30 maj 2010

det snöar!

Det snöar stora vita flingor hemma hos oss... fast turligt nog är det bara äppelblomsblad som singlar ner (jag vill inte ha mer av den äkta varan på väldigt länge, tack så mycket).


Fast det finns fullt med rosavita blommor kvar på trädet också. Jag promenerade hem från skolan med sexåringen häromdagen, och utbrast väl som vanligt något hänfört när vi gick förbi ett enormt fruktträd i full blom, och så sa jag något om att det är ju så kort tid de blommar. Då tittade hon på mig med en sexårings hela vishet, och sa "tycker du det är KORT tid?"
Mja, någon vecka kan ju vara rätt lång tid också. Om man är sex år i alla fall.


I år har jag satt tobaksblommor och rosa margueriter i blomlådorna på altanen, med silvergirlang emellan. Nya sorter för mig alla tre, så hoppas jag kan hålla liv i dem.


Vad har ni haft för er i helgen? Vi har varit på Ikea och pratat kök, cheezus vad mycket det är att tänka på. Men roligt! Några fröer har kommit i jorden (vallmo, praktvädd och öhhmmm... nu har jag redan glömt den tredje). Grillat förstås! Fikat vaniljbulle i solen och spanat in båtar på bryggan. Och inte alls städat tillräckligt. Äsch, det kan väl vänta.


Stor kram på er alla blomsterdiggare!

Susanne

6 kommentarer:

kardemumma sa...

Oj, vilka härliga planteringar!
Jag blir jätteinspirerad, ska nog ner till handelsträdgården redan idag!
Jättefina bilder.
Kramar Carina

butiksofie sa...

Beautiful flower pictures!!!Warm regards Anja

Photo by Maria sa...

Ja det är lite skillnad på vad vi tycker är kort tid och vad en sexåring tycker.. Men jag håller med, alldeles för kort tid på mycket av det som blommar nu..

Njut av dagen..

Kram Mia

Bea sa...

Hej!
Surfade runt på ett tema och "landar" här på din fina blogg!
Härligt med äppelträdens blomning och man hoppas den varar länge och utan frost.
Tack för titten! /Bea

Kamomilla sa...

Härliga bilder!

Anci sa...

Klok dotter du har !
Och så mycket fint i trädgården. Ett blomsterparadis !

Kram
Anci