27 februari 2012

Loppisramar i svart


Man är ju alltid på jakt efter fina ramar på loppis. (Och så klart, ramar som kan bli fina.)
Den ena av de två här ovanför ramade förresten in ett tjusigt tidningsurklipp på en bil när jag köpte den, kolla här nedanför. (Bilden är alldeles för liten för ramen, men det fanns ändå ingen passepartout, man ser lumppappen bakom. :-) Men tio kronor, bra pris va?

Fotot på kronärtskockan och fältet (från Mallis i April förra året) gjorde jag svartvita i Photoshop och framkallade hos Fujidirekt. Nio kronor kostade storlek 20 x 30 cm. Kvaliteten blev riktigt bra (jag var lite osäker på hur stora bilderna behövde vara för att bli bra som förstoringar). Herrn i huset blir säkert glad om jag nämner att han är fotograf till den ena kronärtskockan och inte tar åt mig äran själv.



Här ser  man att ramarna är olika, både i själva formen och i att en är blank och en är matt i färgen. Fast de funkar ändå bra ihop.
Småkrokusar och vintergäck från trädgården just nu, tjohoooo! (De var så korta så jag fick lägga småstenar i botten på den allra minsta vasen...)

Jag tror inte det är sant men jag är just nu snuvig IGEN. Giv mig styrka, säger jag bara...
Hoppas ni har en fin början på veckan, idag har solen tittat fram här i Stockholm. Skönt.
Tack för alla era shoppingtips på resa, jätteroligt!
Ta hand om er!
Kram
Susanne

8 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Stackare. det är inte kul att vara förkyld! Speciellt inte nu när det - kanske - snart är vår!! Det är kul att göra egna tavlor. Dom sista jag gjorde var att jag beställde hem 3 st tapetprover på noga utvalda svart/vita tapeter - blev riktigt bra!Dina var riktigt tjusiga!!

Helena, Craft and Creativity sa...

Fina fynd! Ursnygga ihop, att de är lite olika är bara ett plus. Snygga foton också (hälsa herrn i huset det också...). :)

Och du - krya på dig nu!

Anci sa...

De är jättefina, jag gillar dem !

Krya på dig ! Hoppas att du inte blir sjuk ändå.

Kram
Anci

Hannis sa...

Förstår det där med giv mig styrka...Är inne på 7:e veckan nu med förkylning! Trist.

Snyggt med ramarna!
Och vårblommor=)) Det ger hopp.

Kram Hannis

Annas skattkammare sa...

Så snygga ramar!
Kram Anna

Mamma C sa...

Mycket fina fynd, och din stackare inte kul att vara förkylder.
Kram Mamma C

Radhusdrömmar sa...

Vad fint det blev vännen!!

Kramisar
Jo

Fröken Fräken sa...

Nä, inte kan man ha för många fina gamla ramar. Av någon anledning är herr Fräken av en annan åsikt. Bah, säger jag. ;-D