Underbart!!

Stor kram
Mia

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Hoppas saften e god. Jag e så nyfiken!!

Kram Jeanette

Älskade pion sa...

Härligt när man hittar så fina saker och trevligt folk. Hoppas din saft inte får någon bismak utan blir helt perfekt.Ha det så gott! Kramar Ulrika

kardemumma sa...

Vilken fin kista! Kul men intensiv
pratstund kan man säga :)
Det ska bli så spännande att höra om ditt saft experiment.
Ha det bäst!
Kramar C

Jessica sa...

Hej vännen,
tack för dina gulliga kommentarer!
Finfin kista du köpt, och vad roligt att få träffa en bloggvän (om en bara en kort stund).
Syrensaft låter spännande, kan du inte lägga ut receptet - när du smakat och vet om det blev gott :)

Må gott
kram
Jessica

Engelska Villan sa...

Hej!
Ska bli jättespännande att höra hur din saft smakar! :)
Vilken fin kista och lavendelpåsen var ju ljuvlig. Vilken extra bonus att hitta den i kistan!
Min favvo-loppis i Hunnebo förresten är Östhjälpen som har öppen onsdagar och lördagar. Ligger inne i Hunnebo! Kolla in om du har vägarna förbi.
Barncancerfonden har en stor loppis mellan Kungshamn och Hunnebo också. Där har jag också hittat en del.
Kram Anna

Liten Bod sa...

Tack för dina gulliga ord! Visst ska vi ses igen. Jag hittade en ny spånkista igår, men den är bara en tredjedel så stor kanske. Ska fota mina fynd till nästa inlägg. Är fortfarande supernyfiken på din saft :) Kram, Tina