2 december 2008

mer julstämning vill jag ha

Vädret bidrar verkligen inte till någon julkänsla just nu, inte här i Stockholm åtminstone.
Om man vill höja julstämningen vid datorn så finns det webradio som bara spelar julsånger!
Sveriges Radio kan man välja mellan två kanaler, Bjällerklang (pop- och souljulsånger blandat med gamla godingar), och Klassisk jul (man går in på sr.se, klickar på "webradio" och sedan "kanaler".) Mysigt!
En amerikansk webradiokanal heter Sky FM Christmas, det finns många fler förstås.


Allt i Hemmets websida hittade jag julblomsterinspiration. Vit amaryllis och blåbärsris, fint och enkelt. Takkronan av trägrenar här nedanför kommer från Flower & Coffee Garden i Hammarby Sjöstad (som jag har besökt en gång, ett kanontrevligt ställe!).

(bilderna ovan är lånade från Allt i Hemmet)

Jag skulle också vilja tipsa om en fin blogg jag har hittat ganska nyligen: My shabby chic house. Där får man följa renoveringen av Mias härliga hus, kolla vad fint (bilderna nedan lånade från bloggen):


Kika in här om du vill se mer...
Kram på er alla goa smulor!

Susanne

35 kommentarer:

Viola sa...

Hej Susanne, så många fina tips oc länkar du bjöd på idag, har valsat runt mellan dom och fått härliga upplevelser, ha en bra dag i gråvädret, kram

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

ahhh vilka härliga bilder du visar.. Bra tips med musik ska kika in och lyssna...
Kram kram Linda

Lilla huset på prärien sa...

Usch... blir helt avundsjuk på det där fina golvet. Jag känner att ingenting blir riktigt bra här hur jag än gör - för golven är så otroligt fula. Måste byta ut dem...

Ska in o kika lite till... och bli lite mer avis ;)

Kram Jenny

My White Cottage sa...

Den översta bilden var helt fantastisk tycker jag! Jag älskar vita amaryllisar och ihop med blåbärsriset och de vita krokusarna... Magiskt!!!

Tack för bloggtipset, där ska jag genast kika in!

Kram Jenny

Lallis - liv och leverne sa...

Så fina bilder och tack för länkarna. Det är verkligen inte så mycket jul stämning man får när man är ute i detta vädret. Kram Lallis

Ida sa...

vad fint det är med blomsterdekorationer. De kan verkligen förhöja stämningen. Vilken fin blogg du hänvisar till. Tänk att få skapa sitt hem från allra första början. Tack för tipset.
Kramar Ida

rosenskära sa...

Tack för alla länkar! Av den översta bilden får jag lite vårkänsla av krokusarna, lite tidigt kanske, men härligt!

Kram/Lena

Maria sa...

hej Susanne.

Tak for tipset, jeg elsker julemusik, men har faktisk ikke selv noget særligt af det i samlingen. Nu skal jeg dælme høre radio så :-)

Klem maria

Anonym sa...

Julstämning kan man inte få för mycket av... och här hos mig har vi redan massor med julstämning och mycket tack vare snön som ligger som ett tjockt täcke på marken. Och faktiskt yr snön utanför fönstret just nu !

Jag hoppas att julstämningen infinner sig hos dig snart också... om inte annat får du lyssna ännu mer på julsångerna på radion ;)

Kram Kram

Inka sa...

Hej, Susanne!


Stjärnanis och kanel...men vilken bra idé, och jättesnyggt blev det, verkligen. Tänk två vanliga glasburkar, lite salt och resten kan bli så fint. Och hur billigt är det inte??? Ja, det gäller att ha fantasi. Kanske stjäl jag den idén av dig kär du...om jag får?

Vad duktig du är gumman.

Nu ska jag gå in och kolla Mias sida...som du så varmt rekommenderar.


Kram på dig

önskar Inka

Mia sa...

Jaha, du är också från Stockholm. Skoj med fler bloggare i närheten.

Tack för tipset om bloggen, då har man ännu en blogg att spana in.

Kram Mia

Glitter och Marsipan sa...

Inte mycket juligare väder här inte,spöregn hela dagen.
Det där med julkanalerna lät intressant.På jobbet har vi lugna favoriter,och idag har dom faktiskt spelat ganska mycket julmusik,och det älskar jag.
Må så gott
kram Anette

Annas skattkammare sa...

Ja här har det varit spöregn och grått hela dagen, men nu fick jag genast lite mer julstämning när jag kikade in till dig! Så fint!
Kram /Anna

Liten Bod sa...

Visst är det tur att det finns julmusik som ger lite julstämning. Vi äter alltid adventsfrukost till Carola och Josh Groban mfl på söndagarna :) Kram på dig! Tina

Petra C sa...

Åhåååå... julmusik! Jag tar med hörlurar till jobbet imorgon! :)
Kram Petra

Mamma C sa...

Ja nu är det härligt med lite julmusik. Tack för tipset om länken.
Kram mamma C

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Blir galen...får inte radion att funka på min dator. Den bara laddar klart men sen går det inte att spela...arrrgh...
Men himla bra tips! Hade tänkt att köra någon julig skiva men detta var ju mycket bättre. Ska höra med någon datakunnig om jag har nåt fel på inställningarna eller va attans det är...Kram Petronella

Kerstin sa...

Vilka bra tips du levererar, radiokanaler med bara julmusik är ju helt fantastiskt, allt som bidrar till den där speciella känslan är bäst!!!

Kramar, Kerstin!

Karin Lindström sa...

Hej Susanne!

Vilka bra tips du ger! Jag har aldrig provat webbradio, kanske är något för mig. Men då blir jag kanske ännu mer fast vi datorn *fniss*. Det är ju bra om man får lite gjort om dagarna också!

Jag glömde säga sist att dina pepparkakor är så otroligt fina. Skulle du hitta såna formar så vill jag jättegärna köpa. Hojta till då!

Varmaste kramarna
Karin

Mitt skabbiga chica hus sa...

Men gud vad glad jag blir! Vad gullig du är som tipsar om min blogg!!!!

Du har en helt fantastisk blogg själv förresten, så nu måste jag surfa runt lite mer här en timme eller två;o)

Kramar Mia

Jessica sa...

Hej,
Julmusik är verkligen mysigt, ska försöka få in de kanalerna du tipsade om!
Vilka fina bilder, ska kolla mer på den bloggen.
Kolla in julklappstipset på min blogg - fast du kanske inte behöver en så´n - tidsmästarinna som du är :)
Kram
Jessica

kardemumma sa...

Vilken fin blogg du har!
Skojiga inlägg...
Hit kommer jag fler gånger och hälsar på :)
PS.Här uppe i Hälsingland har vi fått massor med snö-härligt!
Kram C

Solsjö - Under en vind sa...

Vad mycket fina bilder!!!

Hoppas att allt är bra med dig! Kramis!

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej Susanne!!
Tack goa du... De va jättelätt, färdigmålade lister från woody, som jag sågade till rätt längd... Sen köpte vi lite latex lim och vipps... Lite mer lantligt i allafall...
Kram Linda

Hannis sa...

Hej Susanne!!
I dag kom den,handduken!
Och den är så fin!
Funderar på att sätta en lapp ovanför så att alla fattar att den inte får användas=))
Bilder kommer.

Nu,Lantliv och Alltihemmet.
Vilken lyx!

Kram Hannis

Sara Mårtensson sa...

Hej!

Vilka fina inspirationsbilder du visar :-)
Söta renklämmor!!
Du har något att hämta hos mig!
Kram Sara

Lilla Blanka sa...

Hej Susanne!

Åh vilka vackra inspirationsbilder...!

Och tack för blogg-tipset!

Stor bamsekram
Mia

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja visst är hon härlig Mia med My shabby chic house.
Fick just syn på din fina rosmarinkrans och jag som älskar doften av rosmarin.
Nu ska jag titta vidare på allt i hemmet via din länk.

Kram Marie

Anonym sa...

Jag började läsa här hos dig igår...av ren nyfikenhet så klickade jag mig fram till Mia som rekommenderade en nätbutik...där jag beställde lite granna ifrån...skulle precis klicka ner när jag funderade på vems blogg jag egentligen letat mig in till...det var ju din...så här är jag igen och låter mig inspireras!
Tack för titten.
Kram,
Bella

Les Cotrions sa...

Hello Susanne! Lovely post! So sweet atmospheres!
Have a nice week end!
Hugs,
Vale

Hem och Lycka sa...

Å hjälp vad fint! kram

Ann-Catrin sa...

Hallå Susanne!!
perfekt med webradio.. jag brukar ha den på mpnga gånger när jag jobbar...

men ett sånt underbart hem där... hmm där behöver man verkligen inte "knö" in sig.. så stort och fint!!

KRAMAR TILL DIG
A-C

Kamomilla sa...

Måste nog kolla den där bloggen. tack för tipset!

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

God morgon!!
Nu har jag lagt till dig i min länklista :)
Kram Linda

Anonym sa...

Oh perfekt! Visste inte att SR hade julsångskanaler - precis vad jag behövde! Firar jul i Rom tillsammans med några andra skandinaviska vänner, men julstämningen = noll! Ingen snö, alldeles för varmt, ingen julgran - men nu ialla fall julmusik! :) Tack!

/ john