8 oktober 2007

hem 2007-mässan

Igår blev det ett besök på Älvsjömässan och Hem 2007. Inredningsdelen såklart! Det fanns en mässdel som hette Digital Home också, med platt-TV och ljudanläggningar och sånt, men när vi kom i närheten av den så tvärvände vi direkt, bööh så tråkigt.

Som vanligt är jag långsam på att bestämma mig när jag ska shoppa något, och i Cosas och i Årstidens montrar hade jag kunnat stanna hur länge som helst. Gaahhh! Vilken beslutsångest.

Till slut blev det bara några fina små järnlöv från Cosas, här är en bild (lånad från Cosas hemsida).
Jag var väldigt frestad att slå till på fatet på bilden också, det kostade 290:- och var jättevackert. Men så visste jag inte riktigt vart jag skulle ha det och kanske det inte riktigt är sambons smak heller, mjaaa... och så fick det vara. Det var lite dumt kanske. (Just nu kan jag förstås tänka mig flera ställen där fatet hade passat hur bra som HELST.)
Hur snabb är du i shoppingtagen?

9 kommentarer:

vinklar o vrår sa...

Innan jag fick barn så visste jag precis vad jag ville... men nu, så har jag blivit värsta velpottan. Kan man skylla på hormoner kanske?! ;) hihi
kram

Lilla Blanka sa...

Oj vad fint fat! Usch ja, ibland kan jag vela riktigt länge oxå ;)
Tack för ditt besök o kommentar hos mig, visst får du länka, det är bara kul! Jag har redan länkat till dej hoppas det är ok :o
Kram!

Skatan sa...

Åhå, vackra löv! Du jag har köpt fatet för 200...märkligt. Kanske var ditt ännu något större. Annars hade de lagt på rejält på priset vill jag lova!

Ha en fin kväll.

SKatan /Skrotan

Anna i den vita soffan sa...

Ja, inte är det alltid lätt att shoppa! Förut, innan jag fick barn, kunde jag gå länge och fram och tillbaka och prova och tänka och fundera och hålla på ett tag men nu är jag mer pang på! Har ju inte så mycket tid för shopping längre... När jag ser nånting jag verkligen tycker om, då slår jag till. Fast det krävs nog en del just nu för att jag ska slå till!

.:Klara:. sa...

Här velas inget - ser jag något jag vill ha så är det pang på... om priset är det rätta. Är prylen för dyr kan jag vänta... förr eller senare blir det rea på den ;)

Hm ja, strutarna kanske blir vita iaf... vi får se.

De där löven är jättefina!
Kram på dig!

Maria sa...

Tack för peppande ord inne hos mig!!
Jag är nog också kanske lite långsam i shoppingtankarna så jag får ofta åka tillbaka till stan nästa dag också för att jag kommer på något jag bara skulle ha köpt...

Tidsmästarinnan sa...

så gör jag med! jag får tänka och väga för och emot innan jag kan bestämma mig, och blir alldeles svettig på mässor eller loppisar när man bara måste SLÅ TILL!
:-)

Solsjö - Under en vind sa...

Ett sånt löv pryder ett bord i mitt vardagsrum just nu tillsammans med ett eklöv i rostigt! Jag velar sällan om jag hittar något, gör ofta oplanerade inköp om de träffar mig rakt i hjärtat!! Men visst händer det att man ångrar det där man inte köpte! Fatet var fint.....kanske hittar du det igen....Kram!

Linneagården sa...

När jag "blir kär" i en ska så slår jag till direkt & brukar oftast aldrig ångra köpet. Men ibland velar man hit & dit, funderar & tänker....när man äääntligen ska köpa saken....så är den slutsåld eller nåt sånt..!
Löven var ju fint charmiga såhär på höstkanten. (bra köp!)
*kram* /madelene