9 augusti 2011

Mitt lilla Gotland

Ja-happ, då har man börjat jobba igen dårå.
Men ååhhh, jag vill ha många varma lediga sommardagar till innan hösten kommer. Vi får göra det bästa av helgerna framöver, eller hur?

Vi hade det så himmelens bra på Gotland för ett par veckor sen. 


Vi var i Ronehamn och åt lunch på kanonmysiga pensionatet Gula Hönan. Både maten och personalen var toppen, och stämningen hemtrevlig och gammeldags.
 


En kvällspromenad längs vägen där vi bodde.

En liten och en stor, hand i hand. Gotlandsharmoni.


Och så creperiet i Hablingbo förstås, där man kan äta crepes eller galettes i lagården, spela ett parti boule utanför och sedan köpa Åsa Lindströms fina (men guuud så dyra) keramikmuggar i en liten butik.

Jag köpte en. På kredit.

Ja, så nu vill jag flytta till Gotland igen, som varje år vid den här tiden. :-)
Men det är väl inte riktigt lika charmigt i november tänker jag (fast jag skulle gärna åka dit och kolla då).
Kram på er govänner, vi hörs snart igen!
Susanne

9 kommentarer:

Anci sa...

Jag längtar dit !!! Förhoppningsvis kommer jag att besöka den fina ön senare i år :)

Dina bilder hjälper mig att vänta.

Kramar
Anci

Ann-Catrin sa...

Härliga underbara Gotland..
vilka fina bilder!
Åker dit nu i veckan och oj som jag längtar!

Kramar
Ann-Catrin

Mamma C sa...

Har inte varit på Gotland sedan 85 tror jag. Men kommer ihåg hur vakert det är på ön.
Kram mamma C

Radhusdrömmar sa...

Underbara bilder vännen!
Det måste bli Gotland nästa år för oss. Får se om vi åker till Visby en helg snart också.

Kram!!!

Graadskan sa...

Vilka fina bilder!
Vi har haft funderingar på att åka till Gotland i flera år nu, men det har inte blivit av...
Får kolla det ordentligt till nästa år!

Jag hittade bra instruktioner på nätet, minns ej var, men jag kan kolla igen!!

Kramen!

Graadskan sa...

Här är en riktigt bra video! :)

http://www.howcast.com/videos/174367-How-To-Make-an-Easy-Friendship-Bracelet

Kram!

Lilla Blanka sa...

Hej Susanne!

Åh Gotland, där har jag aldirg varit ,men är bra sugen, det ser sååå himla mysigt ut!

Ja, vi håller tummarna att vi får behålla sommaren några veckor till ♥

Kram
Mia

Tidsmästarinnan sa...

Tack snälla Camilla för länken!! Vad snäll du är - jag skall kolla med en gång - jipiii!
:-)
Stor kram på dig!
/Susanne

Josefin sa...

Vilka bilder! Och glad blev jag av att ni hade ett fint besök på Gula Hönan, som jag driver med resten av min familj. Hoppas ni kommer tillbaka till vår, just nu frostvita, ö!