27 mars 2009

påskfint i webbutikerna

Jag vet inte, det är något med påsken hemma hos oss... man hinner liksom aldrig pynta ordentligt innan det är över! Men för den som har bättre framförhållning finns det mycket att välja på i webbutikerna just nu.
Om man inte vill pyssla påskägg själv kan man lägga en slant på de här från Fridas gård.


Eller de här, i bruna toner, också från Fridas Gård.


Mixin har en liten plåtask (som gott kan stå framme efter påsk också) för 69:-


Broarne har också påskpynt som håller länge, små fågelholkar i naturmaterial.


Hos Bostället Sköna Ting finns ett större ägg, fint till en murgröna till exempel.


Min favorit är det här söta gamla påskkortet hos Me and My Home, finns bara i ett exemplar, för 15:-!


Kram
Susanne

16 kommentarer:

rosenskära sa...

Det är väl ingen större överraskning men det där pyttelilla fågelbordet måste nog komma hem till mig! Ska köra ut till Citron & Timjan i eftermiddag för jag hoppas hitta lite grejer som inte finns överallt.

Och du - det där kortet var bara underbart!

Hoppas du är återställd nu, det verkar så!

Kramar/L

annashusidingtuna sa...

Ägget med urgrönan är ju bara fantastiskt fint!!Stor vill ha faktor.

Kram Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Gud vilka fina ägg fr Fridas Gård! Så vackra att man skulle kunna ha dem framme året runt!!!

Vackert litet påskkort också... knåda degen med fötterna? Huh, låter en aning obehagligt ....för de som ska äta det..

Men Camilla Plum verkar vara mysig och vilken härlig miljö!

Så vackert du hade tulpaner där i zinkbaljan , snyggt!

Soliga helghälsningar till Dig!

Radhusdrömmar sa...

Fint du visar! tack för inspirationen :-)

Kramis
Johanna

Kerstin sa...

Tack för tipsen! Skönt med en personal shopper ;)

Kramar!! / Kerstin

Liten Bod sa...

Visst finns det mycket fint till en högtid som är så kort :) Nu är ju vi bloggare alltid först ute, så hos oss kan den få vara lite längre! Ägg är ju en symbol för nytt liv, så det passar ju hela våren... Kram, Tina

Rosenvit sa...

Håller med om att påsken springer på lite för snabbt. Turligt nog passar många av påskpynten hela våren fram till midsommar.

Ha det bra!
Anna

Anonym sa...

Precis så är det! Man hinner inte pynta ordentligt förrns det är över....Jag är inte så förtjust i det traditionella påskpyntet - tycker nästan det är lite osmakligt...men Fridas ägg gillade jag!:-)

Mvh/Sally
sallysplanet.blogspot.com

Anonym sa...

Nu blev adressen rätt.....

Kamomilla sa...

Vilka fina påskpynt! Själv är jag ganska dålig på att pynta eller fira påsk...

Lilla huset på prärien sa...

Vilka söta påskgrejor det finns! Men jag måste nog sälla mig till ditt följe och erkänna att det inte brukar bli så mycket pyntat här hos mig... däremot äter vi desto mer. Ägg, ägg, ägg i mängder - både vanliga och godis :)

Fast påskris brukas panikköpas i sista minuten...

Ha en skön helg.

Kram Jenny

Lallis - liv och leverne sa...

SÅ mycket fint :)
Kram Lallis

Sisters sa...

Påskkortet föll jag för! Tänk att få ett sånt i brevlådan :) Ha en härlig dag

Annas skattkammare sa...

Jag känner igen den känslan, att påsken så fort är över så man knappt hinner blinka, än mindre pynta! Iår ska jag dessutom jobba skärtorsdag och långfredag natt.. Underbara ägg och pynt finns det iallafall att köpa!
Kram /Anna

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vad fina saker du visar!
Får lov att ta en titt hos Fridas...

Jeanette

Pysselprinsessan sa...

Vilka fina tips! Gillade speciellt nät-ägget med murgröna! :)

Jag håller med om att påsken ofta glider lite förbi pyntmässigt! Detta år har jag dock redan plockat in kvistar så jag inte ska missa det helt! Antagligen är de helt gröna, utslagna och kanske till och med vissna till påsk! ;) Jaja, friskt vågat...? :D

Kramar