19 mars 2012

ätpinnen i målarburken



Alltsomoftast plockar jag fram målarburkar som har stått ett tag. (Det blir ju ibland lite pauser i projekten kan man säga.) Då kan man behöva röra om ordentligt i målarfärgen när man börjar om igen. En ätpinne från sushirestaurangen är toppen!  Pallen från Ikea laserade jag brun en gång i tiden, och satte sen en jättestor palm på i lilla lägenheten. Nu har jag definitivt tröttnat på det bruna.

Det får bli ny, fräsch blanksvart färg istället. (Undrar förresten om jag inte köpte den svarta färgburken till vår ytterdörr egentligen, det är säkert ett och ett halvt år sedan. Jaja, jag får nog se till att färgen räcker till den också.)

Nu känns det myyycket bättre. (Däremot börjar det klia lite i fingrarna att byta ut teakbordet från 60-talet som nu står i köket...)
Hoppas våren lever väl med er. Trots isande vindar och snö idag köpte barna och jag ändå vårens första glasstrut (och åt i värmen inomhus, ha ha!).

En stor varm kram till er godingar,
Susanne

12 kommentarer:

Mamma C sa...

Blev toppenfint och våren den verkar ha försvunnit.
Kram Mamma C

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Halloj Susanne!
Men hur snyggt blev inte det..Läckert med svart.Här blir mer och mer svart.
Ibland kan man undra hur man tänkte när man gillade nånting....Men det är väl så att man ändrar sej.
Första glassen, oj, det har det inte blivit här än, men vi ska på utflykt till grannstaden på onsdag, så det får väl bli då:)
Allt gott
Kram Anette

homemadebyanna sa...

Blev ju superbra! Tänk så mycket man kan förändra med "litta" färg!
kram på dig

Annas skattkammare sa...

Hej Susanne! Känner igen det där, var ute i garaget nu ikväll och målade på några projekt, den ena började jag nog med för ett år sedan.. Och gamla målarburkar och penslar har jag gott om! ;)
Ha det gott goa du!
Kram Anna
Ps. Pallen blev ursnygg!

dianasdrommar sa...

Åh, vad fin den blev :) kram/Diana

Anci sa...

Jag ska tänka på det där med ätpinnar :)
Pallen blev så snygg !!

Kram
Anci

Photo by Maria sa...

Så snygg pallen blev.. Jag gillar det blanka svarta, jag målade våra hallmöbler i det =)

Kram Mia

Helena, Craft and Creativity sa...

När jag började läsa ditt inlägg trodde jag det skulle bli sådana här:
http://poppytalk.blogspot.com.au/2012/03/diy-paint-dipped-chopsticks.html

Ganska kul idé det också. :-)

Pallen blev jättesnygg!

Radhusdrömmar sa...

Snygg den blev svart! :)

Kram
Jo

mammaxtre sa...

Så fin pallen blev. Vad duktig du är. Ibland behöver nan förnya litegrann :-)

Ha det gott

Fröken Fräken sa...

Eftersom jag precis har målat en stol och ett bordsunderrede svart så kan jag ju bara hålla med om hur tjusig den pallen blev!

Helena sa...

Jag har en likadan pall som jag köpte för mååånga år sedan... den står fortfarande obehandlad :) Kanske ska ta tag i det nu när jag fick mig en liten påminnelse ;)