12 oktober 2007

hall-eluja (hihi!)

Igår tröttnade jag rejält på vår hall. Sen vi kom hem från semestern har vi vadat omkring i drivor av fyra personers sommarsandaler, vinterskor, innetofflor, gummistövlar, kepsar, mössor, fluffiga jackor, tunna jeansjackor, ryggsäckar, vantar, halsdukar och även ett och annat sandkorn och höstlöv (eller ett par miljoner). Samt ett styck sandig barnvagn, förstås.


Nu ser det bättre ut! Tänkte jag skulle bjuda in er i hallen på en titt. Välkommen in!



En fiffig liten korthållare med tråd i metall och magneter till, köpt i Köpenhamn i somras. Spegeln har varit farmosters. Draperi till garderoben har jag sytt av tyg från Åhléns, istället för dom hemska furudörrarna som satt där förut. Det var verkligen "hall-eluja" när dom kom bort kan jag säga.



I fönstret en blå glaslykta, några stenar från Mallorca och Gotland, och porslinsblomman som trivs riktigt bra, kors i taket. Den lilla "kotten" fyndade jag för ungefär sex svenska kronor i Sydamerika.



Ha en trevlig helg du som läser det här!
Varma hälsningar i höstkylan från S.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Blev ju jättebra! Många kramar

Lilla Blanka sa...

Ja vad fint ni har det! Läcker kotte i fönstret :)
Kram

Anonym sa...

Hej!

Det blir så fint i hallen!
Snart kommer jag och hälsar på!

Mor och far hälsar!
Kram/ Syster

Tingeltangel sa...

Det blev ju jättefint. Kotten är charmig.