27 juni 2010

mattan är min

Hej på er mina små midsommarblomster,
Nu har jag släpat hem matta nummer två från Indiska (se förra inlägget), lite tur hade jag allt för det var den sista som fanns kvar i butiken. Trallen är nyoljad och torkar som bäst, och tråkaltanen väntar nu bara på mer piff & mys!



Midsommarbukett med mycket ogräs, men det ska vara så tycker jag, lite rufsigt och inte för perfekt :-)


Sen blandade jag med alunrot, stäppsalvia och nepeta från trädgården. (Och en och annan skalbagge från skogen tydligen, till övriga familjens fasa, men de åkte ut i spenaten igen illa kvickt.)


En stor midsommarkram från mig!

Susanne

8 kommentarer:

Mia sa...

Riktigt fina mattor du köpt, gillar färgerna. Och den rufsiga buketten sen, kan bara hålla med. Precis så ska det vara! :)

Ha en härlig solig söndag!
Kram Mia

Hannis sa...

Tycker det är ett sympatiskt drag att bjuda in skalbaggarna=))
Även dom bör ju få lite midsommarkänsla!

Älskar den rufsiga buketten!
Känns svensk sommar.
Vilket det ju är nu...
Skön känsla.

Kramen Hannnis

MiA sa...

Rufsiga ängsbuketter är sommarens vackraste :))

Millas hem sa...

Härliga färger!!! Både mattan och blommorna på bordet!

Kram Camilla

Engelska Villan sa...

Hallå min vän!
Å, vad jag älskar dina fina bilder! Kan tänka mig att mattorna blev fina på altanen.
Vi är Hunnebo nu, ska vara här tom v 28. Är du här då?
Kram Anna

Engelska Villan sa...

Hallå min vän!
Å, vad jag älskar dina fina bilder! Kan tänka mig att mattorna blev fina på altanen.
Vi är Hunnebo nu, ska vara här tom v 28. Är du här då?
Kram Anna

Sussi sa...

Då får man väl gratulera! Lite tur ska man ha ibland! Jättefin färgställning på mattan, det blir nog snyggt hemma hos dig, det är jag övertygad om!
Visst ska buketten vara rufsig till midsommar!

Ha en skön slutspurt på midsommarhelgen!

Kram
Sussi

signerat 71 sa...

Hej,
Dina mattor är underbara!!!

Vilken fin bukett...
Önskar Dig en skön sommar!
Kram J