1 januari 2008

Ett mellandagsfynd...

Jag gjorde ett fynd nu i mellandagarna.

Tyvärr inte i någon härlig inredningsbutik med 70% rabatt eller så, utan hemma i vårt eget kök.
Jag hittade det ANDRA filtret till diskmaskinen.
Vi har alltså bott i detta radhus i två och ett halvt år nu (och vem vet förresten om detta ANDRA filter var nyrensat när vi flyttade in? Hemska tanke.)
Det sitter ett filter, en liten plasttratt, i botten på diskmaskinen, formad som en badmintonboll ungefär, men med hål stora som enkronor, där det - av naturliga skäl - aldrig har funnits några matrester. Jag har lyft lite på badmintonbollen ibland, vridit lite planlöst på den och skruvat tillbaka den.

MEN. Det fanns alltså ett filter TILL.
Nu är det filtret rensat - och för ert eget välbefinnande undviker jag att gå in på fler detaljer.


Jag är så otroligt glad för alla nya roliga bloggvänner och inspirerande bloggsidor jag har hittat under 2007. Hej på er alla, vi ses under 2008! Ungefär fyra månader har jag bloggat nu, och fullständigt bloggbiten har jag hunnit bli. And I don't need no cure!
Och alla snälla, roliga, varma kommentarer jag har fått. Tusen tusen tack!


Nyår firades hemma i lugn och ro. Här kommer en bild på nyårsbubblet till förrätten (såklart hade vi druckit halva glaset innan jag kom på att jag skulle ta en bild :-)

(Mamma, om du läser det här - en gammeldags vit duk, kan du hysta iväg det åt mitt håll så är du en pärla? Jag hittade inte en enda i mitt skåp, och det hör ju faktiskt till nödvändigheterna. Även om man har duk på bordet ungefär en gång om året...)

Skålade vid tolvslaget gjorde vid med vännerna, norra Europas bästa grannar, och sen såg vi maffiga fyrverkerier och spanade på fjortisar som tänkte slänga smällare i hundbajs-soptunnan på allmänningen utanför vår länga. Dom skrämde vi mammor slag på med skarpa förmaningar och hårda knackningar på fönstret, ha ha!

Ett slumpartat hopplock på storbrickan som funkade ganska bra tycker jag. (Här har bordsduken redan åkt i tvätten eftersom lillebror la sina efterrättshallon i en prydlig rad runt tallriken, samt hällde ut sin lyxiga nyårsmjölk - serverad i ett litet fint likörglas som faktiskt höll hela måltiden och som han var mycket nöjd med.)

GOTT NYTT 2008 - vi ses snart igen!
Stor januarikram
S.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Ja ibland kan man bli glad för rätt konstiga saker, men så är det.
Ni såg ut att ha det himla mysigt till nyår.God fortättning på det nya året.Visst är detta med bloggning ganska fantastiskt.
Det är en riktig avkoppling för mig.
Kram ewa

Lilla Blanka sa...

Hihi vilket fynd..!
Jättemysig nyårsbild!
Kram
Mia

Snäckornas sjö sa...

Men vilket fynd!!! Förstår att du blev glad ;-)

Vad bra att ni satte fjortisarna på plats! De ska lära sig att veta hut! ;-) Ska inte berätta vad jag en gång gjorde när några ungar i 13-årsåldern roade sig med att slänga smällare efter folk och hundar. Men det involverade en mycket arg M, raska steg och ett rytande några cm från någons ansikte, samt två händer som med ett järngrepp lyfte upp någon upp i luften...ooopppsss...nu berättade jag visst ;-)

Solsjö - Under en vind sa...

Bra att filtret blev rensat, här hoppas jag att sambon gör den sysslan då och då.....
Vilka vackra bilder från ert nyårsfirande! Hoppas ni hade en härlig kväll och att starten på 2008 blir toppen! Kram!

linnea-maria sa...

Gott nytt år! Jag har också blivit totalt biten. Men det är nyttigt. Man får mycket inspiration och så ser man sitt hem med blogg-glasögon (rensa rensa, piffa och måla ) bara nyttigt alltså :) /linnea-maria

Goa sa...

SÅ vackra bilder du bjuder på!
Och vilken tur med filtret..;)
Gott Nytt på dig...med massor av lycka och värme!
Kram på dig...från mig!

Gry sa...

Jaha, så det finns ett filter till... Ok, jag säger inget mer..(uppgift för maken, kände jag).

Visst är det härligt med barn! Det är klart att sonen också ville dekorera kring fatet..:-)

//Gry

Kamomilla sa...

Härligt vackert i din blogg igen!
God fortsättning på det nya året!

kamomilla

Ann-Catrin sa...

jag kan se för min inre syn ert filter...kan inte rensa sånt själv.. får kväljningar av gammal mat. Det räckte med tvättmaskinsfiltret..usch!!
Underbar nyårsdukning..sanslöst vackert.
hoppas du blir bönhörd av din mamma om den vita duken..annars kan jag tänka mig att du kan hitta någon pårea nu efter jul..kanske Hemtex..de har ju alltid rea.
Ser fram emot ett härligt bloggår tillsammans med dig.
Kram A-C

Radhusdrömmar sa...

Mysiga bilder som vanligt!
Många kramar!!!!


Jo

Anonym sa...

Jag fick en utmaning och nu utmanar jag dig,antar du ?

Kram ewa

Ewa sa...

Vilket fynd! *ler* Har också borta en hel del saker, och de dyker upp allt eftersom.
Underbara bilder. Inte utan att man blir hungrig.

Kramis
/Ewa

ChatrinesLiving sa...

Ser ut som en fin nyttårs-feiring! Jo dette med blogg er gøy! Å så inspirerende også:)
Så får vi bare håpe på masse nye idder i det nye året;)
Ha en super dag!
Klem:)

Karin i Villa Grå sa...

Grattis till... erm, fyndet ;-)

Bra att ni skrämde iväg fjortisarna, jag blir så ARG på snorungar som inte fattar hur illa det kan gå när de leker med smällare och raketer. Grrrrrr!

Många kramar!

Karin

Katarina sa...

Go Fortsättning på dig :) JAg blir fortfarande så glad när jag läser dina inlägg,ler*
Tack för komplimangerna, du e för rar:)
Ja o visst är det så med lampor man vill både ha o inte;)

Diskmaskiner skänker STOR glädje, vad gjorde vi utan dem,hihi

Ha en toppenfredag kväll

Kram
Katarina

Anonym sa...

Hej marika heter jag och kikade in via min Väninna( My lovely things)
Anna ..jag älskar dina bilder m mörkt golv och silver vitt och vitrinskåp mm..min stil ..kolla gärna min lilla blogg ..marika