11 mars 2009

en ny bok - Dukning efter säsong

Hej govänner,
för ett tag sedan fick jag ett trevligt mail från ett förlag som undrade om jag skulle vilja ha recensionsexemplar av böcker som handlar om inredning, mat och trädgård. Det ville jag väldigt gärna förstås - jag älskar ju sådana böcker!
Och nu har jag fått min allra första bok att kika i - den heter Dukning efter säsong, skriven av Catharina Lindeberg Bernhardsson (klicka på länken så kommer du till hennes websida).


Alla bilder i det här inlägget kommer från Catharina Lindebergs websida.
Boken är full av fina bilder och roliga (nästan lite smågalna) idéer. Att använda sättpotatis med groddar och allt, tillsammans med värmeljus som bordpynt, till exempel (men det blev fint!)
Eller att servera höstens svampsoppa i en skål täckt med aluminiumfolie och mossa över, och så får gästerna dricka soppan genom ett sugrör nedstucket i mossan...


Fänkål som bordsplacering tyckte jag var kul (fast... vad gör man med dem när kalaset är slut?) Och vita rosor, savoykål och lime... det hade jag aldrig kommit på!

I boken finns tips för årets alla fester, halloween, jul, påsk och sommarkalas. Mer information om boken finns här.
Om något år sådär, när familjen har växt ur den mest intensiva småbarnsperioden, då vill jag också ha kalas med jättecoola dukningar som lyfter hela festen. Jajamen!
Kram

Susanne

15 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Det där låter som en riktigt läsvärd bok:)
Kram Lallis

Graadskan sa...

Det verkar vara en riktigt trevlig och inspirerande bok - ska kolla in den närmare omgående! Tack för tipset!

Kram Camilla

Marie//Tekla Maräng sa...

Grattis det är ju alltid roligt att få bläddra i böcker först och den du presenterar nu verkar läsvärd.
Kram;)

Lilla huset på prärien sa...

Ja jag läste i någon annan blogg om att den skulle komma ut. Vilken fantastiskt vacker bok det verkar vara. Och inspiration till dukningar kan man ju aldrig få för mycket av. Den ska jag definitivt hålla utkik efter :)

Kram Jenny

Kamomilla sa...

Det finns ingen gräns för fantasin... Vilken toppenbok!

Les Cotrions sa...

Ohhh...marvellous and unique arrangements! I just love them!
Have a nice week end!
Warm hugs
Vale

Liten Bod sa...

Otroliga idéer! Mina ungar är vuxna nu, men jag får fortfarande inte till de där bjudningarna :) Vi är ofta så många, så det blir inte plats för tjusiga saker... Kram, Tina

Anonym sa...

Får jag komma då?
/ Skarre

Mamma C sa...

Vilken bok, så mycket kul och annorlunda grejer.
Kram Mamma C

annashusidingtuna sa...

Jajamen, här ska det också dukas fint...om några år!!
Kram Anna

Annas skattkammare sa...

Så fint! Skojsiga idéer!
Kram /Anna

Millygarden sa...

Jösses så läckert och annorlunda dukat! Den boken bara måste jag kika i när jag ser den!


Kram Marina

Elin sa...

Men vilken spännande läsning...
Och vilka kreationer... Så nytt och så vackert...

Vilka tips och ideer...

Önskar dig en underbar helg
Många kramar
Elin

Maggi sa...

Oj, den boken borde jag nog skaffa mig...är urusel på att duka sådär supersnyggt och personligt!!! Nåt att jobba på;) Kram, M.

Willewira sa...

Vilken härlig bok!! Den måste jag hålla utskik efter...

Fänkål står sig rätt bra... och är jättegott på det italienska sättet - skivat i bitar med tomater, även de skivade i bitar, samt olivolja och salt. Mums!!

Ha det gott!
Kram
Willewira