3 mars 2009

kampen fortsätter

Kampen mot FURUN. Den förhatliga furun i vårt hem.
Det ska bli ljust och fint istället för gulnat och kvistigt.
Och jag ger mig ALDRIG!


Kom an bara!

(Denna fas i kampen gäller ett rejält matbord köpt på Blocket, med två klaffar och sex stolar till. Sex (6) stolar med rätt snygga, men ack så svårmålade kryss i ryggen. Jag tror inte jag har fattat riktigt vad jag har gett mig in på än. Helt slut på kvällarna efter nya jobbet är jag också. Men som tur är har jag inte sagt något här hemma om när det hela ska bli klart!)

En riktigt go och varm kram till dig som läser det här...

Susanne

19 kommentarer:

Elin sa...

Vad spännande... Men vilket jobb... Åh när jag gick på vårat bord med stolar tyckte jag att bordet faktiskt var en ren lättnad om man gämför med stolarna... tror ingen tänkt på hur många sidor det finns på en stol innan man faktiskt målat en själv...
Och samtidigt försöka passa sig för rinningar, Och smärtan i rygg och armar.
Men fy vad snyggt det sedan blir, Och så stolt man sedan blir...
Visa gärna lite före och eftrer bilder, det är så kul att se förändringen...

Ha en riktigt trevlig kväll.
Många varma kramar
Elin

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Det låter som det blir väldigt fint!
Ska bli kul att se resultatet :)

Jeanette

White cotton grass sa...

Ska bli roligt att få se resultatet av ditt stora jobb.
kram

rosenskära sa...

Det är inga dåliga projekt du ger dig på, sex stolar - min pappa, som är målare till professionen, målade fyra i stugan i somras och han sade att ALDRIG mer!

Men du kommer att må så bra när allt är klart och varje gång du sätter dig på en stol kan du känna att den har jag målat...

Nice!

Lena

Anonym sa...

Jisses Susanne vilket jobb!

Du verkar ju i alla fall ha den rätta kämparandan och det är ju jättebra.

Good Luck

Kram Lena

Kerstin sa...

Ojojoj...vilket jobb! Men tänk på allt fint beröm du kommer få när du visar "efter"-bilderna! :)

Kramar Kerstin

Dubbelörn sa...

Kan jag ta min fula byrå till dig så drar du penseln även över den ;)

Kram

annashusidingtuna sa...

Jag stödjer dig i din kamp!!!! Här hemma råder delade meningar då mannen i huset "tycker att det är snyggt med trä" går inte att tala med honom (men han brukar inte stoppa mig om jag vill måla....)
Kanske borde vi starta ett upprop eller ngt?
Kram Anna

Printz Publishing sa...

Skönt att höra att du är still going strong! Det var länge sen jag läste nån blogg nu, har haft så mycket att göra, men nu ska jag läsa igen dina gamla inlägg.
Kämpa på med stolarna! Kram från Pia Printz.

Milla sa...

Låter som en rolig men jobbig grej! Furun är ju på väg tillbaka sägs det, men jag är också trött på den. Har haft det överallt men nu är allt utbytt. Lycka till! Kram Milla

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Go Go!

Sliter jag med med målning, dock "bara" en stol och en bokhylla. För tillfället iaf. ;-)

Men trägen vinner heter det visst! Ska bli roligt att se slutresultatet sen.

Ha det fint!

Sofia på Me and my home sa...

Heja heja heja!!! :)
Kram!

Viola sa...

Du verkar ju envis och målmedveten så det där kommer du att fixa...men jobbigt är det när det pågår jag vet...ser fram emot det färdiga resultatet, lycka till, kram

Kamomilla sa...

Åh, jag förstår dig... man vill ju att det ska bli färdigt fort! Kämpa på, vi hejar alla!

Väntar ivrigt på bilder, men ta ingen stress ;)
Kamomilla

Anonym sa...

Heja! Heja! Jag målade ett gust bord med 3 iläggsskivor och 4 stolar. Dom sista 4 stolarna lämnades tillslut in för lackering av min omtänksamma mamma. Det går om man är lite envis...kram

StrandviksVillan sa...

Kram tillbaka! :D

Visst har du lite jobb framför dig... Men tänk så fint då det är klart! Jag har precis målat EN stol och oj så många olika sidor och skrymslen det fanns på den.
Lycka till och ha en fin fredag!

Annika i Gamla Stan sa...

Kör hårt! Med lite bra musik så brukar penseln dansa fram.. Undrar om 2030- talets bloggar kommer att handla om hur framtidens inredningsbloggare svär över hur jobbigt det är att skrapa bort all Jävla Vitfärg som målats över den vackra orangetonade furun....kram och trevlig helg!

Annika

Liten Bod sa...

Hej! Nu har jag också överlevt vinterkräksjukan... Inte kul, men känner mig rätt trimmad :) När jag målar stolar ställer jag dem uppochner på ett bord först. Då kan man måla alla sidor av benen och det som inte syns uppifrån på t ex kryss i ryggen. Sen är det bara att vända på steken och måla resten. Men det kanske du visste? Lycka till! Kram, Tina

Annas skattkammare sa...

Hihi, ja den kampen tror jag säkerligen att du vinner! Fint kommer det bli! Önskar jag hade mer energi att måla och greja..
Kram /Anna