11 september 2007

Besök i butiken Raja

I butiken Raja på Odengatan har jag aldrig varit förut, men sett så fina möbler i indisk stil från den butiken i inredningstidningar. Måste såklart undersökas, så idag pep jag iväg dit på lunchen. Det var en rätt speciell affär! En del av det som finns till salu liknar utbudet på Indiska, men priset är ett helt annat får jag nog lov att säga. Det fanns många stora och små skåp i alla möjliga varianter som var roliga att kika på. Hela källaren var full! (Det doftade intressant också, lite jordkällare sådär. En indisk jordkällare kanske?)
Men i mitt tycke var det väldigt höga priser, många sköna tusenlappar. Då fyndar jag nog hellre ett på loppis eller auktion och målar själv.



Jag hittade ingen hemsida för Raja att länka till, men lånar en bild från Sköna hem (allt på bilden kommer inte från Raja, men glasskåpet, bordet framför och ljuslyktorna längst till vänster och tredje från höger, den med metallspetsen.)

4 kommentarer:

Maria sa...

Roligt att du hittat till mig, välkommen åter!
Jag tycker att din blogg är trevlig och återkommer gärna!

På min gatan i stan sa...

Tack! Jodå, det funkar ganka bra! Det som är bra är ju att dom lär sig att dela med sig och respektera varann. När dom delar rum... Det är ju för och nackdelar med allt. ;-)

Kram å välkommen tillbaka!

Brunkullan sa...

Fint!!!

Susanne

Dorthe ♥ sa...

Underbart skåp....skulle vilja ha :o)
Kram
Dorthe