18 oktober 2010

men nu är jag totalpank

Halloj mina gyllene små höstlöv,
jag kunde ju inte hejda mig från att köpa en kudde på Hem & Villamässan häromhelgen. Den kommer från House Doctor (oj vad jag gillar House Doctor!) och fanns i inreda.com:s trevliga monter.


Höstmys i soffan.

Och hos tjejerna på Ambiance fanns många finfina armband från svenska Våga, till 15% rabatt under mässan.


Men nu kan jag tala om att det inte blir mer shoppat för min del på ett bra tag. Ett rejält bokpaket från AdLibris är på ingång och jag tror det var det som totalt knäckte oktoberbudgeten. Tur att det finns matlådor att ta med till jobbet resten av veckan (om man inte glömmer dem hemma vill säga. Det har hänt förr om jag säger så.)

En varm höstkram till dig som läser det här - ha det så gott!

Susanne

19 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Vilken underbart fin kudde och armbander är vackert..

Att handla upp sina sista pengar är inte så svårt, ja har ju med varit med om det.. Ha ha..
Glöm inte matlådan nu ;-)

Kram Mia

Hannis sa...

Fina kudden och böcker gör det helt klart värt att skriva minneslappar om att komma i håg matlådorna*skrattar*
Är det mystider så bara måste man ha sånt=))
Kram Hannis

Hem och Harmoni Marie sa...

Himla fina inköp!
Känner igen mig i att det blir matlådor ett tag framöver.... :)

Ha en fin tisdag! Kram Marie

Graadskan sa...

Som ägare till en så fin kudde och ett så fint armband, kan det vara värt att vara pank ett tag... Imorgon kommer ju barnbidraget!

Kram!

Anonym sa...

Vilka fina saker du fick tag på, lite glatt i höstmörkret.

Illa, illa när mamma knäcker budgeten (vem har inte gjort det???)

Det blir väl havregrynsgröt som fredagsmys för er ett tag *fniss* sedan när nästa lön kommer då måste man spara till juleklappar, suck!

Kram kram
Lena

Sköna o Gröna Ting sa...

Hmm.., känner igen det där med att budgeten brister:)))
Bara denna oxå.., bara denna oxå..., sen är det kört!
Jag gjorde av med sista slanten på blommor häromdagen men blir det brist på mat får jag väl börja knapra på myrtenträden!!!

Vacker kudde och jag förstår att du inte kunde ta dig hem utan den.
Ha en skön vecka
Kram
Marianne

Maria sa...

Vackra saker!
För mig är det ofta så att när jag inte har pengar så är jag som mest shoppingsugen och köper lätt upp varenda krona. Men när jag har mer pengar så är jag mer sparsam och vill inte shoppa upp. Borde ju vara tvärtom =)

Petra Bloggar sa...

Ja House Doctor= perfektion för att definiera det ytterligare!

Najs kudde!

Matilda sa...

Mums vilken kudde!

Det där med att göra ett kollage av dina gamla bilder låter som en riktigt bra idé tycker jag. På så vis får du njuta av dem idag samtidigt som chansen att de fortsätter bevaras är mycket större än om de ligger kvar lösa i ett album. =)

Kram, Matilda

Malin på pastill.nu sa...

Superfina saker, speciellt armbandet :-) *gilla massor*

anna sa...

haha det låter som om det skulle kunna vara jag! Men det ser ut att ha varit värt det..
kram

Anci sa...

Vilken kudde och vilket armband !! Ibland måste ju pengarna gå till lyst också :) Och böcker - absolut. Jag fick två nya på posten i går.

Kram
Anci

Älskade pion sa...

Vilka fina grejer du har köpt vännen. Kramar Ulrika

Kajsa sa...

Bedårande kudde!

Monkan sa...

Det ser ut som att du fått valuta för pengarna i alla fall, fina saker. Bokpaket är trevliga saker, jag väntar också på ett, och paket från H&M, och paket från Slöjddetaljer. Ooops, vet inte vad som hände häromdagen ;)

Boken med tipset om hur man kan klä kartong med papper heter Pappersboken, finns på bild i min blogg nu.

Anonym sa...

Kudden var ett bra köp, vännen!!!

Kram Johanna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Nog är det lätt att falla för frestelser, som gör hål i kassan. Jag gjorde ett inköp för ett tag sedan. Det var en sak som dök upp och som iiiinte var inplanerat. Stoooort hål blev det=) Har inte visat det på bloggen ännu, men det kommer.

Kudden du köpt är sååå fin, vilken härlig färg! Armbandet är också fint.

Ha det så fint!
Kram,
Regina

n o r d i n g å r d e n sa...

Kors!!! Matlådor hela året el vatten & bröd, det hade varit värt för den ursnygga kudden och vackra armbandet!!! Fy så snyggt! Och bilderna nedan fr mässan, jag dör, vilken tur jag inte var där, jag får annöd av bara bilderna!!! Gud va jag går igång på den gröna emaljen, VEM stod för den exponeringen???? Och bilden till höger om den, med glasen, minns du vem som säljer dem????? Ivriga Mari.

Stina sa...

Men vilken snygg kudde!
Du kan skicka den till mig.;-) Kram Stina