14 december 2011

Hej mina små saffransskorpor!
Här har vi firat födelsedagsbarn, femåringen är nu officiellt en sexåring. I tårtan var det isfacklor, sådana där som liknar tomtebloss, och till allmän förskräckelse drog brandvarnaren igång under tårtstunden.
Men men, det är ju bara kul att det är lite action på kalasen, eller hur :-)


Skumgodisar doppade i mörk choklad och kokos. Uppträtt på små cocktailsvärd av plast. Som ömmande moder var jag lite nervös för spontanfäktning vid kalasbordet, men alla barnaögon förblev intakta *puhh*.

Mammas godis i rosa och vitt, hyacinter. Min absolut bästa julblomma!
Idén med glasburkarna kommer från Hem & Villamässan i höstas, där jag fick just en sån hyacint (som syns i headern här ovanför).



Vad har ni för favoritblommor i jul? Förra året fick jag en så fin vit azalea. Julrosor gillar jag också, de kan man tydligen plantera ut sedan, och amaryllis förstås...

Vi hörs snart igen - ta god hand om er!
Stor varm kram
Susanne 

8 kommentarer:

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Susanne!
Å,vilka söta små `låtsasglassar´.Det får jag nog ta efter, har bara doppat vanliga marshmallows.
Så vacker med hyacinter i glasburkar, enkelt och fräscht.
Hyacinrter är mina favvoblommor till julen, brukar köpa i flera omgångar.
Önskar dej en fin fortsättning på veckan.
Kram Anette

Graadskan sa...

Fint godis!! Kan tro att det var uppskattat på kalaset!

I år står hyacinter högst på min julblomslista också!
Förra året var det nog faktiskt rumsen... Tycker de är som söta minigranar!

Ha nu den bästa av onsdagskvällar! Jag ska snart kolla in Leilas söta jul - MYS!!

Kram!

Photo by Maria sa...

Skönt att alla ögon fanns kvar på barnen när de skulle hem ;) Smart att sätta cocktailsvärd =)

Grattis till 6 åringen..

Amaryllis är nog min favvo-julblomma, OM den inte växer sig allt för lång och ranglig..

Kram Mia

Bella sa...

Hyasinter gillar jag nog bäst

Vita Falkens Lantliv sa...

Vilket läckert godis! Blev så sugen nu;) Skönt att alla ögonen satt kvar;)

Kram Susanne

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Härligt skoj med barnkalas. Och godiset ser ju väldigt gott ut.

Hyacinten är nog min favorit och en vacker amaryllis är aldrig fel.

Önskar dig en fin helg!

Fröken Fräken sa...

Hej på dig chokladskumtomten!
Klart att det ska vara lite action på kalaset, det är ju så de blir riktigt minnesvärda. Och hyacinter är alltid favoriten.

Monkan sa...

Godis är gott :) de ser ut som små glassar. Jättefint med hyacinterna i glasburkar, snygg effekt med, och adventsljusstaken med flaskorna var är också superfin.