20 december 2008

hurra för födelsedagar!


Hej alla små julgransljus!

Jag firar min födelsedag i december (och eftersom jag älskar julen också så har det alltid varit en riktig höjdarmånad för mig :-)
Amen hallå alltså, vad fina saker jag fick i present. En kudde i vitt och svart som jag (med rätt stor tydlighet) önskat mig av mamma och pappa, ett keramikhuvud gjort av Karin Gabrielsson, likadant som det jag gav syrran i somras från Tidlösa Trädgård - och jag fick det här av syrran, fast det är inte samma, he he...
Ett superfint smycke i läder och metall, "Not for sale", som säljs till förmån för Ecpat - och ett helt ljuvligt litet zinkhjärta, helt perfekt med en julros och lite granris!
Jag har fått mer fint också minsann... som förmodligen kommer på bild inom snar framtid. :-)

Och inte nog med denna uppvaktning, jag har fått en utmärkelse av Inka, med den sköna bloggen Så vitt jag kan se (jag kan starkt rekommendera ett besök!) Jag blev så otroligt glad för den - tack snälla Inka!

Jag skulle vilja skicka den vidare - tillsammans med en riktig julkram - till alla ni raringar som kikar in här och skriver så fina hälsningar till mig, fast jag just nu är usel på att höra av mig själv.

Hur har ni det med julförberedelserna, börjar det mesta falla på plats eller är det lite mer panik i stugan?
För oss blir det en lite annorlunda jul i år, men väldigt kul - jag hoppas visa mer snart :-)

Må så gott - grankott!

36 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS!!!
Vilka fina presenter du har fått :)
Det är inte så dumt och fylla år ;)

Kram!

Lilla huset på prärien sa...

Grattis i efterskott kära du! Jättefina saker!

Kram Jenny

Lily of the valley sa...

Grattis i efterskott!
Härliga presenter du har fått:D
Jag är också ett decemberbarn, och som du, älskar jag julen :D
Kram Lily

My Lovely Things sa...

Garttis i efterskott..
så fina saker du fått..
kram anna

Anonym sa...

Hjärtliga gratulationer!

Här är det inte panik ÄN, men jag lär nog få på måndag, för att inte tala om tisdag...Har massor att göra...kika gärna in på min blogg!

Ha det jättebra i julstressen!
Mvh/Sally

Anonym sa...

Grattis i efterskott...fin fina saker du fått. Kram kram

Gårdsromantik sa...

Grattis!

Vilka underbara presenter - speciellt det där huvudet!

Kram Maud

Mia sa...

Stort grattis till dig! Vad mycket fint du har fått och snart kommer förhoppningsvis Tomten med mer... :)

Ha en fin 4:e advent!
Kram Mia

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hejsan!

Vilka underbara födelsedagspresenter du har fått! Hjärtat med julrosen fastande jag särskilt för, jättesött! Jag håller precis som du på att få lite julpanik,men jag ska försöka att inte få det, utan att göra lite julstök då och lite då och samtidigt hinna med att umgås med familjen och bara mysa hemma. Vår jul blir också annorlunda en vanligt. Vi ska fira med familjen här i vårt hus för första gången! Släkten kommer hit och vi ska ha lite knytis! Sak bli himla mysigt!

Stor kram och en riktigt god jul!

Boktokig Eva Boström sa...

Ett STORT grattis!!!! Jättefina presenter! Jag älskar det där keramikhuvudet!!!

Ann-Catrin sa...

Hllå Susannae!!
en fröjd som vanligt att kika in till DIG!!

Har minsann pratat med Johanna jag.. vet nog... HÄRLIGT!!

Vilka presenter... ojoj...
Största kramen till DIG!!

Må så gott
Ann-catrin

r e b e c k a sa...

Stort grattis på födelsedagen! Buon compleanno!:)

Viola sa...

Förstod välan att du var skytt, grattis i efterskott, hemlis,(förbereder en födelsedagsmiddag till ikväll för släkten)synd att alla släktkalas kommer i dec. har ju en som som oxå fyller denna mån, ha en skön helg, kram

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Grattis Grattis! Så fina presenter.

Ha nu en riktigt God Jul!

rosenskära sa...

Åh, vad roligt, jag bara ÄLSKAR presenter!!!

Kram/Lena

Mamma C sa...

Grattis, Grattis vilka fina presenter du fick.
Kram Mamma C

oumberligating sa...

Hej! Fin och trevlig blogg, oumberliga Peter was here, ville bara önska God Jul!

Kerstin sa...

Åh så mysigt det låter!! Grattis i efterskott och ha en riktigt fin 4:e advent!

Kramar Kerstin

Kannor och karaffer sa...

Ett stort grattis på födelsedagen från mig!!!!!

Härligt fina presenter du fått....

Vill önska dig en trevlig advent

Kram
Ann

Lallis - liv och leverne sa...

Grattis i efterskott, vännen!
Och vilka fina presenter:)
KRAM Lallis

Kamomilla sa...

Grattis!
Fina gåvor!

God Jul till dig!
Kamomilla

Maria sa...

Et forsinket tillykke med dagen til dig :-)
Jeg har også fødselsdag her i december - det er en god måned.
Sikke fine gaver du har fået.

Jeg vil ønske dig en glædelig jul herfra.

Klem Maria.

Anonym sa...

GRATTIS! Till dig min vän.

Såå härligt med födelsedag i december.

Hoppas du haft det bra och det verkar du ha haft och fina gåvor med.

Då kan du njuta ordentligt nu

Hoppas det blir lite ledigt och hörlig samvaro med familjen i jul

Kramar Lena

H A N N A S - F O R M sa...

GRATTIS i efterskott Susanne!!!!! Fina bilder du visar...här är det oxå lite julstress..

Ha en riktigt GOD JUL!!!!
KRAM
Hanna

Ida sa...

Grattis!!! Vilka fina presenter du fått. Är nyfiken på vad mer du har i gömmorna och det ska bli skoj att få se bilderna sedan. Jag är också barnsligt förtjust i julen, och skulle aldrig kunna vara utan den glädje det ger i att ge och få klappar. Här är julstressen på topp, vi ska ha julafton här hemma för första gången och då vill man ju att gästerna ska trivas och känna julstämning.
Ha det så underbart.
Kramar Ida

Marie//Tekla Maräng sa...

Tittar in för att önska en God Jul.

Diverselådan! sa...

GOD JUL!

Tina sa...

Ett stort GRATTIS och en riktigt GOD JUL till dig och dina kära. Kram Tina

Marie sa...

Grattis i efterskott och vilka fina presenter du fick!

Önskar dig och din familj en riktigt God Jul!

Kram Marie

Lallis - liv och leverne sa...

En Härlig Jul önskar jag dig!
Kram Lallis

Les Cotrions sa...

Happy Christmas! Have a wonderful time with your family in these special days!
Buon Natale!
Vale

Anonym sa...

Jag tar en liten blogg runda så här på småtimmarna inför den stora doppardagen och önskar dig en riktig God Jul! Kram Camilla

Sara Mårtensson sa...

Grattis grattis!! Vad mycket fint du fått!!

Önskar er en riktigt God Jul!!

Kram Sara

Anonym sa...

Jag hoppas att du får en underbart fridfull juhelg....
Varma kramar från
Margaretha

Goa sa...

Min käraste tidsoptimist.::)

Jag önskar dig och din familj en
God Jul med massa värme och mys!
Må bäst!

Kram...

Kajsa sa...

GRATTIS GRATTIS!