27 april 2010

fil i apparaten

Hej där!
När syrran och jag var små fick vi ibland goda smoothies, fast det visste vi ju inte då att det hette... vi kallade det fil-i-apparaten ("apparaten" var mammas gigantiska matberedare à la sjuttiotal, som även hade en mixer. Fast det var ofta pappa som mixade har jag för mig).
Nu mixar jag vidare till mina ungar (fast de vet minsann att det heter "smodi"). Gott till mellanmål eller mysfrukost på helgen.


Snart är det dags för en bloggträff på Slottsträdgården Ulriksdal, ooh hjälp vad kul det ska bli! Och lite pirrigt :-) Kanske jag får träffa någon av er andra bloggtjejer där?
Den här bilden hittade jag på websidan, rappne.nu.


Och krokusarna har nästan sett sina glansdagar i trädgården. (Undrar förresten om man vågar sätta ut olivträden snart? Jag tror inte de klarar att stå inomhus så värst länge till...)



Vi hörs snart - stor kram!

Susanne

9 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!
mums vad sugen jag blev på smoothie nu... fil i apparaten..hihi!!

Kul med bloggstäff men tyvärr kan jag inte komma den här gången.. så synd men jag är lite sjuk nu och sen har jag bara massor att göra..

skulle så gärna vilja men ibland så räcker tiden inte till

Stor kram
A-C

Älskade pion sa...

Mums va gott det såg ut.Dit ska vi i Juni (Ulriksdals trädgårdar),det ska verkligen bli jättespännannde,brudbukettsutställlning.ha en skön dag vännen. Kram Ulrika

Mia sa...

Jag hoppas vi ses på torsdag men jag skrev till Lotten att jag inte visste om jag kommer orka med så sent på kvällen. Har inte anmält mig på ulriksdals sida heller än men jag hoppas att torsdag är en bra dag. Brukar ligga och sova som bäst på soffan vid den tiden bara, efter maten (man blir ju trött av att vara gravid). :)

Kram kram
Mia

Annas skattkammare sa...

Hej! Så gott det ser ut med smodi! ;) Önskar jag hade kunnat ta mig till storstan imorgon men tyvärr- det får bli en annan gång!
Kram /Anna

Photo by Maria sa...

Smoothie äts ofta här med i olika varianter :-) Gott och nyttigt..

Ha nu en riktigt bra dag..

Kram Mia

Dalarnas tidningar/ Nordingården sa...

Fil i apparaten såg väldigt gott ut: )

Och en sån söt liten miniek!

Jamen va kul, besök på vackra Ulriksdal men jag förstår, lite pirrigt också, en sak att "träffas" i blogglandia och en sak i verkligen livet, ha så kul! Mari.

Fredrika sa...

Vi ses imorgon!/Fredrika

Fredrika sa...

Vi ses imorgon!/Fredrika

Änglarnas hus sa...

Hallojsan tjejen!!

Det var sååå kul att träffas..vilken go tjej du är!

..hittade några småprylar trots att de släckte ner..hihi..

ha det gottis!! Kram Sanne