16 november 2011

kungligt snyggt

Det här är rätt fiffigt av Royal Copenhagen. Deras blå-vita Musselmaletservis är en riktig klassiker, och på senare år har de uppdaterat den med Musselmalet Mega i många olika varianter. Den är så fin tycker jag (men oooaaahh, ganska dyr alltså).
Nu har de gjort ett set med tre skålar (den vita heter White Plain, med samma räfflade yta som de andra. Också snygg).


Så kan man fortsätta plocka ihop en skön mix av de tre serviserna sedan kanske. Om man inte har några illbattingar hemma som kantstöter allting (eller slinter själv lite då och då vid diskbaljan). He he.

Vad hittar ni på annars? Jag går här och klurar på Adventsljusstake 2011. Men det blir inte riktigt som jag vill... hmmm.
Ha det så gott mina godingar!

5 kommentarer:

Älskade pion sa...

Jättevackert porslin.Ja du adventsljusstake,jag hittar nya varje år.....har ganska många nu.;)Får se vad det blir i år.;)Kramar Ulrika

Mariette sa...

Hej!

Tack fina du för den snälla goa hälsningen!

Det där porslinet...det är så vackert....Sånt man får samla på, i åratal!!! *ler*. Men den som väntar på något gott...

Kanske skulle köra en klassisk adventsljusstake?

KRAM!

http://hannaskrypin.se sa...

Vad vackert det är!

Graadskan sa...

Väldigt smart!! ;)
Jag har en annan kunglig dansk servis, men den används allt för sällan här hemma... Vem kom på idén med att ha dyrt finporslin egentligen?!?

Ha det gott!
KRAM!

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Halloj kära du!
Här kluras det på alla håll och kanter.
Vårt hus är för tillfället uppochnervända världen.Adventspynt fram,ommålning av bord mm mm.
Adventsljusstake klurar jag också på.
Har en liten idé,får se om den går att genomföra.
Ha en finfin dag.
Kram Anette