25 maj 2009

livet som en räkmacka...

Vilken otroligt skön helg vi har haft i Bohuslän!


Sjöbodarna på Smögenbryggan, klockan tio på kvällen... ahh, detta kvällsljus om våren!


Humleblomster på ängen vid mammas och pappas stuga. Med humla, som sig bör.


Tjyvaktig, mintgalen hund som hämningslöst norpade min sista Läkerol Xtreme direkt ur handväskan (förpackningen var inget problem, den fick jag plocka upp i tjugofem lätt tuggade delar från trasmattan sedan).


(Jag kan inte avgöra om hundblicken är påverkad av starka mintångor, eller möjligen en lätt ånger? Förmodligen ingetdera.)

Altanprojekt med sjöglimt. Fadern snickrar lugnt och sansat, modern och jag kommer med inspiration, idéer och önskemål :-)


Nymålat golv i stugan (tänk före detta gulnat furugolv), numera fräscht ljusgrått och ett lager lack ovanpå. Snyggt! Och så en målad, loppisfyndad sommarstugestol med ny klädsel (är det den här som kallas gripsholmsruta?). Mammor kan dom!


Oj oj oj. En sån här helg kan man leva länge på. Tack mina goa päron!
Kram!

Susanne


15 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Underbart!! Jag måste bara åka upp dit snart. Vi har pratat om Liseberg så det kanske blir i sommar - vi får se. Humleblomster skulle jag gärna ägt några. Tur att jag inte var med för då hade jag farit fram med spaden ;)

Kram Jenny

Beas sa...

Oj, så mycket vackert du bjuder på! Vilken drömtillvaro!

Ha en underbar tisdag!

Kram Bea

rosenskära sa...

Bästkusten! En gång västkustbo, alltid västkustbo...
Fast det regnar horisontellt!

Till Smögen hoppas jag också att vi kommer i sommar, maken har en god vän som öppnat ett vandrarhem och dit var vi hjärtligt välkomna. Har inte varit i Smögen sedan jag var barn så det skulle vara roligt att se det igen med en vuxens ögon!

En hund som äter minttabletter?! Och jag som tycker att vår katt är konstig som äter kiwi...

Kramen/Lena

Radhusdrömmar sa...

Åh vilka underbara bilder!!!
Vilket mysigt ställe det verkar vara, ni får säga till om ni vill ha sällskap dit någon gång ;-)

Kramis
Jo

Maria sa...

Hvor ser det dejligt ud. Og den terasse er jo helt... WOOOOW, tænk sig at sidde der og kose, lækkert.

Klem Maria.

S o F sa...

Åh, detta underbara Bohuslän!!

Vilken utsikt från altanen, där hade ju inte gjort ont att sitta och bara njuuuta.

Tack för härliga bilder! Ha det gott.

Les Cotrions sa...

Waht a lovely place!!! Your sandwiches look delicios...I'm hungry now!
Have a nice day!
Hugs
Vale

Annas skattkammare sa...

Åhh Susanne så gott du har haft det.. Älskar verkligen västkusten.. ska till ina föräldrars stuga i Ljungskile till helgen.. men inte för att njuta utan för att städa.. =) Får nog unna mig en tur vid havet också.. =)
Kram /Anna

Kamomilla sa...

Oj hjälp ändå så härligt! Livets allt goda i ett nötskal!!!! Vilken vy från altanen! Wow!

lolla sa...

hejsan
Vilka härliga sjöbodar....
som ett vackert vykort.
Våren är nog den allra härligaste tiden tycker jag, när allt börjar vakna...
kramar lolla

Mamma C sa...

Vad underbart du verkar ha haft det. Så mycket fina bilder från ett vackert ställe.
Kram Mamma C

Fredrika sa...

Hejsan,
Vilket fantastikst ställe ni verkar ha. Drömmer om skärgård......
/Fredrika

Skarre sa...

Hej!
Jag vet precis vad den där hunden har i blicken - besvikelse över att det bara fanns en minttablett kvar!
Jättehärliga bilder verkligen. Nu längtar jag hem ännu mer! Här i Bryssel drog alla åskväders mammor förbi i går natt. Det blixtrade som kamerablixtar på röda mattan i Cannes. Det skulle visst dra upp över Sverige idag hörde jag? Håll i hatten i så fall! Kram/ H

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Jag älskar smögen och återkommer dit nästan varje sommar. Förra sommaren lyckades vi pricka in de sista och nästan de ända varma dagarna i augusti. Så härligt!
Kram Marie

Malin - I min trädgård sa...

Åh vad härligt! Jag skrev just ett lyckoinlägg idag och tycker mig ana lycka även hos dig :). Härligt!

Stor kram M

Ps. den där räkmackan ser inte dum ut...