26 oktober 2010

halleluja! nu ryker fulköket!

Nu ni!
Äntligen ryker vårt trista, slitna gamla kök all världens väg. När vi var här i huset på första visningen för fem år sen tänkte vi båda att vi ville byta ut köksluckorna i antikbehandlad furu (jag är inte så förtjust i furu!).
Men lillebror föddes några månader efter att vi flyttat in. Och småbarnslivet kan ju vara rätt intensivt ibland, så varken köksluckor, vitvaror eller något alls har vi bytt ut. (Jo just det, det var en kökslucka som lossnade och dinglade lös i handen första gången vi var i huset efter köpet och skulle kika i skåpen.)

Men nu! Nuuuu!


Hej då, gamla slitna antikbehandlade furulucka med lister som blir dammiga.

Och hej då, gamla bruna plastmatta (fejkad klinker, jag undrar om den lurar så värst många).


Hej då även till er du gamla droppande kran, du felsågade bänkskiva och du nyckfulla ugn som lade av precis när du ville (jag minns särskilt en mycket traumatisk griljering av julskinkan en julafton för några år sedan. Hu!)

Jag vet inte om det framgår riktigt hur glad jag är idag :-)
Men ni förstår att jag inte riktigt vela dela med mig bilder från köket tidigare va? Ha ha!
Vi hörs snart igen - kram!

Susanne

14 kommentarer:

Jessica sa...

Förstår att du är glad! En köksrenovering är ju inget man bara drar igång "så där"!
Hm, ja man undrar ju hur de tänkte med fuskklinkers-mattan. När jag var liten hade vi en brun plastmatta med stora blommor , skulle nog föreställa klinker. Var vi mer lättlurade förrut :)

Blir kul att följa ett köksbygge!
Kraam Jessica

Sussi sa...

Hallå Susanne!
Va kul med köksrenovering! Ja....inte att leva på micrad mat i flera veckor förstås...men att få följa hur en gammal dröm tar form och se fågel fenix stiga ut ur elden...oj! nu kanske jag blev lite väl dramatisk..*smile*... Men du fattar vad jag menar...Den där ÄNTLIGEN känslan måste vara jätte skön!
Och du...du har bara sett en liten del av mitt kök! Tror inte du skulle vara så impad om du fick se resten..hihi!

millandante sa...

Härligt när det köksrenoveras när det behövs hihi...;)
Förstår din känsla!!

Och vilken underbar kudde du köpt!! Vad gör det att man är pank när man har den att vila emot!:)

KRAM

Graadskan sa...

Så skoj att renovera köket! Nu får allt dela med dig av bilder av hur det ser ut nu, så att vi kan se skillnaden sedan!

Lycka till med allt, det kommer säkert bli jättefint!

Kram Camilla

Anonym sa...

Halleluja vad roooligt!!!!

Tror jag känner ända ner i tårna hur glad du är. Jag kommer ihåg hur roligt det var när vi äntligen tog tag i vårt kök :)

Då blir det extra mysigt hos er till jul då!

Kram Lena

Anci sa...

Grattis !! Vad fint det kommer att bli ! Och vad många bilder du kan visa oss då :)

Kram
Anci

Camilla sa...

åhh... grattis!! Jag har just genomgått köksrenoveringen... och det var HELT underbart. Ska försöka få upp bilder under dagen... har lovat så länge! Har verkligen längtat och nu äntligen blev det av och vi är sååå nöjda!

Photo by Maria sa...

Åh vad kul med nytt kök.. Vi har med furu i ntikbets men vi skall lacka om våra luckor till vitt.. Tanken är ju att bygga om köket om några år när något av barnen har flyttat..

Ha så kul i renoveringstagen.. Det kommer att bli så fint..

Kram Mia

Anonym sa...

Skönt att ni är igång. Ni får komma över på middag nu, så ni inte hungrar för mycket. Kramar! /Jo

ulrika sa...

Roligt att få renovera och förnya.
Ulrika

Matilda sa...

Åh vad spännande! Jag ser fram emot att få se hur det nya köket blir!

Kram, Matilda

Nicole sa...

Jag förstår hur glad du känner dig just nu!

Kram, Nicole

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag måste säga ett stort grattis till dig!! Ååå vad roligt, vilken lycka! Kök och badrum är ju det som bara måste fungera och samtidigt vara trivsamt att vara i. Jag hoppas att vi nu får följa omvandlingen här på bloggen. Jag vill också göra om vårat kök, men det är så tokigt byggt att det är svårt att göra som vi vill. I den vägg som vi vill ta bort finns allt, vatten, avlopp, huvudledningar för el osv. Kanske Bygglov eller Timell kan komma hit, vi kan ju lansera det som den omöjliga renoveringen=D

Ha en riktigt skön helg!
Kram,
Regina

Madde sa...

Härligt att göra om köket!!
det följer jag gärna med spänning!!
=)

det vill vi också göra, men det lär dröja minst 5 år till tror jag om inget oväntat händer!! =)