20 november 2008

stay out of our tvättstuga!


Hej govänner!
Ibland får jag idéer som jag går och tänker på länge och väl.
Detta var inte en av dem, får jag erkänna.
Men - faktum är att gäster ibland går fel och hamnar i vår tvättstuga när de vill pudra näsan i lugn och ro, och den ohyggliga fasa som oftast råder där inne vill man ju gärna bespara dem. Smidigt att man ser direkt var badrummet är, alltså.
Jag blandade vit och svart hobbyfärg och textade direkt på badrumsdörren, jag ögonmåttade stödstreck med linjal och skrev lite löst med blyerts först.


Det hade säkerligen blivit snyggare om jag hade haft någon slags schablon (det är lite för långt mellanrum mellan B:et och A:et till exempel.)
Men, jag tänker nog strunta i det. Jag följer mitt nya motto, som är: det ska synas att det är hemmagjort.


Just det!
Kram

Susanne

54 kommentarer:

White cotton grass sa...

Hej! Det gör väl inget om det skulle se hemmagjort ut! Det är ju det som är charmen. När jag målar grejer vita så blir det väl inte alltid supersnyggt, vilket jag kan bli lite sur över, men efter ett tag glömmer jag var skavankerna är och är stolt över vad jag åstadkommit. =)

Hem och Lycka sa...

Det ska ju synas att det är handgjort och det är bara charmigt med lite mer mellanrum mellan B:et och A:et. Men hade du inte sagt det hade jag inte sett det. kram

annashusidingtuna sa...

Ibland är de bästa ideerna de som man förverkligar direkt...
Vart superbra med din text!
Om ngn säger ngt om att det är långt mellanrum mellan a o b kan du ju alltid säga att det ska vara så.
Jag trodde att det var meningen i alla fall...
Kram kram Anna

Karin Lindström sa...

Hej Susanne!

Men vad du är duktig att texta! Jag skulle vilja göra samma sak på en dörr, men jag vågar inte prova. Kan inte du komma hit och skriva lite *ler*. Det blev jättetrevligt!

Hoppas sakerna passar, och ha nu en bra vecka och helg!

Många kramar
Karin

Lilla huset på prärien sa...

Det blev JÄTTE snyggt Susanne!! Du är ju hur duktig som helst att texta. Så det är bara att sätta igång och texta på väggar, brädor och hela baletten :)

Kram Jenny

Lilla huset på prärien sa...

HO, HO, HO...!!!! Tittade precis och såg att du hade fått 668 stycken kommentarer till utlottningen! Holy balony! Vilken respons!! :)

Liza i pepparkakshuset sa...

Snyggt!

Kram Liza

Ps det första man ser när man kommer hem till oss är rakt in i tvättstugan, alltid ostädad :)

Frida sa...

Det blev jättesnyggt! Tycker det är mycket charmigare om det ser lite hemmagjort ut.
Kram Frida

Jessica sa...

Hej,
Vad fint det blev! Vilken bra idé! I tvättstugan vill jag inte att någon ska gå in, herregud så det kan se ut därinne.
Kram
Jessica

MiA sa...

Men hallå! Hur petig får man vara?! Det är ju jättesnyggt! Och det är klart det ska synas att det är handgjort.. inte nåt ditklistrat fabriksmasstillverkat. Du har väl läst om wabi-sabi hos mej?

Önskar dej en mysig kväll!
MiA

Lallis - liv och leverne sa...

Men du; det var ju skitsnyggt!:)
Kram Lallis

Glitter och Marsipan sa...

Snyggt Susanne!!
Vad du textar bra,och inte dumt att skriva direkt på dörren.
Håller på för fullt att sy nya gardiner,tänkte jag skulle ha lite nytt till advent.
Må så gott
kram anette

Tulipa sa...

hej!
Nej, man vill verkligen inte ha in gästerna i tvättstugan!
Det blev jättefint med texten!
Kram Tulipa

Petra C sa...

Härligt! Det blev jättefint!
Hälsar Petra

K sa...

Håller helt me dej å ditt nya motto :D yo go girl !!! FINT ! Kram o trevlig helg /K

Englagård sa...

Håller med dig, det ska synas att det är hemmagjort. Jag skulle vara himla tacksam om jag kunde texta så snyggt på fri hand...liiite avis blir jag allt;)

ha en skön fredag
kram Karina

Marie//Tekla Maräng sa...

Sådär borde jag också göra skriva vilket rum som är toaletten för ganska många kliver in i vårat förråd och där inne råder oftast kaos.
Gillade din dörrdekoration som tydligen går i turbofart att tillverka:)

Anonym sa...

Hallå där!

Det där är en så typisk grej som man bara tänkter på själv. Jag skulle aldrig refelkterat över att det är för långt mellan B o a. Det tycker jag inte nu heller :)

Jag tänkte när jag såg texten först att vilken snygg stil!

Jag skulle med vilja ha något på min badrumsdörr men har inte riktigt kommit påvad än, men något med text får det bli

Kraam Lena

Brunkullan sa...

Ja ibland kan man inte vara tydlig nog;) Och det är absolut charmigast när det är lite vint och snett! Jag tycker det ser jättefint ut:D

Susanne

Malin sa...

Hej!
Syns knappt att det är handgjort, jättefint!
Kram Malin

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Snyggt!
Kanske borde göra nå´t liknande. Vårat lilla förråd ligger mittemot toadörren.. Ni vet det förrådet där man bara kastar in grejer o sedan SNABBT stänger för att inte få allt över sig! ;)
Kram Jeanette

Anonym sa...

Läckert! Önskar att jag skulle kunna skriva så där vackert. Jag håller med dig, det ska synnas att det är hemma gjort.

Anna sa...

Ser bara bra ut tycker jag! Mycket charmigare när det är hemmagjort!

Kram

Vero sa...

Hade du inte sagt något så hade jag inte sett det och som du skrev, det ska synas att det är hemgjort.

Önskar en trevlig helg!

Anonym sa...

Jag skulle vara tacksam om jag kunde texta så snyggt på fri hand! ;) Blev jättebra. Jag kör på den enkla varianten: skylt :D

Boktokig Eva Boström sa...

Jag tycker det blev jättebra! :)

the Babyblues sa...

Tack så mycket för din hälsning hos mig! Jag blev så glad! Jaa du den där förlossningen satte sina spår. Men som du säger - det kom ju ut den mest fantastiska lilla godingen!

Men vad fantastiskt duktig du är! Jag tycker det blev jättesnyggt! Tänk att du gjorde det på fri hand sådär... Häng absolut inte upp dig på avståndet mellan bokstäverna - det ser hur bra ut som helst!

Kram

Från A till O med Jenny sa...

Vad duktig du är jag skulle oxå vilja kunna skriva så fint på frihand
Titta gärna in hos mig och var med i min tävling
Kram Jenny

Anonym sa...

Det där var så snyggt. Vad du måste vara duktig med penseln, inget darrande där inte.

Kramar @nette

Anonym sa...

Vilken kanonbra idé!! Vi har samma fenomen hos oss fast då är det en klädkammare som ligger bredvid badrummet. Och där är det nog en nära-döden-upplevelse om någon råkar gå fel ;-) Snyggt blev det också! Ha en trevlig helg!

Anonym sa...

hej gumman ;) vad fint du gjort på dörren ;) vad modig du är, jag är av sådan art att jag MÅSTE ha en schablom för att våga...

stor kram sara

Anonym sa...

Jättefint =)

H A N N A S - F O R M sa...

Det blev JÄTTEFINT! Tycker som du, att det inte ska se tryckt ut...älskar verkligen iden!

KRAM
Hanna

Unknown sa...

Det blev jättefint!

Ha en go helg, kram Pia

Helen sa...

Avståndet mellan a och b ser nog bara du, väldigt snyggt blev det tycker jag.

Grodmamman sa...

Det blev ju jätte fint! Duktig du är på att texta.
Kram

Anonym sa...

Hejsan Tidsmästarinnan...underbart namn! Ramlade in här för första gången och måste nog genast gå och måla på badrumsdörren...här brukar nya bekantskaper stå och hoppa...undrades vilken dörr som är den till toaletten...var på Panduro och kikade på bokstäver i trä men att bara måla rätt på är ju genialiskt...allt jag gör hemma är operfekt...men jag säger alltid det till dem som påpekar det...jag vill att det skall synas att det är hemmagjort...kanske skall erkänna att det inte alltid är lika kul...ibland blir det mer hemmagjort än vad jag hade tänkt mig! Tack för inspiration och härligt kvällsnöje! Hit kommer jag gärna tillbaka! Jag tyckte din målning var kanonfin...den ser proffsig ut!
Må gott!
Bella

Kamomilla sa...

Hurra för hemmagjort! det är just så det ska vara!

Katta sa...

Men Susanne! Hur många har anmält sig till din tävling egentligen? Jag tror jag svimmar :) Helt otroligt.Grattis! Tycker du textar snyggt jag var och kollade efter schabloner med text i dag men hittade inget som föll mig på läppen så det får väl bli frihand här med. Ha en bra helg, kram Katta

Ida sa...

Jag tycker att det blev jättefint när du skrev på frihand. Tyvärr är jag själv helt värdelös på att skriva så här fuskas det när det gäller allt skriftligt. Däremot håller jag med angående ditt motto. Använder samma för nästan allt, tex tapetsering, pyssel mm.

Kram och ha en mysig helg.

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fint det blev! Det blev liksom väldigt bra med "bara" den texten - snyggt och informativt. :-)

Ha en riktigt fin helg!

Fröken Fräken sa...

Om det ser precis perfekt ut och alldeles för exakt ser det ju ut som någon maskin gjort det, då finns ju inget unikt i det! Men jag är lite likadan själv och kan störa mig på mikroskopiska skillnader ändå...

Annas skattkammare sa...

Blev jättefint tycker jag!!
Kram /Anna

Anonym sa...

Jag tycker att det blev jättefint på dörren och det ska vara lite hemmagjort.
Kram Susanne

Golden&Vitt sa...

jätte fint blev det och håller med dig , det ska synas att man gjort det själv, charmigt det oxå. :)

Ha en trevlig helg och jag önskar mig själv och alla andra tur i din utlottning./ annika

Hudterapeut sa...

Jösses vad mkt kommentarer då har här, helt galet.
Jag tycker det blev fint, gillar färgen.
Det skall vara charmigt, det gillar jag!
Kramar i massor

Sara Mårtensson sa...

Hej!
Synd du missade tävlingen men det kommer kanske fler ;-)
Var jag lika duktig på att texta som du så skulle jag vara jätteglad! Superfint! Tror jag måste testa att göra en enriskrans som du gjort, den var ju supersöt!
Hoppas du har en trevlig helg!
Kram Sara

Karin Krut sa...

Självklart ska det synas att det är hemmagjort! så det så ;) Det är jättefint och visst vill man bespara gästerna såna trauman när dom kommer på besök. Vi har vår tvättmaskin i badrummet så du kanske kan tänka dig hur det ser ut hemma här ;)
Ha en skön kväll
Kram karin

Useful Art sa...

Hallåj!

Supersmart ... och snyggt!
Har vart borta från bloggandet ett tag så nu ska jag titta vad som har hänt här hos dig sen sist :)

/Sara

Tea Lady sa...

Vad fint du har gjort!

Tävla om julteer på min blogg, www.tefrossa.blogspot.com!

Du kan vinna en påse Glöggte och en påse Lussete, båda underbara aromatiska teer, från TEFROSSA!

Tea Lady sa...

Vad fint du har gjort!

Tävla om julteer på min blogg, www.tefrossa.blogspot.com!

Du kan vinna en påse Glöggte och en påse Lussete, båda underbara aromatiska teer, från TEFROSSA!

Viola sa...

Det är bra att du struntar i dom räta raderna, det är det som är vackert det handskrivna! Ha en skön söndag, VIOLA

Syster vit sa...

Ett alldeles utmärkt motto tycker jag, det funkar på mej också. Kram Liselott

Sus sa...

Åh så fint, det var jätte snyggt!
Kram Sus