13 juni 2010

shoppingtips i Bryssel

Hej govänner,


här kommer ett litet shoppingtips från Bryssel, det har jag ju lovat tidigare. Bryssel har mååånga trevliga butiker, bland annat inredningsaffären Dille & Kamille (Rue Jean Stas 16). Från början är det här en holländsk butikskedja, som har mycket fina köksprylar, ekologiska tvålar, presenter och blommor.


Utbudet påminner lite om Granit här hemma tycker jag.


Rosa akleja och sommarblommor i knallrosa krukor. Humörhöjare :-)


Två fina små skålar hittade jag på Dille & Kamille, ångrar bara nu att jag inte köpte hem fler, som vanligt. Gammaldags tablettaskar från samma butik har jag fått förut av syrran i present.


Här kommer en syréndoftande sommarkram - vi hörs snart igen!

Susanne

8 kommentarer:

Sussi sa...

Jaaaa, VARFÖR köpte du inte fler?? :o)
Men du har ju syrran på plats så hon kanske kan rycka in! Supersöta skålar, vita med röd rand...ahhh!

kram
Sussi

Änglarnas hus sa...

Vilken härlig resa du har gjort! Mysig butik! Visst är det ofta så..även för mig..att jag köper för få..eller vad vanligast är här jag köper INGET och ångrar mig massor!!

Ha det gott! Kramis Sanne

Hannis sa...

Ahh!Ser ut att vara en sån där"här kan jag gå länge"butik!

Har du några tips om Paris?
Ska dit en helg i September.
Och vill ju förstås se så mycket som möjligt.
Och kanske tränga in en loppis också=))

Kram!

Suzy's Vintage Attic sa...

Ooh I love that shop! I go to the one in Bruges, I always find something to bring back home with me. The pastiles are delicious!

Have a lovely week
Warm wishes
Isabelle x

Schneesternchen sa...

So wonderful pictures... I love them! Especially the third one!!! :) In Germany this flowers called *Akelei*!

Wish you a great day

Martina

Rose Garden Malevik sa...

Fina bilder och LÄCKRA krukor..
Håkan

Annas skattkammare sa...

Ser ut som en butik med många vill ha saker.. jättefina skålar!
Kram /Anna

Fröken Fräken sa...

Det där ser ut som en trevlig affär där jag hade kunnat göra en djupdykning i och hittat alldeles för mycket som jag bara mååååste få med mig hem! Och varför blir man snål och köper för få?...