16 mars 2009

jag blir GAAALEN

...på den här gråa, trista sörjan och gråa, trista himlen.
Var är du, våren?

Man blir ju knappast lyckligare när man kommer hem och finner detta underbara arrangemang vid vår ytterdörr:


Igår stod jag inte ut längre. Någon måtta får det vara på tristessen. Gaaahhh!


I blomsteraffären avrådde de från att ha primula utomhus än på ett tag, men det lyssnade jag inte så noga på. Lite blåbärsris fick fylla ut längst bak.



Tack alla ni som kikar in här, och lämnar så snälla kommentarer. Just nu har jag lite knapert med tid för bloggandet, men jag blir så otroligt glad för alla glada hälsningar, ville bara tala om det... gulle er.

Snart far jag till Ikea med goa Johannavännen - tjohooo! (Vissa familjemedlemmar förstår inte alls tjusningen med detta ställe, men det gör Johanna, som tur är :-)
Kram på er!

Susanne

21 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Hej Susanne!

Visst är det hopplöst trist. Vi hade soligt igår, och det var så skönt. Däremot så ligger det snö kvar här så jag vågar inte plantera sådär fint som du gjort! Men jag längtar så!!!

Ha det så gott och hälsa och krama Johanna från mig!

Karin

Mia sa...

Vilken skillnad med lite nya fina blommor. Jag köpte också primula här om dagen men jag har dem i uterummet, i alla fall lite varmare där.

Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Mia

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad härligt! Hade inte bilen varit inne på lagning så hade jag tagit mig en tur till blomaffären imorgon :)

Kram Jenny

Lilla huset på prärien sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Les Cotrions sa...

Lovely Spring arrangement!!!
Warm hugs
Vale

Viola sa...

Faktiskt min vän har vi haft sol idag och 8 gra varmt...så här har det handlats vårblommor idag och ska fixa iordning närmaste dagarna på balkongen, jag har bestämt mig för att nu är vintern över...så fint det blev hos dig, kram

Mamma C sa...

Ska köpa påskliljor i helgen och göra fint vid våran dörr oxå. Det blev verkligen härligt våraktigt.
Kram mamma C

Johanna sa...

Jag har en kruka utanför dörren som ser exakt ut som din gjorde. Herregud vilken skillnad det blir!! Jag måste ta mig till en blomsteraffär och snygga till krukan lite. Det gör ju så mycket och man blir så mycket gladare och jag tror att det känns som våren kommer lite fortare då oxå=) Kram från Johanna

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ett så fint arrangemang! Härliga med lite uppiggande färger.

Hoppas du har haft det skoj på Ikea!

NinaH sa...

Vi kan inte klaga på våren här. Men lite sol skulle verkligen inte sitta fel!;-)
Ser härligt ut med arrangemanget i zinklådan! Förstår att du slog dövörat till om primulan!:-)

annashusidingtuna sa...

Hej!
Primula klarar ju ner till flera minusgrader så det ska nog gå bra eftersom du har ditt fina arrangemang vid husväggen.Sol behövs verkligen nu!!
Kram Anna

Annas skattkammare sa...

Oj, nu ligger jag efter.. Så fint du planterat!! =)
Längtar så jag tror jag dör nu efter värme...
Kram /Anna

Radhusdrömmar sa...

Fint med lite vårblommor!
Ska blir roligt med IKEA :-)

Kramisar
Jo

VILLA MOA sa...

Nice, äntligen fina blommor, något som lever, så tänkte jag också häromdagen när jag köpte på mig massor av blomster. Har inte tagit ut mina primula än, men snart åker allt ut.

Jätte fint!

Kramar till dig!

Nettan

rosenskära sa...

Gissa om det var skönt/härligt att lämna ett grått, snöslaskigt Stockholm i söndags och komma hem till ett 7-gradigt Skåne med rabatterna fulla av knoppar?!

Borta bra men hemma bäst passade bra i det läget! Men vi har världens vackraste huvudstad, jag uppskattar den mångdubbelt nu mot när jag bodde i den!

Kramar/L

Useful Art sa...

Haha jag förstår dig precis, men här i sthlm är det ju iaf jättefint vårväder idag med sol och regn imorse. Inte länge sen det snöade i massor, hoppas våren är här den här gången.

Kram /Sara

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vad vårigt o fint med lite färg vid dörren.
Hos mig ser det fortf ut som på din första bild ungefär...
Vi har rätt kallt så jag får vänta lite till med uteblommor!
Kram Jeanette

Kamomilla sa...

Du kan alltid trösta dig med att du har tusentals medsystrar! Om det nu hjälper...

Marie//Tekla Maräng sa...

Har inte vågat mig på någon uteplantering en, men det kliar i fingrarna så till helgen kanske jag inte står ut längre...
Din blev iaf kanon snygg och lyssande mysigt när man kommer hem.
Kram:)

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!

men idag är du väl glad i allafall.. SOLEN som har strålat så fint hela dage´n!!

Vilka härliga vårblommor du visar...underbara färgklickar!!

kram till dig
Ann-catrin

Designe sa...

Wow, vilken skillnad! Man blir så glad då man ser blommorna i färg! Det har varit alldeles för grått länge nu men solen skiner hos mig idag! :)
Jag måste oxå köpa boken nedan, verkar helt underbar! Ska kolla in länken! Kram på dig! :)