11 september 2011

en annorlunda helg

Hej alla goa vänner,
det har varit en annorlunda, både väldigt fin och stundvis också tung helg för mig. Jag har varit på begravning för en kär släkting, på västkusten (som är Bästkusten).

Familjen och släkten betyder ju så otroligt mycket och jag tycker så himmelens mycket om dem allihop! Men till vardags är jag nog ganska dålig på att tala om det.
Och det känns så konstigt - fortfarande helt overkligt - att jag inte skall få träffa, snacka och skoja med min släkting mer.

Därför var det väldigt fint att vara med på begravningen. Och vi har pratat, gråtit och skrattat i helgen. Promenerat med hundarna, ätit gott, pratat lite till.



Mamma och pappa har mycket äpplen i trädgården men några var lite maskätna. Jag tog ett par och gjorde värmeljuslyktor (de håller sig fina i ett par dagar). Jag måttade med värmeljuset hur mycket som behöver tas bort och så gröpte jag ur äpplet. Det är bra att kolla först så att de kan stå stadigt på bordet sedan.
Kärleksört och en sensommarpigg pelargonblomma är sällskap på middagsbordet.

Ta nu väl hand om er mina goa vänner, om er själva och om era nära och kära.
Puss och kram!
Susanne

13 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är jobbigt när ens närmaste lämnar jordelivet...och det är viktigt att påminna sig om att man måste tala om hur mycket man tycker om varandra...

Vilka fina äppellyktor du har gjort.

Må så gott!
Kram,
Regina

Maria sa...

Alltid jobbigt när de man älskar inte får leva, men fint att begravningen blev fin om än sorglig.

Mamma C sa...

Jobbigt när nära och kära lämnar en. Jättefina ljuslyktor du gjort. Gjorde sådana av röda juläpplen till en jul.
Kram Mamma C

annashusidingtuna sa...

Hej!
Jag börjar med att Verkligen beklaga sorgen, när man mist någon som man håller innerligt kär så blir allt annorlunda på något vis.

Fina äppeljusstakar du har gjort!
Kram Anna

Compact Garden sa...

Mina tankar går till dej..
Kram Anne

Älskade pion sa...

Jag förstår om det har varit en jobbig helg,usch.Vad fint du har gjort det på bordet.ha en fin vecka vännen.kram ulrika

Radhusdrömmar sa...

Fina och tänkvärda rader du skriver. Det är så sant att man ska vara bättre på att berätta vad man känner för sina närmaste innan det är försent.

Jag tycker i allafall väldigt väldigt mycket om dig vännen!
Om du nu har missat det ;-)

Kram!!

Hem och Harmoni Marie sa...

♥-kramar till dig!
Marie

Jgabriellah sa...

En kram <3

Kamomilla sa...

Vad tråkigt att höra... :(
Men begravning är bra att gå igenom. Att verkligen få ta farväl helt konkret.

Men du, dina äppellyktor var jättefina

mammaxtre sa...

Jag beklagar sorgen. När någon går bort påminns man om sin egen dödlighet. Det är alltid många känslor att bearbeta på en begravning. Jobbigt att vara med om, samtidigt som de ofta blr så vackert och värdigt.



Vilken rolig idé med äpplen med värmeljus. Det måste jag testa :-)

Sköt om dig

Lantliga drömmar sa...

Ja sånt är inte lätt att hantera. Hoppas det ändå var fint. Kram Nilla

Kajsa sa...

Tufft för dig - kram!

Vilka vackra äppelljusstakar, särskilt tillsammans med höstblad. Får nog bli helgens pyssel.